• Lieve mede-users,

    Mijn liefde voor soundtracks is heel groot, want ik heb echt veel te veel soundtracks in mijn collectie die dan wel gedownload heb, of op spotify heb opgeslagen. Mijn doel is ooit nog eens echte soundtracks te kopen, omdat dat dat het zeker waard zou zijn.
    Ik heb nu net weer nieuwe soundtrack ontdekt en ik vond het eigenlijk wel leuk om een topic te openen voor alle liefhebbers van soundtracks zodat we van alles kunnen bespreken en aan elkaar aanbevelen!

    Soundtrack
    A soundtrack, also written sound track,[1] can be recorded music accompanying and synchronized to the images of a motion picture, book, television program or video game; a commercially released soundtrack album of music as featured in the soundtrack of a film or TV show; or the physical area of a film that contains the synchronized recorded sound.

    Een soundtrack is strikt genomen het geluidsspoor van een film of computerspel, met de dialogen, de achtergrondgeluiden, de geluidseffecten, en de filmmuziek.
    In de volksmond wordt de term echter vaak gebruikt om het geheel aan muziek dat in een film of computerspel te horen is mee aan te duiden, zoals de titelsong en achtergrondmuziek. Deze muziek wordt namelijk vaak in de vorm van een zogenaamd soundtrackalbum uitgegeven rond dezelfde tijd als dat de betreffende film in première gaat. Soms staan op zo'n soundtrack ook een of twee nummers die een hit worden en zo de film of het spel extra promotie geven.

    Bron: wikipedia

    Wat zijn jouw favoriete soundtracks (van het moment)? Waar kan jij eeuwen naar luisteren en krijg je nog steeds kippenvel van over je rug? Wie is jouw favoriete filmmuziekcomponist?

    [ bericht aangepast op 21 nov 2016 - 21:41 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Allerton schreef:
    Ik blijf in tranen schieten door Billy Boyd's "The Last Goodbye" uit The Hobbit: The Battle Of The Five Armies.


    Ja, JA! Ugh, het is zo mooi en sad en ik kan het helemaal meezingen, maar de toonhoogtes zijn vervelend, meh.


    Stenenlikker

    Syncline schreef:
    (...)

    Ja, JA! Ugh, het is zo mooi en sad en ik kan het helemaal meezingen, maar de toonhoogtes zijn vervelend, meh.

    Ik zit hier mee te huilen in mijn kamer omdat ik weer eens The Hobbit soundtracks ging luisteren en deze kwam en ;c. Ik ken ook serieus elk woord en idk het blijft een prachtig lied!


    — Inner peace, it's hard to find. —