• Hoi hoi,

    Eigenlijk ben ik onwijs jaloers op alle covermakers hier en zou ik het best graag leren.
    Wat voor (gratis, om te beginnen) programma's gebruiken jullie? Welke tutorials op YT raden jullie aan?

    Ik zou me er toch graag eens iets in verdiepen. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zweer bij Picmonkey! Ik gebruik alleen dat programma omdat het heel gebruiksvriendelijk is (en ik nogal een noob ben op het gebied van technologie en software). Het is gratis, online en je kunt afbeeldingen over elkaar heen leggen met heel veel verschillende effecten, je kan teksten toevoegen, kleurtinten veranderen en ga zo maar door.
    Ik denk zelfs dat je er geen tutorial voor nodig hebt aangezien het uiterst simpel is. (; De cover die op mijn profiel staat, heb ik ook met Picmonkey gemaakt.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 13:23 ]


    oi, suzy

    Photoshop. Ik heb leren Photoshoppen door veel op Engelse en Amerikaanse Photoshopfora actief te zijn, PSD's te downloaden (dit zijn zeg maar de bewerkte bestanden waarbij alle losse elementen nog in tact zijn, die opende ik dan en dan ging ik laag voor laag kijken hoe iemand zijn of haar afbeelding had opgebouwd) en veel tutorials te volgen en vooral veel aan anderen te vragen. Je hebt daar ook zogenaamde 'courses' waarbij je je inschrijft op een bepaald niveau en waar je dan de basics tot de meer gevorderde technieken leert die deze mensen gebruiken om hun blends etc te maken.

    Ik geef zelf nu ook workshops in Photoshop, al zijn die minder gericht op het creatieve proces en meer op het 'hoe maak ik een folder'-idee.

    Ik kan wel wat links voor je opzoeken op die fora als je dat graag wil?

    Photoshop. That's it.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Skrivbar schreef:
    Photoshop. Ik heb leren Photoshoppen door veel op Engelse en Amerikaanse Photoshopfora actief te zijn, PSD's te downloaden (dit zijn zeg maar de bewerkte bestanden waarbij alle losse elementen nog in tact zijn, die opende ik dan en dan ging ik laag voor laag kijken hoe iemand zijn of haar afbeelding had opgebouwd) en veel tutorials te volgen en vooral veel aan anderen te vragen. Je hebt daar ook zogenaamde 'courses' waarbij je je inschrijft op een bepaald niveau en waar je dan de basics tot de meer gevorderde technieken leert die deze mensen gebruiken om hun blends etc te maken.

    Ik geef zelf nu ook workshops in Photoshop, al zijn die minder gericht op het creatieve proces en meer op het 'hoe maak ik een folder'-idee.

    Ik kan wel wat links voor je opzoeken op die fora als je dat graag wil?

    Als je dat zou willen doen, heel graag!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tracker schreef:
    (...)
    Als je dat zou willen doen, heel graag!


    Ik denk wel dat je eerst een account moet maken om iets te kunnen zien...

    PSD:
    http://z10.invisionfree.com/Shadowplay/index.php?showtopic=63486
    http://z10.invisionfree.com/Shadowplay/index.php?showtopic=34303

    Tutorials:
    http://z10.invisionfree.com/Shadowplay/index.php?showtopic=55865
    http://z10.invisionfree.com/Shadowplay/index.php?showtopic=60741

    Van daar uit kun je vast besluiten of je Photoshop wel of niet wil downloaden (:

    Ik zou mezelf niet echt een covermaker noemen, maar ik heb wel eens wat geprobeerd. Ik raad GIMP aan. Je kunt het gratis downloaden, je hoeft het alleen even te googelen. Hoe ik het geleerd heb? Heel veel proberen en googelen wat ik niet kon vinden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik heb geen goede ervaringen met GIMP omdat die bij mij sowieso altijd vastloopt (dat kan aan mijn computer liggen) en omdat ik het een zeer gebruiksonvriendelijk programma vind. Maar zoals ik al zei, grote leek hier.


    oi, suzy

    Photoshop. Je hebt meer online fotobewerkingsprogramma's, zoals Sumo Paint en Picmonkey, maar daar ben je zo beperkt in dat je nooit een volledig resultaat kan behalen (of moet betalen). Ik heb nooit om te beginnen tutorials gekeken, ik ben altijd maar aan de slag gegaan om zelf alles uit te vogelen, tenzij ik een specifiek effect wilde (bijvoorbeeld een water reflectie).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik gebruik Paint.net en eerlijk gezegd heb ik het vooral met uitproberen geleerd, het is een vrij simpel programma, maar als je iets niet begrijpt kan je altijd googlen. ^^


    obsessive rage

    Picmonkey, just what the first one said...


    ~My Mind Is Free~

    Ik ben niet de beste in covers maken, maar ik vind GIMP een fijn programma om mee te werken.


    16 - 09 - '17

    Zelf gebruik ik GIMP en vind het behoorlijk fijn, en echt links enzo heb ik niet ,want ik ging gewoon yolo op allemaal knopjes drukken hahaahhah en snap er volgensmij nog steeds de helft niet van, maar goed, het werkt :')
    Als je geen programma wilt downloaden maar wel een soort van photoshop wilt, kun je ook pixlr gebruiken en dan de editor, deze lijkt bijzonder veel op photoshop en is gewoon een gratis site


    take risks

    ^ Pixlr is inderdaad heel goed. Het is wat simpeler dan PS en ik heb er mijn eerste "graphic stapjes" mee gezet (:

    Ik ken trouwens ook een aantal mensen die geweldige graphics maken met hun telefoon. Het is denk ik een beetje een gevoel.

    GIMP heb ik nooit uitgeprobeerd, maar schijnt wel goed te zijn.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2016 - 7:54 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Mt. Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar


    i wanna die with you once or twice.

    Photoshop, maar ik heb het gekocht omdat ik het ook nodig heb voor school en het zijn soort van mijn "boeken". Ik weet wel hoe je het kan downloaden, dus als je hulp nodig hebt kan je het altijd vragen. Daarnaast kan je het jezelf goed aanlerem door jezelf een simpele opdracht te geven en deze stap voor stap op te zoeken op youtube. Dan leer je tijdens het werken en heb je gelijk resultaat. Daarnaast raad ik je aan om de shortcuts meteen in het begin te leren, dat maakt alles een stuk makkelijker. Succes! (Oh en als je ps gebruikt, schrik dan niet van hoe het eruit ziet. In het begin is het wennen, maar je leert het snel genoeg.)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.