• Dit weekend zijn mijn opa en oma uit Frankrijk naar Nederland gekomen en zijn we gaan uiteten. Klinkt leuk toch?

    Dat was het ook geweest, ware het niet dat mijn oma een verschrikkelijk mens is. Stay with me oké, ja, het klinkt nogal lomp, maar het heeft een reden.

    Mijn oma en de hele familie kunnen eigenlijk niet door een deur. Om een lang verhaal kort te maken; ze haat mensen die niet vloeiend Frans spreken, ondanks dat ze het wel proberen. Ze roddelt over mijn moeder en de rest van ons gezin in de keuken. Terwijl wij dat gewoon kunnen horen. Mijn opa mag van haar ook de helft van zijn familie niet meer spreken door een ruzie 40 jaar geleden. Dit is niet een recent iets, zo is ze altijd geweest.

    Mijn moeder geeft haar kans na kans na kans en mijn opa is echt een top vent die geloof ik gewoon heeft geaccepteerd dat zijn vrouw zo is. Enfin, ze waren dus in Nederland en we zijn gaan eten bij een Italiaan. Het begon eigenlijk al meteen slecht, er was geen Frans menu beschikbaar (duh) en het duurde even voor het voorgerecht er was (25 minuten) dus was ze al wat pissig. Toen kreeg ze haar tomatensoep maar die vond ze onwijs vies. Egh. Ik bedoel, het is fucking tomatensoep en de rest vond het gewoon lekker pff :/

    Vervolgens waren we ongeveer een kwartier op het hoofdgerecht aan het wachten tot mijn oma besloot dat ze de tomatensoep zo vies had gevonden, dat ze ook niet meer haar hoofdgerecht ging eten. Wat doet ze dus als haar (speciaal aangepaste) tapas schotel voor haar neus wordt gezet? Ze schuift een deel op de grond als de ober weg is. Expres.

    Na een tijdje met een vies gezicht in haar eten te hebben geprikt en op fluistertoon tegen mijn opa te hebben gezegt dat mijn moeder ook nooit goede restaurants kan kiezen wilde ze gaan. Ik was zelf pas op de helft van mijn lasagne, de rest was wel klaar. Dus mijn opa de rekening halen en heeft ze vervolgens staand met haar jas aan me aan zitten te staren terwijl ik mijn eten zo snel mogelijk naar binnen werkte.

    Uiteindelijk kwam de ober — een hele aardige, flamboyante Italiaan — ons nog allemaal een handje geven en bedanken voor ons bezoek. Je raadt het vast al, mijn oma draait zich met een vies gezicht weg toen hij zijn hand naar haar uitstak. Ik heb me echt in tijden niet zo erg geschaamd. Maar daarnaast ben ik ook gewoon echt onwijs boos op haar. Mijn moeder doet zo onwijs haar best om het haar naar haar zin te maken en mijn oma spuugt nog net niet in haar gezicht als dank. Bah. Het is dat ik mijn opa anders niet meer zou zien maar ik heb echt geen geduld meer voor die vrouw.

    Heb jij ook familie leden die echt niet lijken te sporen?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Wat is jouw oma kinderachtig soms, is jouw oma altijd zo geweest dat alles om haar moest draaien of is dat pas later zo geweest. Ik zou op dat moment gewoon echt zijn van nou en nu betaal je maar zelf je eigen eten wat je op de grond heb gegooid. Wat heeft ze toch? Niet dat ik nu kan oordelen maar echt ik zou niet in één kamer willen zitten met haar hoor.

    En ja ik heb wel familieleden die af en toe wel koekoek zijn,maar echt overdreven heb ik ook niet meegemaakt sinds ze amper contact met ons zoeken omdat mijn vader vroeger voor zijn moeder koos terwijl de rest voor hun vader koos, terwijl mijn opa tegen mijn vader zei dat hij op zijn moeder moest letten.

    Maar het enige wat ik je nu kan geven is een dikke knuf en als je wil praten mijn inbox staat open.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Ugh, dat klinkt echt als een verschrikkelijk etentje. Ik begrijp totaal dat je boos op haar bent en dat je je op dat moment zo erg voor haar schaamde.

    Mijn oom is nogal een apart gevalletje geweest de laatste paar jaren. Na een ruzie tussen hem en zijn broers (o.a mijn vader) heeft hij tot dit jaar niets meer tegen een van hun gezegd, zelfs niet tegen zijn moeder, die niks met deze ruzie te maken had! Het is nu wel weer aardig oké, ik heb zelf de man al twee á drie jaar niet gezien door dit, maar gelukkig heeft zijn vrouw wel weer contact met ons, en stiekem vind ik het niet eens zo erg sinds ik hem eigenlijk al nooit echt mocht omdat hij gewoon heel apart richting mij en mijn zussen heeft gedaan.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Ze zal het vast niet kwaad bedoelen, maar zoals je het typt klinkt het niet helemaal een normale reactie nee.. Ik denk niet dat het je moeders fout is van het uitkiezen aangezien de rest het wel gewoon prima vond. (kom ik met mijn analyse op de situatie-.-) en je oma's houding is/was ook een beetje onbeleefd naar de bedienden (en jou, niet iedereen hoeft even snel te eten) toe. Jammer dat een etentje zo moest verlopen /:

