• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Bioshock | Nolanverse | Silent Lucidity
    Virtues | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij
    Skrivbar | ? | Rode Krullen en Pythagoras
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Unnamed Stucky fic
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo
    Valoria | Peyrac | Regels van het universum
    Sanne_G_ | Sanne_G_ | Innerlijke Wroeging


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2016 - 20:37 ]


    Ex astris, sciencia

    Succes :Y)

    Jullie gingen voor een uur? Dan spring ik nog in voor de laatste zesentwintig minuten. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    496 woorden. Ik ging voor 500, dus ik tel dit als een bijna-succes, haha. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb precies 1000 woorden geschreven, zoals als ik wilde, haha.

    Laatste zin: Misschien was er wel meer tijd verstreken dan we door hadden. maar de toekomst, daar waren we niet, dat wist ik zeker.


    Your make-up is terrible

    897 woorden. Niet bijzonder veel - maar hey, vandaag is de eerste dag dat ik begonnen ben met nano haha. In totaal vandaag 1902 woorden geschreven.
    Gelukkig heb ik dit weekend niet veel te doen, dus tijd zat om even wat in te halen.

    Eerste zin van NaNo:
    Mijn vingers krulden stevig om het materiaal heen van de lakens die ik uit de wasmachine aan het halen was.

    Laatste zin van de war:
    Ik stapte voorzichtig dichterbij, het was nooit verstandig om snel op een patiënt af te komen, het moest altijd met beleid.

    1786 (:
    De stand van vandaag is al 4264 woorden en daar ben ik erg blij mee.

    Een paar fijne zinnen die het probleem van mijn hoofdpersoon vrij goed samenvatten:
    Ik vraag me af of het mogelijk is om de waarheid op lange termijn te verdraaien. Mocht dat zo zijn, dan zal ik mezelf elke minuut vertellen dat ik niets voor hem voel. Niet omdat het de waarheid is, maar omdat ik zou willen dat het de waarheid zou zijn.

    De 10K is over 200 woorden bereikt, dus dat moet nog wel lukken!

    Jemig, het ging vandaag en gisteren niet goed. Drukke dagen en veel te doen. Maar, nu ben ik bijna een week vrij dus ik kan een hoop inhalen!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Voor vandaag stop ik op.. 9023.
    Helaas geen 10k maar morgen is er weer een dag.
    Succes nog aan iedereen!!


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Iemand die mij wil helpen motiveren met een word war? Ik begin namelijk nu achter te lopen en dat vind ik niet leuk D:


    Deep inside, I've never felt alive

    Tony_Stark schreef:
    Iemand die mij wil helpen motiveren met een word war? Ik begin namelijk nu achter te lopen en dat vind ik niet leuk D:


    Ja, ik! Ik moet nog best wel wat als ik voor middernacht mijn doel van vandaag wil halen. Vanaf 21:00? Een uur of een half uur maakt mij niet uit. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, ik! Ik moet nog best wel wat als ik voor middernacht mijn doel van vandaag wil halen. Vanaf 21:00? Een uur of een half uur maakt mij niet uit. ^^

    Ik ga hardcore voor een uur. Hopen dat dat goed gaat :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik doe mee. Moet nog op z'n minst duizend woorden schrijven.


    Ex astris, sciencia

    keep on going, lieve lieve Nano'ers. die literatuurprijzen liggen binnen handbereik.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Succes alvast beide!


    Deep inside, I've never felt alive