• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Of, voor mensen onder de achttien die niet voor de volle 50k willen gaan, bij de Young Writers Program afdeling van NaNo. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site. (De uitzondering is het Young Writers Program, waar je wél zelf een doel kunt kiezen in november.)

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Naamloos superheldenverhaal
    Devinsport | Asmodom | Dodenlied
    Bioshock | Nolanverse | Silent Lucidity
    Virtues | Virtues | Like a Drop of Blood
    Tracker | Elladan | Luotisade II
    Tyki | MayLynn | Razernij
    Skrivbar | ? | Rode Krullen en Pythagoras
    LJGibbs | McAbbs | Trans Terminum | DM
    Metamorphoses | Metamorphoses | De Kunde
    Jaylah | Veerlaa | ?
    Thunderfvck | Normified | ?
    xTrueStoryx | ? | Spoorloos
    Wiarda | Wiarda | Het sokkenverhaal
    Necessity | Contritus_angelus | Rebel
    Reigns | xSunshineee | Butterfly Effect
    SergeantBarnes | GreyWolfMoon | Unnamed Stucky fic
    Kiliphilia | Himies | The Curse (Lange versie van mijn short story)
    Krolock | Silverlance | Kiss of death
    Westwick | xSofie | De zoektocht naar vlinders
    Lizor | Lizor | H_NGM_N
    Adelyna | Adelyna | ?
    Draconis115 | Draconis115 | Ravenheart
    Douleur | xClaudiaaa | (on)Vruchtbaar
    Bloodborne | Zwadderaar | Gemaskerd
    Tony_Stark | Constante | Unforgettable - Like Father, Like Son || Harry Potter & Ginny Weasley
    JDM | Fayan | Roarien
    Sonar | Amber_2404 | Behind the brown eyes
    Savvy | Sugarflake | the lighthouse
    xShaw | TheMelodyOfShippingx | Cop Car
    Raisei | SoulKey | Nog geen titel
    TubbieTommo | Chanou | Inside The Woods
    Macabre | Lestrange | ?
    HaldirOfLorien | Elvithien | Verdwaald
    Tubbietoost | Irmiej | x
    Soldat | Faelain | Vuurvogel
    Overkill | Chanice | Limbo
    Valoria | Peyrac | Regels van het universum
    Sanne_G_ | Sanne_G_ | Innerlijke Wroeging


    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2016 - 20:37 ]


    Ex astris, sciencia

    Succes!


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    CaptainWolf schreef:
    (...)

    Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

    Ww is weerwolf! Nee grapje, in deze context bedoelen ze wordwar ^-^

    Wat moet je dan precies doen? Gewoon random schrijven over iets of zijn er bepaalde dingen waar je je aan moet houden? Ben het al een paar keer tegengekomen maar snap het niet zo goed wat en waar je dat doet. Dank je wel voor je antwoord want meestal zijn mijn vragen best dom hoor hihihi


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Kiliphilia schreef:
    (...)
    Wat moet je dan precies doen? Gewoon random schrijven over iets of zijn er bepaalde dingen waar je je aan moet houden? Ben het al een paar keer tegengekomen maar snap het niet zo goed wat en waar je dat doet. Dank je wel voor je antwoord want meestal zijn mijn vragen best dom hoor hihihi


    Gewoon aan je verhaal schrijven, een half uur lang en dan aan het einde kijken hoeveel woorden je geschreven hebt.


    Your make-up is terrible

    Tracker schreef:
    (...)
    Haha ik heb nu ook mijn alles-lijst aan, die ook flink divers is :'D
    Ik doe dat eigenlijk bijna nooit, maar soms is het wel inspirerend als er liedjes langskomen die je anders nooit zou luisteren tijdens het schrijven :'P


    Dat is waar. 8D
    Dit is mijn afspeellijst.


