• Ik heb een beetje zitten zoeken, maar ik vind niet echt een topic. ^^ Hebben sommigen onder jullie misschien al ervaring met cups in plaats van tampons of maandverband? Ik ben al een tijdje aan het denken om eens over te stappen, omdat het ten eerste veel minder kost en ten tweede ook waarschijnlijk minder last gaat geven dat wat ik normaal gezien heb. Ik keek nu specifiek op de site van OrganiCup. Die geven ook een soort garantie als je niet tevreden bent (al moet ik toegeven dat ik een van die mensen ben die er nog nooit gebruik van gemaakt heeft, maar toch :'D).

    Ik ben eens benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn jullie er tevreden van, overwegen jullie ook een aankoop, zijn jullie er juist tegen? Ik ben eens benieuwd!


    What would Emma do?

    Ik twijfel ook nog. Het lijkt me ideaal, maar ben een beetje bang voor een enorme smeerboel als ik hem eruit haal.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dit is dus mijn probleem. Hij ziet er namelijk vrij groot uit, dus ik vraag me af of ik die inderdaad niet ga voelen zitten.



    Ze zijn geloof ik niet groter dan een tampon.



    Zelf zit ik er ook al een tijdje aan te denken, omdat ik met mijn nieuwe conceptie nog in de wen periode zit en dus iedere keer 5 weken lang ongesteld ben, maar dan een klein beetje. Een tampon per dag is genoeg, maar ik vind het zo onhygiënisch om er een bijna de hele dag te laten zitten.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2016 - 10:07 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)


    Ze zijn geloof ik niet groter dan een tampon.

    Klopt, maar een tampon voel ik ook zitten. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben er echt al een jaar of meer over aan het nadenken. Maar ik durf het eigenlijk niet. Ik heb schrik dat het uiteindelijk toch niets voor mij is en ik mezelf bij het uitproberen een aantal keren heel belachelijk heb gemaakt.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Tracker schreef:
    (...)
    Klopt, maar een tampon voel ik ook zitten. :'P


    Ja ik ook, maar dat is veel uitdrogender (voor mij) en ik denk dat ik er daarom last van heb. Dit lijkt me minder lastig denk ik?


    What would Emma do?

    Ik gebruik het niet, maar volgens mij heeft Beautylab er wel eens over geschreven.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Martine van LLG en 2wmn heeft hier een video over gemaakt, waarin ze ook vertelt hoe je hem in kan brengen. En ze heeft een andere video waarin ze verschillende vouwtechnieken laat zien (om hem kleiner te maken voordat je hem in brengt). Zij heeft de Diva Cup uitgeprobeerd.


    Physics is awesome

    Nee je voelt hem niet zitten! Tampons irriteren mij ook heel erg en ik ben heel gevoelig voor blaasontsteking, dus maandverband is ook niet ideaal, maar dit wel! Eerste weekje is een beetje gepruts, maar daarna gaat het super!
    Op heverige dagen moet ik hem wel vaker legen, maar dat verschilt natuurlijk per vrouw


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ze kunnen 5-10 jaar mee? Whut. Dat lijkt mij niet zo hygiënisch hoor, haha. Ik vind het een beetje een raar idee, maar er zitten ook wel voordelen aan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Interessant! Ik ga hier over nadenken


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Lizor schreef:
    Ze kunnen 5-10 jaar mee? Whut. Dat lijkt mij niet zo hygiënisch hoor, haha. Ik vind het een beetje een raar idee, maar er zitten ook wel voordelen aan.


    Aan het einde van de week moet je hem even koken met water en parfum vrije zeep, dat doodt alle bacteriën, haha, maar ik denk ook niet dat ik hem 5 jaar ga gebruiken. Na een tijd is hij aan vervanging toe


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lizor schreef:
    Ze kunnen 5-10 jaar mee? Whut. Dat lijkt mij niet zo hygiënisch hoor, haha. Ik vind het een beetje een raar idee, maar er zitten ook wel voordelen aan.


    Beautygloss heeft er ook een tijd een gebruikt en die zei dat ze hem uitkookte. Dus in principe hou je het dan wel hygiënisch, als je na je menstruatie hem uit kookt zodat hij schoon is voordat je hem weer gaat gebruiken.


    Physics is awesome

    Ohja dat is inderdaad wel slim ja. Het is vooral aantrekkelijk omdat het gewoon veel goedkoper is en beter voor het milieu, maar ergens vind ik het ook een beetje eng.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ben ik de enigste die het een ranzig idee vind om mijn menstruatie cup te koken? Waarin dan? In een pan waarmee je ook kookt?!=')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ben ik de enigste die het een ranzig idee vind om mijn menstruatie cup te koken? Waarin dan? In een pan waarmee je ook kookt?!=')

    Gewoon een oude pan?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.