• Misschien niet echt een vraag die hier op Q thuis hoort, maar ik weet niet waar ik hem anders moet stellen. Enfin, ik heb dus nogal wat spaargeld, en ik ga dat in de nabije toekomst niet uitgeven, omdat ik echt een spaarder ben. Echter, nu zat ik er over na te denk om misschien een deel van dat spaargeld te beleggen. Ik studeer biologie, en geen economie, dus ik heb géén idee hoe dat zit, en wat handig is, en hoe dat werkt. Dus zijn er mensen die hier "ervaring" mee hebben, of er in ieder geval meer over weten, en mij dus kunnen vertellen of het de moeite waard is om mij in te verdiepen of niet. (En misschien zelfs tips hebben.)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Flauw antwoord, ik weet het, maar ik ben ook geen expert, mij lijkt het wel nut hebben om je er in te gaan verdiepen, want je wilt het duidelijk ergens wel en verdieping kan ervoor zorgen dat je de knoop kan doorhakken: over wel of niet

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 9:18 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Mijn papa zegt altijd: koop goud want die waarde blijft stijgen (of blijft gelijk nu weet ik het niet meer)... Maar ik denk dat je daar wel veel spaarvarkentjes voor moet hebben :p


    The soul needs autumn.

    Het is zo dat je verschillende belegggersprofielen hebt, die van risico -avers naar heel risicovol gaan, als je wil beleggen, moet de financiële instelling eerst nagaan welk profiel je hebt.
    Momenteel is beleggen niet zo superinteressant, omdat de risicoloze beleggingen echt heel weinig opbrengen. Je zou dus voor een goed rendement al wat risico moeten nemen. Langs de andere kant, brengen spaarboekjes niets meer op, waardoor bijna alles interessanter is dan sparen.