• De stelling van deze week luidt:
    Een keer per maand zou er een dag moeten zijn waarop het gebruik van mobiele telefoons verboden is

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Dat zou alleen maar tot chaos leiden, ik gebruik mijn gsm veel voor praktische boodschappen: stel ik mis die dag mijn trein dan zou mijn moeder die me van het station komt halen een uur moeten wachten. Bovendien is echt niet iedereen verslaafd aan zijn gsm.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nee wtf worden er zeker allemaal aanvallen gedaan of zk


    You dare to gaze upon me?

    Naar mijn mening is dat dikke onzin. Wat als je het een spoedgeval is?

    Nee, bull, ik ben het hiermee oneens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lijkt mij heerlijk, haha. Maar het is ook onhaalbaar ivm noodgevallen


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    Lijkt mij heerlijk, haha. Maar het is ook onhaalbaar ivm noodgevallen


    Het lijkt me heel prettig, eindelijk s niet dat gezooi met die telefoons altijd. Alleen voor noodgevallen. Misschien een app die der dan automatisch opzit, zodat je altijd 112/je ouders kan bellen, en voorderest niks? Geweldig. Eindelijk is pauzes waar je met elkaar kletst, ipv op je mobiel alleen een spelletje doet


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Hm, nee, mensen moeten zelf maar beslissen wanneer ze erop zitten. Ikzelf zit op school niet zo vaak op mijn gsm.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Hahaha, wat een stelling.
    Duidelijk oneens.


    The universal language of art.

    dit slaat nergens op, dat mensen hun mobiel 24/7 bij hun dragen is niet mijn probleem ivp een normaal telefoon gebruik van hooguit 2 uurtjes per dag. Iedereen moet het lekker zelf weten maar als het echt iets officeels moet worden kunnen ze van mij wel wat beters verzinnen.

    Lekker als iemand een hart-aanval heeft en je zelf niet de benodigde kennis heb om die persoon te verzorgen en in leven te houden om geen ambulance te bellen als er zo dag was. Ook zou het veel klanten verliezen voor bepaalde werkgroepen zoals uiterlijke verzorging, medische verzorgen, technische bedrijven en uitzendburaus (als voorbeelden).


    Never forget who you are and where you come from

    Haha, volgens mij moet dat ongeveer 1 keer per dag gebeuren in mijn geval ;)

    Toen ik nog op school zat, mocht dat niet, je gsm gebruiken tijdens de uren, uiteraard ging iedereen wel naar de wc om te sms'n als het echt nodig was, maar dat zorgde ervoor dat je het enkel voor noodgevallen gebruikte en niet voor sociaal contact. Misschien voeren ze beter dat door, in middelbare scholen want voor het hele land.... mensen die gaan werken hebben het constant nodig voor hun job soms ook en ik zit aan de unief en ik zit daar ook niet zwijgend op mijn gsm, als ik ga eten met een vriendin en omgekeerd zij ook niet, Het lijkt meer iets waar jongeren op de middelbare school last van hebben, omdat het contact meer ''gedwongen'' is en je continu bij elkaar bent.

    [ bericht aangepast op 15 nov 2016 - 9:22 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Na-ah, ik wil Disney TsumTsum kunnen spelen de hele maand door. :Y) Nee, grapje, maar ik denk niet dat dit een heel goed plan is qua uitvoering. In theorie vind ik het zo gek nog niet klinken, hoewel ik nu al problemen voorzie. Steeds minder mensen hebben een landtelefoon, hoe kun je dan makkelijk bereikt worden in geval van nood? Je kan natuurlijk skypen of sociale media gebruiken, maar daarvoor heb je weer een laptop of tablet nodig en dat draag je minder makkelijk rond dan een mobiele telefoon. Daarnaast is het handig voor de politie om je te kunnen lokaliseren als je zelf niet in staat bent je locatie door te geven in geval van nood. Het is wat onpraktisch. Daarbij is het moeilijk te controleren als je het veilig wilt houden. Je kan wel zeggen dat je elke laatste zondag van de maand bijvoorbeeld alle mobiele telefoons op de kast legt en af en toe mag kijken of je gebeld bent, een berichtje hebt ontvangen, etc. Maar dat moet vanuit jezelf komen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Aan de ene kant ben ik er mee eens, want als je tegenwoordig wat aan je vrienden en/of familie wilt vertellen, zitten ze met hun neus alleen maar in hun telefoon.

    Maar aan de andere kant ben ik het er niet mee eens. Wat nou als er een ongeluk gebeurt? Dan zal je toch iemand moeten bellen.


    Believe in yourself and go for it ~ Emma Watson.

    Nee dat zou betekenen dat ik niet weet:
    - welk hw ik dan moet maken.
    - welke les ik in welk lokaal heb.
    - niet kan quizletten.
    - stel er gebeurd iets, ik kan niemand bereiken en zei mij ook niet.

    DUS ZON DAG ZO VRESELIJK ONHANDIG ZIJN.

    Zooo mijn mening. (flower)


    Treat People With Kindness

    Ik ben het er op zich wel mee eens, wan sommige mensen zijn echt verslaafd! Maar er zijn ook gewoon mensen die het nodig ebben voor hun werk of school. En als er een noodgeval is kan je ook niet bellen. Ikzelf zou eerder zeggen: één dag in de maand waar het gebruik van social media verboden is. :)


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh