• De oostkust van Japan werd opgeschrikt door een aardbeving met een kracht van 7,3. Een tsunamiwaarschuwing werd uitgestuurd.

    De aardbeving trof het eiland voor de kust van Fukushima, waar meer dan vijf jaar geleden een grote beving en daaropvolgende tsunami een kernramp veroorzaakten in de atoomcentrale. Ook nu wordt gevreesd voor golven tot drie meter hoog voor de kust van Fukushima.

    De aardbeving vond plaats om 6 uur lokale tijd (21 uur Belgische tijd). Volgens het Japanse Meteorologisch Instituut vond de beving plaats op een diepte van 10 kilometer. Meer gegevens ontbreken vooralsnog.
    Kernramp Fukushima

    Fukushima werd in maart 2011 getroffen door een verwoestende tsunami die volgde op een aardbeving met een kracht van 8,9 op de Schaal van Richter. Volgens de autoriteiten zijn er officieel 15.884 doden geteld. Ruim 2.000 mensen worden nog altijd vermist. Zo'n 470.000 mensen moesten worden geëvacueerd.

    Bron: HLN

    Toen ik dit net las, heb ik echt zoveel medeleven met die mensen. Op 5 jaar tijd 2 grote aardbevingen. Ik hoop dat ze het er deze keer beter vanaf brengen. Ik zou niet eens durven om in die regio te wonen.
    Meh, ik ben er echt van aangedaan.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury