• Lieve mede-users,

    Mijn liefde voor soundtracks is heel groot, want ik heb echt veel te veel soundtracks in mijn collectie die dan wel gedownload heb, of op spotify heb opgeslagen. Mijn doel is ooit nog eens echte soundtracks te kopen, omdat dat dat het zeker waard zou zijn.
    Ik heb nu net weer nieuwe soundtrack ontdekt en ik vond het eigenlijk wel leuk om een topic te openen voor alle liefhebbers van soundtracks zodat we van alles kunnen bespreken en aan elkaar aanbevelen!

    Soundtrack
    A soundtrack, also written sound track,[1] can be recorded music accompanying and synchronized to the images of a motion picture, book, television program or video game; a commercially released soundtrack album of music as featured in the soundtrack of a film or TV show; or the physical area of a film that contains the synchronized recorded sound.

    Een soundtrack is strikt genomen het geluidsspoor van een film of computerspel, met de dialogen, de achtergrondgeluiden, de geluidseffecten, en de filmmuziek.
    In de volksmond wordt de term echter vaak gebruikt om het geheel aan muziek dat in een film of computerspel te horen is mee aan te duiden, zoals de titelsong en achtergrondmuziek. Deze muziek wordt namelijk vaak in de vorm van een zogenaamd soundtrackalbum uitgegeven rond dezelfde tijd als dat de betreffende film in première gaat. Soms staan op zo'n soundtrack ook een of twee nummers die een hit worden en zo de film of het spel extra promotie geven.

    Bron: wikipedia

    Wat zijn jouw favoriete soundtracks (van het moment)? Waar kan jij eeuwen naar luisteren en krijg je nog steeds kippenvel van over je rug? Wie is jouw favoriete filmmuziekcomponist?

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 21:41 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Yaaaaah. Hans zimmer, thomas bergersen, Howard shore, danny elfman etc etc
    Ik ga hier morgen spammen. Zit nu op mn mobiel.

    Memememe!

    Mijn ultieme favoriete composer is toch wel echt Hans Zimmer en ik hoop echt naar zijn concert in juni te kunnen ^^
    Ik heb trouwens teveel favoriete soundtracks om op te noemen, hehe.

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 21:41 ]


    Stenenlikker

    Ik ben echt sinds kort helemaal into de soundtrack van How To Train Your Dragon 2. Echt ingenieus in elkaar gezet en ik droom elke keer bij deze helemaal weg (alsof ik zelf op Toothless zou zitten). Verder ben ik helemaal verliefd op de Pas de Deux van The Nutcracker (van Tchaikowski).
    Al vond ik de muziek achter de laatste aflevering van Game of Thrones seizoen 6 ook echt geweldig!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben altijd dol geweest op de Harry Potter soundtracks en op het moment staat de nieuwe Fantastic Beasts soundtrack toch wel op 1. Ik luister hem nu constant via YouTube en heb de cd voor Sinterklaas gevraagd c:


    Happy Birthday my Potter!

    SOUNDTRACKKKSSSS
    mijn muziek lijst dat 5/10 uit soundtracks bestaat. Omdat Turkije echte serie gekken zijn heb je ook veel bijbehorende soundtracks. Deze zijn en blijven mijn fav in de series: https://youtu.be/d0377eRlaMc
    https://youtu.be/Qa9vWViMj68?list=PLxKVaAs1SPJH90t-iXwvgw945wMl4Th7D
    Deze soundtracks zijn mijn favorieten in de gamewereld
    https://youtu.be/tDRXMx94gi8
    https://youtu.be/pfA5UqEU_80

    Als je meer wilt just ask me hihi

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 22:01 ]

    De soundtrack van Jane Eyre (2011) is echt mooi. c:


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik houd echt van John Williams. Harry Potter, Star Wars, Schindler's List... en ook Jurassic Park. Man, wat hou ik van die soundtrack.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Ik luister vooral de soundtracks van The Lord of the Rings, The Hobbit en Pirates of the Caribbean. En die 'theme soundtrack' van Jurassic Park.

    Dus dat is vooral van Hans Zimmer, Klaus Badelt en Howard Shore. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jaaa! Ik luister daar heel graag naar! Vanzelfsprekend doet de Harry Potter soundtrack nog steeds heel veel met me, maar ik vind de Game of Thrones tracks ook geweldig. En veel meer, of course.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wasikowska schreef:
    De soundtrack van Jane Eyre (2011) is echt mooi. c:


    I second this. Maar Hans Zimmer, yaaaaaaa. c:


    The truth is out there.

    Ik ben echt verliefd op de soundtracks van Fantastic Beasts op het moment, maar ik hou ook echt heel erg van Lily's Theme, de soundtrack van Big Fish en Edward Scissorhands en Hedwig's Theme en He's a Pirate blijven mij altijd chills geven. Ook vind ik This is Berk van How to Train a dragon echt geweldig. Oh en de soundtrack van Sherlock en Downton Abbey c:

    [ bericht aangepast op 8 dec 2016 - 11:32 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb op Youtube ook een lijst van soundtracks.
    Vooral van Adrian von Ziegler overheerst, maar die komen geloof ik niet echt uit films. (Hij maakt ze zelf) De celtic muziek van hem is echt fijn om op te schrijven/leren! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    I love soundtracks van Alan Menken, Hans zimmer, Danny Elfman, James Horner, Jerry goldsmith, Bruce Broughton, James Newton Howard, Ramin Djawadi
    En ik denk dat ik zo nog wel even door kan gaan!

    [ bericht aangepast op 19 dec 2016 - 19:00 ]


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Alle Game of Thrones muziek tbh.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik blijf in tranen schieten door Billy Boyd's "The Last Goodbye" uit The Hobbit: The Battle Of The Five Armies.


    — Inner peace, it's hard to find. —