• Praat hier over seks en alles wat ermee te maken heeft. Heb je interesse in exotische glijmiddelen of wil je beginnen aan de pil? Stel hier je vragen en ze worden (misschien) beantwoord. ^^


    The soul needs autumn.

    Op mens-en-gezondheid staat het volgende:

    Waarom onttrekkingsbloeding
    Een onttrekkingsbloeding wordt veroorzaakt door een daling van de hormonen in het lichaam. doordat er gestopt wordt met de pil. Wanneer een vrouw toch zwanger is, zal er geen onttrekkingsbloeding plaats vinden. Zolang er geen bloeding is geweest, is het dan ook raadzaam om even te wachten met een nieuwe strip en eerst een zwangerschapstest te doen.


    Dus het hoeft niet persé zo te zijn dat je toch bloed tijdens je zwangerschap als je de pil neemt? (denk ik)


    The soul needs autumn.

    Puellae: maar ik leg noujuist net uit dat dat niet mogelijk is. Doordat het in stand houden van de baarmoeder wordt overgenomen door het hormoon wat geproduceerd wordt door het embryo zelf. Dus dan kan er geen baarmoeder afbreken, ofwel een onttrekkingsbloeding plaatsvinden. Ik denk dat die mensen (van I didn't know I was pregnant) eerder uitzonderingen zijn, dan dat het nu echt een voorbeeld is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Saorsa schreef:
    Op mens-en-gezondheid staat het volgende:

    Waarom onttrekkingsbloeding
    Een onttrekkingsbloeding wordt veroorzaakt door een daling van de hormonen in het lichaam. doordat er gestopt wordt met de pil. Wanneer een vrouw toch zwanger is, zal er geen onttrekkingsbloeding plaats vinden. Zolang er geen bloeding is geweest, is het dan ook raadzaam om even te wachten met een nieuwe strip en eerst een zwangerschapstest te doen.


    Dus het hoeft niet persé zo te zijn dat je toch bloed tijdens je zwangerschap als je de pil neemt? (denk ik)

    Nee, dat hoeft inderdaad niet. Vaak blijft die ook weg zoals normaal. Maar mocht je het zeker willen weten kan je nu ook testen. Testen van het huismerk van een drogisterij zijn prima en kosten vaak maar 4 euro voor 2 testen.

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    Nee, dat hoeft inderdaad niet. Vaak blijft die ook weg zoals normaal. Maar mocht je het zeker willen weten kan je nu ook testen. Testen van het huismerk van een drogisterij zijn prima en kosten vaak maar 4 euro voor 2 testen.


    Ik ga er bij de apotheek eentje halen als ik thuis ben morgen. Ik denk wel dat het misschien nog vroeg is voor zekerheid te hebben, maar ze zullen me daar wel goede uitleg geven.

    Want anders ga ik gewoon blijven paniekeren denk ik.


    The soul needs autumn.

    MT.

    Ik neem de pil niet eens. Just, going with the flow.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ik ga er bij de apotheek eentje halen als ik thuis ben morgen. Ik denk wel dat het misschien nog vroeg is voor zekerheid te hebben, maar ze zullen me daar wel goede uitleg geven.

    Want anders ga ik gewoon blijven paniekeren denk ik.


    Je kunt een test pas betrouwbaar na een maand doen, anders geeft hij sowieso aan dat het negatief is. Het hormoon dat de ingenestelde embryo afgeeft, is namelijk pas na een maand te vinden in urine.

    Ik weet er niet genoeg van, maar ik denk dat daardoor je nog wel een bloeding kunt krijgen aan het begin omdat er nog niet genoeg van dat hormoon is (van de embryo)

    En niet paniekeren, als het zo beschreven staat in de bijsluiter kun je daar gewoon op vertrouwen. Één pil vergeten is niet erg, zolang je daarna je bijsluiter goed volgt.

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 18:51 ]

    Even mt


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Dit vond ik op internet:

    Als je aan de pil bent en je bent toch zwanger geraakt, kan het best even duren voordat je dat in de gaten hebt. Je kunt namelijk gewoon maandelijks blijven bloeden. Dit komt doordat deze bloeding door de pil wordt geregeld en dus in feite een nepmenstruatie is. Je zult wel zwangerschapsverschijnselen hebben, maar omdat die in het begin van een zwangerschap lijken op menstruatieklachten, gaat er misschien niet direct een belletje rinkelen.

    Puellae schreef:
    (...)

    Je kunt een test pas betrouwbaar na een maand doen, anders geeft hij sowieso aan dat het negatief is. Het hormoon dat de ingenestelde embryo afgeeft, is namelijk pas na een maand te vinden in urine.

