• Ik heb een beetje zitten zoeken, maar ik vind niet echt een topic. ^^ Hebben sommigen onder jullie misschien al ervaring met cups in plaats van tampons of maandverband? Ik ben al een tijdje aan het denken om eens over te stappen, omdat het ten eerste veel minder kost en ten tweede ook waarschijnlijk minder last gaat geven dat wat ik normaal gezien heb. Ik keek nu specifiek op de site van OrganiCup. Die geven ook een soort garantie als je niet tevreden bent (al moet ik toegeven dat ik een van die mensen ben die er nog nooit gebruik van gemaakt heeft, maar toch :'D).

    Ik ben eens benieuwd naar jullie ervaringen. Zijn jullie er tevreden van, overwegen jullie ook een aankoop, zijn jullie er juist tegen? Ik ben eens benieuwd!


    What would Emma do?

    SPECS schreef:
    Ben ik de enigste die het een ranzig idee vind om mijn menstruatie cup te koken? Waarin dan? In een pan waarmee je ook kookt?!=')


    In een aparte pan waarmee je geen voedsel gaat koken. Maar voor spenen heb je van de speciale bakken waarin je ze ook kan uitkoken in de magnetron (stage gelopen bij kinderdagverblijven) en ik denk dat een menstruatiecup daar ook wel in past.


    Physics is awesome

    Ik heb ervan gehoord, maar verder geen ervaring mee. Ik denk ook niet dat ik het zou willen gebruiken, zo heftig is mijn menstruatie niet en daar ben ik best blij mee.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het er niet zo "gezond" uitzien als dat wordt beweert. Het is geen lichaamseigen materiaal, dus je lichaam kan het als het ware afstoten. Ik vind op die site trouwens bar weinig informatie over het product zelf, ik vind meer informatie over "ja tampons en maandverband slecht blabla". Ik vind het een nare gedachte, ik zou het zelf nooit gebruiken.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oh mijn god dat ding is huge o.o

    I mean, voor iemand die nog maagd is is dat volgens mij echt super pijnlijk. Ik bedoel maar, ik heb een keer een tampon geprobeerd en damn, nooit meer. Heb zitten janken van de pijn om hem er uit te halen. En daarbij doe ik niet aan, tja, je weet wel bij jezelf, dus denk dat dat er ook mee te maken heeft?

    [ bericht aangepast op 28 okt 2016 - 15:46 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Windigo schreef:
    Oh mijn god dat ding is huge o.o
    I mean, voor iemand die nog maagd is is dat volgens mij echt super pijnlijk. Ik bedoel maar, ik heb een keer een tampon geprobeerd en damn, nooit meer. Heb zitten janken van de pijn om hem er uit te halen. En daarbij doe ik niet aan, tja, je weet wel bij jezelf, dus denk dat dat er ook mee te maken heeft?


    Ik heb hetzelfde als jou, maar ik gebruik zelf wel tampons, en daar heb ik geen problemen mee, maar dat ding vind ik er ook groot uit zien. En "jaa, dat is niet groter als een tampon". Nee, misschien niet, maar wel minstens drie keer zo breed!

    [ bericht aangepast op 28 okt 2016 - 16:23 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mascha van Beautygloss heeft daar een filmpje van gemaakt. Misschien is het eens waard om naar te kijken!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik heb hetzelfde als jou, maar ik gebruik zelf wel tampons, en daar heb ik geen problemen mee, maar dat ding vind ik er ook groot uit zien. En "jaa, dat is niet groter als een tampon". Nee, misschien niet, maar wel minstens drie keer zo breed!


    Ik dacht echt exact hetzelfde hahaha. :') Ik houd het maar bij tampons, die werken prima voor mij.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    De hugeheid valt echt reuze mee, vond ik persoonlijk.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Het lijkt me best vies tbh. Zelf heb ik al ruim een jaar geen bloed meer verloren dus ik kan je hier niet echt bij helpen.


    26 - 02 - '16

    Wel, ik heb er een besteld, dus ik zal het jullie laten weten! :Y) Ik was er al heel lang over aan het nadenken om er een te kopen en ik heb het nu ook echt gedaan. Voor mij is het vooral omdat ik niet goed tampons kan gebruiken (te droog) en ik vind maandverband heel onhygiënisch. Daarnaast is het nog eens veel beter voor het milieu, dus ik denk wel dat het iets voor mij is. c:


    What would Emma do?

    Oke, even een update: Ik heb hem ongeveer twee weken geleden toegekregen en gebruik hem nu voor de eerste keer en ik ben er best tevreden van! :Y) Ik weet niet zo goed wat ik jullie er over kan vertellen, maar ik ben blij. Alleen voel ik er wel een beetje druk van, maar het is alleen als ik er echt op let en ik denk dat het gewoon een beetje wennen is, want ik heb zelfs nooit echt tampons gebruikt. Ik raad iedereen die het zou overwegen wel echt aan om er op voorhand véél over op te zoeken en op zoek te gaan naar iets waar jij toch echt een goed gevoel bij hebt! (:


    What would Emma do?

    Goed dat jij er baat bij hebt. Ik blijf lekker bij de maandverband ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nodotaim schreef:
    Goed dat jij er baat bij hebt. Ik blijf lekker bij de maandverband ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bowtruckle schreef:
    Oke, even een update: Ik heb hem ongeveer twee weken geleden toegekregen en gebruik hem nu voor de eerste keer en ik ben er best tevreden van! :Y) Ik weet niet zo goed wat ik jullie er over kan vertellen, maar ik ben blij. Alleen voel ik er wel een beetje druk van, maar het is alleen als ik er echt op let en ik denk dat het gewoon een beetje wennen is, want ik heb zelfs nooit echt tampons gebruikt. Ik raad iedereen die het zou overwegen wel echt aan om er op voorhand véél over op te zoeken en op zoek te gaan naar iets waar jij toch echt een goed gevoel bij hebt! (:


    Onze cyclus loopt gelijk want ik heb ze ook net. (wbw) En ik blijf toch maar bij tampons. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Is het geen gedoe met verwisselen in een openbaar toilet (bijv op school ofzo ?) daar ben ik zo bang voor. Ik gebruik nu Tampons maar dat vind ik ook niet ideaal.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one