• Misschien niet echt een vraag die hier op Q thuis hoort, maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen. Enfin, ik heb dus nogal wat spaargeld, en ik ga dat in de nabije toekomst niet uitgeven, omdat ik echt een spaarder ben. Echter, nu zat ik er over na te denk om misschien een deel van dat spaargeld te beleggen. Ik studeer biologie, en geen economie, dus ik heb géén idee hoe dat zit, en wat handig is, en hoe dat werkt. Dus zijn er mensen die hier "ervaring" mee hebben, of er in ieder geval meer over weten, en mij dus kunnen vertellen of het de moeite waard is om mij in te verdiepen of niet. (En misschien zelfs tips hebben.)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Flauw antwoord, ik weet het, maar ik ben ook geen expert, mij lijkt het wel nut hebben om je er in te gaan verdiepen, want je wilt het duidelijk ergens wel en verdieping kan ervoor zorgen dat je de knoop kan doorhakken: over wel of niet

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 9:18 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Mijn papa zegt altijd: koop goud want die waarde blijft stijgen (of blijft gelijk nu weet ik het niet meer)... Maar ik denk dat je daar wel veel spaarvarkentjes voor moet hebben :p


    The soul needs autumn.

    Het is zo dat je verschillende belegggersprofielen hebt, die van risico -avers naar heel risicovol gaan, als je wil beleggen, moet de financiële instelling eerst nagaan welk profiel je hebt.
    Momenteel is beleggen niet zo superinteressant, omdat de risicoloze beleggingen echt heel weinig opbrengen. Je zou dus voor een goed rendement al wat risico moeten nemen. Langs de andere kant, brengen spaarboekjes niets meer op, waardoor bijna alles interessanter is dan sparen.

    Ik zou zeker en vast eens langsgaan bij de bank en je goed informeren, maar hou er rekening mee dat zij naast jouw belang, ook aan dat van hen denken (: je er in verdiepen, kan sowieso geen kwaad, maar ik zou zelf niet weten waar te beginnen (:


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Kun je inderdaad goud kopen of grond? ;o

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 10:08 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Volgens 'voor hetzelfde geld' zijn parkeergarages of grwone parkeerplekken een goede belegging. Je kan die dan doorverhuren. Maar dan moet je wel al een overschotje van 15.000 euro hebben en ik denk dat dat misschien niet zo is? :'D


    What would Emma do?

    Ik heb geen idee, maar dit is een stiekeme mijn topics.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als je helemaal of weinig verstand hebt van aandelen/beleggen, dan zou ik het persoonlijk niet doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Zusak schreef:
    Als je helemaal of weinig verstand hebt van aandelen/beleggen, dan zou ik het persoonlijk niet doen.


    Naja, als ze er genoeg research naar doet en ervoor zorgt dat ze alle voor- en nadelen kent etc., zie ik niet in waarom niet?
    Maar klopt, als je er niets van weet, is het niet verstandig. Dat betekent echter niet dat je niet alles goed kan uitzoeken en er daarna eventueel mee begint.


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    Kun je anders niet langs een oud- economie docent gaan? Haha. Die weet er namelijk wel genoeg van maar heeft geen eigen belangen.

    ( ook een stiekeme mijn topic)

    Ik weet dat je via je bank ook kan beleggen. Zij kunnen het voor je doen, maar ze kunnen je ook tips en adviezen er over geven.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Beleggen op de beurs neem ik aan dat je bedoelt? Er zijn verschillende opties, de makkelijkste is om een contract af te sluiten met de bank, dat zij voor je beleggen met jouw geld. Of je doet het helemaal zelf. Zelf doen is niet moeilijk vind ik. Ik zou je er eventueel uitleg over kunnen geven, maar zelf even inlezen lijkt mij het verstandigste om te doen.

    Het belangrijkste dat je je moet realiseren met beleggen is dat je je geld ook kan verliezen, de waarde van de aandelen kunnen zomaar opeens enorm dalen (of zelfs van de aandelenmarkt verdwijnen en dan heb je helemaal niks meer). Het neemt dus risico met zich mee.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 20:45 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ga alleen beleggen met geld dat je kan missen. Stel dat je al het geld kwijt raakt door verkeerd beleggen: je moet zeker weten dat je dan niet ineens in de financiele problemen komt.

    Je kan momenteel meedoen met de kbc beleggerskoers. Dan kan je eens zien hoe dat allemaal moet en proberen. Loopt nog twee maanden en wie weet leer je hieruit hoe't moet :) En anders kan je gewoon langs de bank gaan en horen wat zij voorstellen.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Hier hebben wij een heel gesprek over gehad op de bank, aangezien we een tijdje terug een profiel moesten laten opstellen in verband met onze verzekeringen. De vrouw van de bank (een hele toffe meid van onze leeftijd) gaf eerlijk toe dat ik gelijk heb... dat je feitelijk alleen moet beleggen als je veel geld te besteden hebt (oplopend tussen de 50.000-100.000€, te beginnen. Kleine spaarbedragen zijn gewoon niet rendabel en krijg je veel te weinig op terug voor het termijn dat het vaststaat.
    En met de kans dat je ook gewoon je geld kan verliezen.
    Je kan er beter goed mee op vakantie gaan, waren uiteindelijk haar woorden :'D

    Als je geld teveel hebt, dan zou ikzelf eerder investeren in vastgoed, dan beleggen op de markt, maar goed, dan moet je ook al over een flink bedrag bezitten ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”