    Your make-up is terrible

    Kiliphilia schreef:
    (...)
    Wat moet je dan precies doen? Gewoon random schrijven over iets of zijn er bepaalde dingen waar je je aan moet houden? Ben het al een paar keer tegengekomen maar snap het niet zo goed wat en waar je dat doet. Dank je wel voor je antwoord want meestal zijn mijn vragen best dom hoor hihihi


    Een wordwar doe je met andere mensen, waarbij je voor een bepaalde tijd zo veel mogelijk woorden schrijft! Na bijvoorbeeld een half uur zeg je hoeveel woorden je hebt bereikt, en wie de meeste woorden heeft geschreven wint de wordwar. Maar het gaat eigenlijk niet om winnen, maar meer om zo veel mogelijk woorden te schrijven aan je project ^-^

    EDIT: whoops je vraag was al beantwoord :'D

    [ bericht aangepast op 2 nov 2016 - 20:09 ]


    Dramatic

    Kiliphilia schreef:
    (...)
    Wat moet je dan precies doen? Gewoon random schrijven over iets of zijn er bepaalde dingen waar je je aan moet houden? Ben het al een paar keer tegengekomen maar snap het niet zo goed wat en waar je dat doet. Dank je wel voor je antwoord want meestal zijn mijn vragen best dom hoor hihihi


    Hier op quizlet is het gewoon een wedstrijd om zo snel mogelijk zoveel mogelijk woorden te typen.. Op de website van nano kun je ook een Dare toevoegen. Dan krijg je een random gebeurtenis die je moet 9proberen te) verwerken. Op quizlet geef je gewoon na de afgesproken tijd de woorden door die je op dat moment getypt hebt.


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ooow zoo, nu snap ik het.. Het was dus wel een domme vraag hihi.
    Aan iedereen die mijn vragen heeft beantwoord, dank je wel!!
    Sorry als ik jullie heb opgehouden mensjes Ö
    Veel succes nog!!


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    I'm in. Mijn planning is bijna klaar, dus nu kan ik echt gaan beginnen aan NaNo. Mijn NaNo account is Sanne_G_ en de titel van het verhaal dat ik ga schrijven is: Innerlijke Wroeging.
    Veel succes iedereen. Het is mijn eerste keer, dus ik hoop dat ik het ga halen.

    765 woorden met als laatste zin: Het was dodelijker dan alle woorden die Irvin had kunnen spreken.
    Hiermee heb ik vandaag mijn doel gehaald ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb maar 150 woorden kunnen typen, maar ik ben na tien minuten gestopt, omdat mijn hoofdstuk afgelopen was en ik vond dit een rothoofdstuk en ik vond dat ik maar eens bezig moest gaan met mijn voortgangstoets van morgen, haha.


    Deep inside, I've never felt alive

    Weer 900 woorden :'D
    Jee, ging voorspoedig vandaag. c;
    Dan heb ik vandaag nog tijd om een aflevering van TWD te kijken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Dat is waar. 8D
    Dit is mijn afspeellijst.

    Zo op het eerste gezicht herken ik niets hahaha. Oeps.


    Every villain is a hero in his own mind.

    CaptainWolf schreef:
    (...)

    Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

    Ww is weerwolf! Nee grapje, in deze context bedoelen ze wordwar ^-^


    Deze reactie maakte me erg aan het lachen, haha. :Y)

    Heeft er nog iemand zin in een wordwar om 21:00? Een uur of een half uur maakt me niet zoveel uit, dus zeg het maar. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tracker schreef:
    (...)
    Zo op het eerste gezicht herken ik niets hahaha. Oeps.

    Ik ook niet haha.
    Als we toch afspeellijsten delen: Klik. Ik heb hem niet zelf gemaakt, maar hij werkt prima haha.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Square schreef:
    (...)

    Deze reactie maakte me erg aan het lachen, haha. :Y)

    Heeft er nog iemand zin in een wordwar om 21:00? Een uur of een half uur maakt me niet zoveel uit, dus zeg het maar. ^^

    Ikke!


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.