• De stelling van deze week luidt:
    In Nederland en België zouden Clinton en Trump nooit aan de macht kunnen komen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Overal op de wereld leven domme mensen.
    Op zich is het niet onmogelijk, maar wel heel onwaarschijnlijk. Gewoon al omdat heel het systeem (in beide landen) zou moeten omgevormd worden naar een tweepartijsysteem. In een eendrachtig land als Nederland is het heel misschien mogelijk (maar ik zie het echt niet gebeuren), maar België is zo fucked-up op politiek vlak... Nee. Ik ben het vrij eens met de stelling.


    Mhm?

    oneens als het aan mij lag....


    Never forget who you are and where you come from

    Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze in België aan de macht zouden kunnen komen. Over Nederlandse politiek weet ik te weinig om te kunnen oordelen, maar in België zal het zo goed als zeker niet gebeuren. Stel je voor dat Trump aan de macht komt en de Nederlanders, Fransen, Duitsers of Luxemburgers een muur laat bouwen tussen België en dat andere land! Het enige positieve (denk ik) is dat Trump nooit Vlaanderen en Wallonië van elkaar zou scheiden. Maar dan heb ik toch liever dat Vlaanderen en Wallonië worden gescheiden dan dat er een muur tussen België en Nederland komt hoor ;) Over Clinton weet ik ook te weinig om te kunnen zeggen of ze een goede leidster zou zijn...

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 9:15 ]

    Trump denk ik niet. Wij hebben niet die enorme middenklasse.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Frisk schreef:
    Overal op de wereld leven domme mensen.
    Op zich is het niet onmogelijk, maar wel heel onwaarschijnlijk. Gewoon al omdat heel het systeem (in beide landen) zou moeten omgevormd worden naar een tweepartijsysteem. In een eendrachtig land als Nederland is het heel misschien mogelijk (maar ik zie het echt niet gebeuren), maar België is zo fucked-up op politiek vlak... Nee. Ik ben het vrij eens met de stelling.


    chaos makes the muse

    Trump sowieso niet, denk én hoop ik. (Ik ben geen voorstander van hem) Clinton misschien, maar ook daar twijfel ik over. Ik denk dat zowel Nederland als België een andere leider nodig heeft dan die twee.

    Kijk naar Wilders? Is die niet vergelijkbaar met Trump? Niet dat hij aan de 'macht' ligt, maar hij is niet echt een van de onbekenden. Oneens. Er zijn altijd wel van die stomme mensen die daarop stemmen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tja, Hitler is ook ooit aan de macht geraakt. In het huidige klimaat denk ik niet dat ze een kans maken, maar wat als er plots iets gebeurd? Een zware crisis? Dan zijn er voldoende mensen die naar de luidst roepende gaan.


    Queer zijn is gewoon alles

    Natuurlijk wel. Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk waarom iemand dit voor Clinton zou willen beweren, want zij verschilt niet voldoende van veel andere politici dat ze er echt bijzonder negatief uitspringt, maar met de juiste voedingsgrond kunnen ook idioten zoals Trump overal verkozen worden. We beelden ons echt iets in als we denken dat we daar op een of andere manier boven verheven zijn in Europa. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lastig, lastig. Als ik uit moet gaan van mijn omgeving, van wie niet veel op Trump zouden stemmen, dan zou ik denken van niet, maar in Nederland wonen ook een hoop idioten dus het zou maar zo kunnen. Bij Clinton vind ik het lastiger, want er zijn denk ik ook veel vrouwen die op Hillary stemmen simpelweg omdat ze een vrouw is, en in NL staan wel meer vrouwelijke kandidaten op de lijst dus zie dat minder snel gebeuren. Het is lastig om echt te kunnen zeggen, omdat je in Nederland meer op een partij stemt en niet op een persoon.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Eens en oneens. Trump en Clinton zijn Amerikaans en passen gewoon niet in de structuur die wij hier hebben omdat het een compleet andere wereld is. Daarnaast kunnen wij het nu heel objectief zien omdat het in een ander land gebeurt en niet hier. Echter denk ik wel dat je Trump kan vergelijken met iemand zoals Wilders en dan ben ik het oneens met deze stelling, gezien hij meer aanhangers heeft dat gedacht wordt. Trump zou niet in Nederland aan de macht kunnen komen omdat er gewoon een enorm cultuur verschil zit, maar er is een reden waarom hij zoveel aanhangers heeft en Wilders ook. Dit is niet alleen iets Amerikaans, maar dit kan overal gebeuren simpelweg omdat mensen makkelijk achter iemand aan lopen die zich superieur gedraagt. Je ziet het overal en ook door de geschiedenis heen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zusak schreef:
    Lastig, lastig. Als ik uit moet gaan van mijn omgeving, van wie niet veel op Trump zouden stemmen, dan zou ik denken van niet, maar in Nederland wonen ook een hoop idioten dus het zou maar zo kunnen. Bij Clinton vind ik het lastiger, want er zijn denk ik ook veel vrouwen die op Hillary stemmen simpelweg omdat ze een vrouw is, en in NL staan wel meer vrouwelijke kandidaten op de lijst dus zie dat minder snel gebeuren. Het is lastig om echt te kunnen zeggen, omdat je in Nederland meer op een partij stemt en niet op een persoon.


    26 - 02 - '16

    Ik denk dat Clinton nu niet zo erg van andere politici verschilt. Er zijn in België al verschillende politici geweest die ontslag moesten nemen door schandalen.

    Trump zou zeker aan de macht kunnen komen (of toch verkozen worden) als er voldoende ontevredenheid zou zijn met het systeem. Dat is namelijk ook deels waarom een groot deel van zijn volgers achter hem staat. Niet noodzakelijk omdat ze geloven in alles wat hij zegt, maar omdat hij géén politicus is. (om het even heel simpel te zeggen)
    Daarbij zijn er in de Belgische politieke geschiedenis al genoeg bewijzen van extreme rechtse partijen die aanhangers krijgen, ik zou niet inzien waarom dat in de toekomst niet opnieuw kan gebeuren.

    Natuurlijk moet je wel rekening houden dat de dingen die een 'Belgische' Trump verkondigd, natuurlijk wel van een andere aard gaan zijn dan een 'Amerikaanse' Trump omdat we in België andere problematieken hebben. Volgens mij zou een 'Belgische' Trump eigenlijk vooral erg Vlaams zijnen dus anti-Belgisch en zeker anti monarchistisch.


    The soul needs autumn.

    Trump in ieder geval niet eb met clinton zou ik het niet weten.


    Love knows no limits.

    Hmm, ik denk dat alles mogelijk is, om heel eerlijk te zijn.
    Het is wel onwaarschijnlijker als je bijvoorbeeld het verschil in politieke systemen in consideratie neemt.
    Maar ja, het is mogelijk natuurlijk.


    Medb - Pronouced as [me-èv]