    Ik weet er niet genoeg van, maar ik denk dat daardoor je nog wel een bloeding kunt krijgen aan het begin omdat er nog niet genoeg van dat hormoon is (van de embryo)

    En niet paniekeren, als het zo beschreven staat in de bijsluiter kun je daar gewoon op vertrouwen. Één pil vergeten is niet erg, zolang je daarna je bijsluiter goed volgt.

    Op de dag dat je je menstruatie verwacht kan je testen. En je hebt tegenwoordig testen die 6 dagen eerder gebruikt kunnen worden en betrouwbaar zijn.

    Als het hCG hormoon er eenmaal is hoor je normaal gesproken niet meer ongesteld te worden. Al zijn er uitzonderingen.

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    Op de dag dat je je menstruatie verwacht kan je testen. En je hebt tegenwoordig testen die 6 dagen eerder gebruikt kunnen worden en betrouwbaar zijn.

    Als het hCG hormoon er eenmaal is hoor je normaal gesproken niet meer ongesteld te worden. Al zijn er uitzonderingen.


    Maar ze is haar pil in week drie vergeten dus haar onttrekkingsbloeding is al met twee weken gekomen...

    Van de zes dagen eerder wist ik niet! Goed om te weten haha.

    Aangezien met de pil er geen echte menstruatie is, zal het hormoon hcg de bloeding niet 'voorkomen'.

    Puellae schreef:
    (...)

    Maar ze is haar pil in week drie vergeten dus haar onttrekkingsbloeding is al met twee weken gekomen...

    Van de zes dagen eerder wist ik niet! Goed om te weten haha.

    Aangezien met de pil er geen echte menstruatie is, zal het hormoon hcg de bloeding niet 'voorkomen'.

    Ze kan toch niet in week 3 de pil vergeten en in week 2 ongesteld worden? Ik snap je waarschijnlijk niet.

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    Ze kan toch niet in week 3 de pil vergeten en in week 2 ongesteld worden? Ik snap je waarschijnlijk niet.


    Nee dus dat ze dus niet met haar menstruatie al een test kan doen omdat er zo weinig tijd tussen zit en ze dus iets langer miet wachten.

    Zahkriisos schreef:
    (...)
    Ze kan toch niet in week 3 de pil vergeten en in week 2 ongesteld worden? Ik snap je waarschijnlijk niet.


    Ik ben begin week 3 mijn pil vergeten (heb hem binnen 36 uur ingenomen) en nu zit ik in mijn stopweek. Mijn apotheek raadde aan om die zoals normaal te nemen aangezien ik geen seks meer heb gehad nadat ik mijn pil die ene keer vergeten ben (wel een dag daarvoor, maar dat sperma zit na 7 dagen echt niet meer in mijn lichaam).

    Omdat verschillende mensen hier (en op andere plekken van het internet) zeggen dat je ook bloed als je zwanger bent én in je stopweek zit, ben ik dus wat onzeker.

    Ik ga gewoon naar mijn apotheek en vragen welke test ik moet;kan nemen, die zullen het wel weten zeker. (: (ik wil echt niet nog eens twee weken wachten oh god)

    [ bericht aangepast op 7 nov 2016 - 19:32 ]


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ik ben begin week 3 mijn pil vergeten (heb hem binnen 36 uur ingenomen) en nu zit ik in mijn stopweek. Mijn apotheek raadde aan om die zoals normaal te nemen aangezien ik geen seks meer heb gehad nadat ik mijn pil die ene keer vergeten ben (wel een dag daarvoor, maar dat sperma zit na 7 dagen echt niet meer in mijn lichaam).

    Omdat verschillende mensen hier (en op andere plekken van het internet) zeggen dat je ook bloed als je zwanger bent én in je stopweek zit, ben ik dus wat onzeker.

    Ik ga gewoon naar mijn apotheek en vragen welke test ik moet;kan nemen, die zullen het wel weten zeker. (: (ik wil echt niet nog eens twee weken wachten oh god)


    Maar waarom geloof je het niet als je bijsluiter en de apotheker zegt dat je gewoon een stopweek in kunt lassen en dat er niets is?

    Puellae schreef:
    (...)

    Maar waarom geloof je het niet als je bijsluiter en de apotheker zegt dat je gewoon een stopweek in kunt lassen en dat er niets is?


    Omdat mijn bijsluiter zei dat ik géén stopweek moest inlassen, al snap ik de logica van mijn apotheker wel en omdat ze me verzekerde dat het dingen niet erger kon maken.
    Mijn apotheker heeft ook gezegd 'Je kan zwangerschap nooit uitsluiten, je hebt het gewoon zoveel mogelijk beperkt en meer kan je niet doen.' Maw, de kans is er (al is die er bij een juiste pil-inname ook wel).

    Ik ben gewoon iemand die nogal stressed als er een kans is, hoe klein ook, dat ik zwanger kan zijn maar voorlopig ga ik uit van niet, tenzij ik binnen twee weken echt vreemde symptomen begin te krijgen.


    The soul needs autumn.