    Doet me denken dat ene etentje met kerst 4 tot 5 uur duurde in een restaurant. Mijn opa is oké, zolang ik hem niet met mijn moeder (zijn dochter) samen zie. Die band is niet te redden. En de broer van mijn moeder heeft een nieuwe vrouw, die ook echt niet spoort. Maar gelukkig hoef ik die amper/niet te zien. Dat scheelt.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Lol klinkt als mijn oma.
    Mijn oma had een onsteking op haar voet, en opa moest toen naar het ziekenhuis omdat hij zo benauwd was. Wat mijn kma werkelijk waar zei 'ja, als ik wat heb moet hij ALTIJD ook wat hebben!" Iedereen zat zl van 'uhh het is je man??' daarbij heeft ze ook sterke voor keur voor kleinkinderen. Mijn neef is favoriet daarna komt men nicht daarna mijn broer en met mij wilt ze niks te maken hebben. Dus met feest dagen krijgt iedereen wat behalve ik :') ze vindt btw ook altijd een manier om mij af te snauwen. Ja idk wat de probleem is mijn ouders zeggen dat ze al een hekel aan me had vanaf ik geboren was. En kinda hetzelfde, iedereen heeft nog contact met der omdat men opa wel tof is. Maarja zal wel, ik heb ook nog een andere oma die wel om me geeft :'D
    Mijn oma kan trouwens ook van dat soort gedrag vertonen in een restaurant. Daarom gaan we ook nóóit met der uit eten. En dan heb ik nog wel tig van dit soort voorbeelden. Het moet gewoon altijd om haar draaien en de hele familie is het wel beu

    [ bericht aangepast op 13 nov 2016 - 0:29 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Hehe al jullie verhalen doen me al wat beter voelen, fijn om te weten dat horror familieleden wel vaker voorkomen ^^


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik kan de opa en oma van mijn vader's kant ook echt niet uitstaan. Vanochtend nog, stond mijn opa blijkbaar half negen voor de deur, meer tsja, weekend dus mijn moeder en ik zeggen nog, ging hij boos naar de Albert Heijn toe, waar mijn vader werkt, om te zeuren dat wij nog aan het slapen waren. Verder is mijn oma vaak óntzettend ondankbaar als iemand hen komt helpen en begint ze dan op de mensen te zeuren, en als er iets misgaat is het altijd de fout van de ander. Maar als ik het zo hoor, dan is jouw oma nog wel een aantal graden erger.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Je oma klinkt als een pittige dame voor haar leeftijd, lol, nee sorry, dat klinkt te positief. Je oma klinkt echt als een heel negatieve en moeilijke vrouw en een echte ruziemaakster. Ik kan geloven dat je je schaamt in haar plaats en het klinkt me echt niet leuk. Een oma moet lief zijn, dat is ze duidelijk niet. Maar troost je, bij mij in de familie (van mijn papa zijn kant), kunnen ze ook niet door één deur. Het is alleen voor mijn oma denk ik dat ze nog samen op familiefeestjes zitten. Mijn tante, de zus van mijn vader is een venijnige en egoïstische vrouw die in het verleden al veel gemene streken uitgehaald heeft tegen mijn ouders en hoewel mijn ouders volwassen en verstandig met haar kunnen omgaan, heeft ze ietsje te veel op haar kerfstok staan om te doen alsof er niets gebeurd is. Komt er ook nog eens bij dat ze zich nooit van haar kinderen aantrekt en wij zijn een warm gezin dus dat leidt ook altijd tot de nodige ergernissen, omdat mijn ouders houden van mijn nicht en neven en ze niet kunnen verdragen wat er door haar onverschilligheid allemaal met hen aan de hand is. Dan heb je nog mijn vader zijn broer een arrogante, grote jan met een heel kort lontje en dan heb je nog zijn vrouw die ook arrogant is en vals en roddelt achter de rug van iedereen. En dan heb je nog mijn papa, een nogal assertieve vent, op zijn lichts gezegd, die hun respectloze gedrag maar heel moeilijk kan verdragen. Dus bij ons kunnen ze ook allemaal niet door één deur en zijn er wel eens ontploffingen en ruzies. (;

    [ bericht aangepast op 13 nov 2016 - 9:14 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oh, mijn tante en haar gezin gedragen zich ook altijd ongepast tijdens etentjes. Op een gegeven moment zeg ik daar gewoon iets van; de avond is toch al verpest, haha. Maar ik begrijp je gevoelens wel. Het maakt mij ook altijd boos, en ik schaam me dood voor ze.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sempre schreef:
    Hehe al jullie verhalen doen me al wat beter voelen, fijn om te weten dat horror familieleden wel vaker voorkomen ^^


    Gelukkig ben ik niet de enige met kromme familieleden :')


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ooh, je moet blij zijn dat je familie nog bij elkaar is en ze moeite doen om elkaar te zien.
    Mijn tante en oom willen mijn zus, mijn broertje en mij niet meer zien om onverklaarbare reden. Het was echt * poef * uit het niets dat ze besloten dat wij totaal niet meer op de wereld bestaan. Als we ze tegenkomen is het ook echt er vlak langs lopen zonder een 'hoi' en enige teken van 'wat leuk dat ik je zie!' Ik heb geen idee wat ik fout heb gedaan, want ik had ze al een tijdje niet gezien en het gebeurt echt op het moment dat S. mijn zusje daar meerdere keren op bezoek is geweest.
          En dan word er vast gedacht wat zij ermee te maken heeft? Nou, laat ik uitleggen dat zij het type is alles-moet-op-mijn-manier. Voorbeeld. Ze heeft gister ruzie met haar beste vriend gehad, omdat die geen kruik en thee voor haar had gemaakt. Dude, sta verdomde op en doe het zelf. Hij is je verdomde ober niet.
          Als er iets haar weg niet gaat kun je er op wedden dat ze het er naar maakt, je wel terugpakt, je opzettelijk uitscheldt en kwetst. Het maakt niet uit als je haar familie bent, ze doet het. Zo dus ook bij mijn familie, ik weet ervan dat ze meestal naar onze oom en tante ging om daar een potje te roddelen over ons en ik denk dus dat doordat ze iets heeft gelogen ze niet meer met ons willen praten.
          Onze oma van mijn vaders kant heeft dezelfde neigingen als wat jij in je topic hebt geschreven. Moet ze t niet, dan vreet ze t niet. Als ze iets heeft, bijv een griepje, dan zegt ze dat ze op de rand van dood ligt en met spoed naar het ziekenhuis moet. Dat soort dingen... :W

    Het is wel zielig voor je moeder tho en gewoon voor je familie is het kut. Ik zou er eigenlijk gewoon wat op zeggen. Ze moet toch begrijpen dat ze ook aan anderen moet denken?

    [ bericht aangepast op 14 nov 2016 - 15:01 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Familie kies je niet, je vrienden wel.

    Erg onbeschoft van haar, naar jullie (haar familie) en de ober van het restaurant toe. Ik denk dat ze graag aandacht krijgt en als het geen positieve is, dan wel negatieve. Als ik jou was, zou ik aan je moeder vragen of ze niet meer met haar uit eten wil gaan of jou dan niet mee neemt.

    Want ik snap best dat je op dat moment echt schaamt en ik vind het apart dat je oma zich niet schaamt voor haar eigen gedrag.


    Physics is awesome

    Als mijn oma zo was, dan zou ik me ook zo ongelooflijk schamen... Dat je opa nog niet van je oma is weggegaan, zou me wel een beetje verbazen.

    Door een familieruzie omtrent de begrafenis van de vader van mijn moeder in begin 2003, heb ik mijn nicht, neven, neefje en nichtje al dertien jaar niet meer gezien. Ik was 6 toen oma overleed, dus ik kan me mijn familieleden ook niet bepaald goed meer herinneren, terwijl ik ze wel herken op foto's.
    Ik vind het zo ontzettend jammer dat ik, voornamelijk mijn neefje en nichtje (waar ik respectievelijk 1 en 2 jaar mee scheel), ze niet meer zie. Mijn vader heeft dus twee van zijn drie broers, net de twee die ook kinderen hebben, al meer dan tien jaar niet meer gezien en dat vind ik ernstig.

    Ik heb een fantastische schoonfamilie, maar die familie is toch echt niet hetzelfde als mijn eigen familie. Als ik naar mijn schoonfamilie kijk, heb ik het altijd het gevoel dat mijn familie mislukt is en dat wij gefaald hebben.
    Zo wil ik me niet voelen, maar ik weet niet of het zo slim is om mijn neefje en nichtje te gaan bezoeken. Ik weet namelijk niet of mijn vader daar positief op zou reageren, omdat het uiteindelijk toch de kinderen van zijn broers zijn waar hij geen contact meer mee heeft. En als ik iets niet wil, is het wel een boze vader hebben thuis.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Jeetje wat kinderachtig van haar :/


    26 - 02 - '16

    Ik vrees dat heel veel families wel zo'n gevallen hebben. Ik heb een tante en neef en nicht die ik bijna nooit zie omdat we ruzie hebben met de man waarmee ze getrouwd is (hij heeft mijn tante zelfs al mishandeld, dus mijn vader kan hem echt niet meer zien). Mijn opa slaagt er ook altijd in op gezellige momenten mujn oma zo te pesten dat de hele sfeer verziekt wordt omdat dat zijn favoriete bezigheid is. Het is geen slecht mens, maar hij kan heel erg irritant zijn.

    En dat zijn nog maar enkele van de problemen. Ik vrees dat zo'n dingen vaker voorkomen dan je zou willen...


    What would Emma do?

    Woah, je oma lijkt echt nog wel een kind... Mijn familie valt wel mee in vergelijking met jouw verhaal. Er is één oom waar heel de familie wel eens moe van wordt. Ik kan over verschillende voorvallen spreken, maar dan ben ik nog even bezig. :')


    Ik wil een tuin vol egels