• De stelling van deze week luidt:
    Een keer per maand zou er een dag moeten zijn waarop het gebruik van mobiele telefoons verboden is

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Wat is het nut ervan


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Uh, nee.
    I mean, ik kan mijn mobiel zo een dag laten liggen zonder hem te gebruiken. Je kunt ook whatsapp op je laptop doen en zo.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Like, wettelijk, of hoe? :'D

    Ik ben sowieso al tegen, want ik word om eerlijk te zijn een klein beetje moe van het hele "vroeger spraken mensen nog echt tegen elkaar en was alles beter en het gras groener want er waren geen (dramatisch muziekje) MOBIELE TELEFOONS", maar mobiele telefoons bij wet verbieden zou gewoon serieus gevaarlijk kunnen zijn, zelfs als het maar om een dag gaat. Als er net een ongeluk is gebeurd midden op de snelweg, wil je niet dat het net Die Ene Telefoonloze Vrijdag is en mensen een kilometer moeten joggen om hun noodoproep te verzenden met de dichtstbijzijnde duif. (krul)

    Maar serieus, ik zie geen voordelen in een algeheel verbod van mobiele telefoons. Absoluut niet landelijk, maar ook niet op bijvoorbeeld scholen of binnen bedrijven. Als iemand dat voor zichzelf wil doen, prachtig, en binnen een gezin kun je dat soort dingen ook best afspreken, maar mobiele telefoons zijn tegenwoordig gewoon echt een heel belangrijk deel van het dagelijks leven. Veel mensen gebruiken ze voor hun werk, hebben er hun agenda's of boodschappenlijstjes op en vinden er de weg mee als ze ergens heen moeten, en door ze te verbieden zorg je dus min of meer dat je een dag lang een behoorlijk integraal deel van de moderne economie plat legt, waar niemand baat bij heeft.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    En als die ene "telefoonloze dag" nou net een brand is, of er een auto ongeluk plaatsvindt? Dan kan niemand bellen voor hulp, dat lijkt me gewoon niet slim. Mooi als je het voor jezelf wilt doen, daar niet van, maar anders lijkt het me niet zo slim.

    [ bericht aangepast op 13 nov 2016 - 14:14 ]


    obsessive rage

    Eh, nee. Ik kan daar geen goede reden voor bedenken.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    DarIing schreef:
    En als die ene "telefoonloze dag" nou net een brand is, of er een auto ongeluk plaatsvindt? Dan kan niemand bellen voor hulp, dat lijkt me gewoon niet slim. Mooi als je het voor jezelf wilt doen, daar niet van, maar anders lijkt het me niet zo slim.

    DarIing schreef:
    En als die ene "telefoonloze dag" nou net een brand is, of er een auto ongeluk plaatsvindt? Dan kan niemand bellen voor hulp, dat lijkt me gewoon niet slim. Mooi als je het voor jezelf wilt doen, daar niet van, maar anders lijkt het me niet zo slim.

    Precies dit.


    i wanna die with you once or twice.

    Nah, zoiets zou je enkel voor jezelf moeten doen als je eens een keertje denk; misschien moet ik een beetje afkicken. Maar verder zie ik het nut er niet echt van in. Zolang je je mobiel niet op ongepaste momenten gebruikt, zie ik niet in waarom je het niet elke dag zou mogen gebruiken.

    Het is misschien wel een idee om binnen je gezin of binnen je vriendenkring een dag af te spreken waarop je geen (of weinig) gebruik maakt van je smartphone/laptop en je je nog eens op de ouderwetse manier bezig houdt. Dat zou ik nog wel leuk vinden (want ik vind dat iedereen, inclusief ikzelf, te veel bezig is met die dingen), maar wettelijk gezien is het onmogelijk en misschien zelfs onveilig om het echt te verbieden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dedpewl schreef:
    Wat is het nut ervan


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nope, ik zie ook het nut niet.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mijn mening is net als al de reacties hierboven eigenlijk. Haha. Ik zou dit verbod ook niet echt nuttig vinden.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    haha.

    Grapje zeker? :')


    26 - 02 - '16

    Ik vind dat dat gewoon een keuze moet zijn van de persoon zelf.


    — Inner peace, it's hard to find. —