• Bron + video
    Meer foto's + video's

    In het noorden van Nederland is een trein ontspoord na een botsing met een tankauto met melk. Zes mensen zijn gewond geraakt, twee gewonden zijn naar het ziekenhuis zijn gebracht. Ze zijn niet in levensgevaar.

    Het ongeluk met de trein tussen Groningen en Roodeschool gebeurde bij het dorp Winsum. De vrachtwagen kwam van een boerenerf en is bij een onbewaakte spoorwegovergang tegen de naderende trein gebotst, meldt de politie. Er zaten ongeveer dertig mensen in de trein.

    De chauffeur van de melkwagen is ongedeerd gebleven. De politie heeft even met hem gesproken en zal hem later formeel horen over het ongeluk. De gewonden zijn in de trein gevallen. Het is niet bekend hoeveel mensen er in de trein zaten.

    - Ondertussen zijn er 20 gewonden bekend.

    Dit is ongeveer 250 meter van mijn huis vandaan.

    Godzijdank zijn er deze keer geen doden gevallen. 2 jaar geleden waren er op dezelfde overgang ook 2 ongelukken waarbij één persoon omgekomen is, de bestuurder van de auto. Dat was door de extreem dichte mist. En dit is nog één van de onbewaakte overgangen die er in het noorden zijn. Ook is dit niet de eerste keer dat er een trein ontspoorde op die plek. In 1980 gebeurde het ook, met 9 doden en 21 gewonden. Al was dat een botsing met een tegenliggende trein op een enkel spoor.

    [ bericht aangepast op 18 nov 2016 - 15:14 ]

    Waarom doen ze dan niks aan dat stukje? Het is een erg ongeluk. Maar gelukkig zijn er geen doden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heel erg!
    En het zou inderdaad logisch zijn als ze er dan iets van lampen of bomen ofzo bij zetten.

    Maar lag er dan ook overal melk enzo? (sorry, nieuwsgierig)

    [ bericht aangepast op 18 nov 2016 - 14:47 ]

    Heel erg! Gelukkig geen doden. Als het zo'n gevaarlijk stuk is, snap ik ook niet dat zr niets doen...


    What would Emma do?

    Yonghwa schreef:
    Waarom doen ze dan niks aan dat stukje? Het is een erg ongeluk. Maar gelukkig zijn er geen doden.

    'Kost te veel geld', volgens de gemeente en ProRail. Ze laten liever mensen doodgaan dan zoveel geld uitgeven aan een belletje of lichtje dat laat weten dat er een trein aankomt. Ik snap het ook echt niet, er moet gewoon een waarschuwing komen dat anders is dan zo'n rood-wit kruis.

    Puellae schreef:
    Heel erg!
    En het zou inderdaad logisch zijn als ze er dan iets van lampen of bomen ofzo bij zetten.

    Maar lag er dan ook overal melk enzo? (sorry, nieuwsgierig)

    Nee, volgens mij niet. Niet gezien tenminste. De opslagtank zelf ziet er nog redelijk ongedeerd uit.

    Er zijn nog onbewaakte spoorovergangen???
    Belachelijk dat ze er niks aan doen als er al meerdere keren ongevallen zijn gebeurd. Hoe lang wil je wachten tot er écht iets misgaat.


    i put the fun in funeral

    Oh god... Wat gruwelijk! Zoiets is ook gebeurd bij een spoorwegovergang bij Diepenveen, in de buurt van Deventer, een tijd geleden. Als ik die dag geen verlof had genomen had ik in die trein gezeten O_o


    26 - 02 - '16

    Overkill schreef:
    Er zijn nog onbewaakte spoorovergangen???
    Belachelijk dat ze er niks aan doen als er al meerdere keren ongevallen zijn gebeurd. Hoe lang wil je wachten tot er écht iets misgaat.

    Helaas wel, en hier in de buurt sowieso een stuk of 7 dacht ik. Ik denk dat ze pas iets gaan doen als er nog een trein ontspoord en er meerdere doden vallen.
    Schorriemorrie schreef:
    Oh god... Wat gruwelijk! Zoiets is ook gebeurd bij een spoorwegovergang bij Diepenveen, in de buurt van Deventer, een tijd geleden. Als ik die dag geen verlof had genomen had ik in die trein gezeten O_o

    Jakkes, wat een naar idee. Ik wilde vanmiddag ook met deze trein als ik naar school ging. Maar goed dat ik me nog niet goed voelde.

    De trein is aan het eind van de middag van het spoor verwijderd en nu kunnen ze alles gaan maken. Zondag op maandag nacht willen ze weer treinen hebben rijden (maandagochtend dan).

    De machinist is verdachte (vrachtwagenchauffeur ook), al snap ik dat niet, want je kan moeilijk de trein stoppen voor een overgang..

    Doe je wel voorzichtig als je oversteekt..? :$


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    MrsNeymessi schreef:
    Doe je wel voorzichtig als je oversteekt..? :$

    Ik hoef daar niet langs gelukkig. De onbewaakte overgangen zijn vooral van die weggetjes naar boerderijen. Al zijn er midden in het dorp ook een paar, waar je sowieso echt moet uitkijken voordat je oversteekt. Deze treinen maken ook niet heel veel lawaai, en de witte kleur valt niet zo op. Al helemaal niet in mist.