• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Bioshock | Nolanverse | Silent Lucidity
    Virtues | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij
    Skrivbar | ? | Rode Krullen en Pythagoras
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Unnamed Stucky fic
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo
    Valoria | Peyrac | Regels van het universum
    Sanne_G_ | Sanne_G_ | Innerlijke Wroeging


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2016 - 20:37 ]


    Ex astris, sciencia

    Hoe kunnen sommige mensen gewoon al 6k hebben? Ö


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    mijn verhaal hoorde een romantische fanfiction te worden en 3K in is er nog geen spoor van romantiek of überhaupt de andere helft van het paar maar de hoofdpersoon heeft in ieder geval wel al onrealistisch snel vaderlijke instincten ontwikkelt

    dus, bij wie ligt het plot nu ook al totaal van de rails, na dag 1?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    mijn verhaal hoorde een romantische fanfiction te worden en 3K in is er nog geen spoor van romantiek of überhaupt de andere helft van het paar maar de hoofdpersoon heeft in ieder geval wel al onrealistisch snel vaderlijke instincten ontwikkelt

    dus, bij wie ligt het plot nu ook al totaal van de rails, na dag 1?


    +1 want al schrijvend moet je kilometers maken.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wiarda schreef:
    mijn verhaal hoorde een romantische fanfiction te worden en 3K in is er nog geen spoor van romantiek of überhaupt de andere helft van het paar maar de hoofdpersoon heeft in ieder geval wel al onrealistisch snel vaderlijke instincten ontwikkelt

    dus, bij wie ligt het plot nu ook al totaal van de rails, na dag 1?


    Mijn plot leeft nog grotendeels, maar er is al iemand vermoord, iemand knock-out geslagen en ontvoerd en een begrafenis nogal ruw verstoord, dus ik heb een beetje het gevoel dat ik de toon per ongeluk tien keer grimmiger heb gemaakt dan de bedoeling was. :'D

    En ik ben erachter gekomen dat ik geen idee heb wat ik doe als ik deze hoofdpersoon schrijf. Ik ben zelf te optimistisch/lief/een zacht ei. Ik voel me schuldig iedere keer dat ze iemand niet iets goeds toewenst, halp.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Yay ik heb wel 1k geschreven, haha. Mijn verhaal loopt aardig op de rails, denk ik? Mijn hoofdpersonage is nog steeds een idioot, dus yeah.


    Your make-up is terrible

    Ik schrijf telkens losse scenes van mijn verhaal, want ik ben erachter gekomen dat dat beter werkt dan vanaf het begin te beginnen. Nou had ik ook al wel wat woorden (ong 4k) dus ik had naast de verhaallijn ook al wat meer steun, maar door losse scenes te schrijven kan mijn plot niet te veel afwijken.
    Dat doet me eraan denken dat ik eigenlijk even opnieuw naar het uitschrijven van mijn verhaallijn moet kijken, maar ik wil gewoon schrijven en niet met plotten bezig zijn dus dat gaat al lekker :') het enige is dat het nu grote chaos gaat worden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik twijfel of ik toch niet moet wisselen van verhaal. Als ik dat nu al doe, dan verlies ik weer geen 20k aan woorden... Maar anderzijds weet ik niet of ik mijn verhaal nu al wil opeven. Meh.


    Ex astris, sciencia

    MT.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Voor vandaag stop ik ermee met op de een of andere manier toch een totaal van 1682 woorden. Mijn laatste zin wil ik toch ook even delen: Misschien schoot Irvin wel onzichtbare pijlen op hem af die zijn hart kwamen versplinteren en hem onderuit wilden halen, zodat hij in een hulpeloos hoopje mens zou veranderen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    SergeantBarnes schreef:
    Ik twijfel of ik toch niet moet wisselen van verhaal. Als ik dat nu al doe, dan verlies ik weer geen 20k aan woorden... Maar anderzijds weet ik niet of ik mijn verhaal nu al wil opeven. Meh.

    Ik zou het verhaal nemen waar je je het beste bij voelt. Ik heb een van de voorgaande jaren bij camp nano een verhaal genomen en tijdens de eerste week voelde het gewoon niet goed aan. Ik heb toen toch besloten dat verhaal verder te zetten (want anders voelde het als opgeven), maar ik heb er toen echt spijt van gehad, want omdat ik me er niet goed bij voelde, heb ik het echt gewoon helemaal verpest en heb ik echt een afkeer gekregen voor dat verhaal. Bovendien schrijft het ook gewoon leuker als je je er echt goed bij voelt c:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Eventjes de laatste 600 woorden voor vandaag eruit knallen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik zit om eerder genoemde redenen nu al bijna op 15.000, maar ik denk dat ik de komende dagen zoveel dingen drastisch moet herschrijven dat er van die voorsprong over een week weinig over is haha.


    i put the fun in funeral

    Goed, ik heb besloten dat ik verder ga schrijven aan Rode Krullen en Pythagoras. Dat verhaal telt al 7310 woorden at the moment, waarvan ik nog niet zeker weet of ik ze wel of niet mee ga tellen.

    Nu ik mijn hoofd niet meer hoef te breken over een plot kan ik dan eindelijk gaan schrijven.

    Mijn eerste zin (hoofdstuk 5):

    "Theoretisch gezien kan hij niet dezelfde ogen hebben," ik masseerde met mijn vingers mijn slapen om de onlogische redenering te kunnen verwerken, "maar echt: hij had dezelfde ogen."

    ^ i like that


    i put the fun in funeral

    4005, eindelijk! Daarmee geef ik het ook meteen op voor vandaag. (krul)

    Laatste zin: Het was winter, maar dingen hoorden niet te bevriezen bij vijf graden Celsius.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan