• Zoals in ieder geval de mensen in het LJH wel weten, ben ik sinds een paar weken oppas bij verschillende adresjes. Dat betekent dat mijn interactie met vier- tot negenjarigen in de afgelopen twee weken van nul naar honderd is gegaan en ik me er nu pas echt bewust van word hoe ongelofelijk onvoorspelbaar kinderen kunnen zijn. Dus, onder het mom van 'yay, meer leuke topics op Quizlet', besloot ik om maar even een paar conversaties/situaties met jullie te delen. Contextloos, maar vertrouw me, die was er sowieso al niet. :W



    Oppaskind (6 jaar): Ik heb mijn broertje wel eens een blauw oog geslagen, geloof ik.
    Ik: Dat is niet heel aardig, hè.
    Oppaskind: Maar jij lacht erom. Dat is ook niet aardig.
    Ik: ... touché.

    Ik: Jongens, we gaan over tien minuutjes weer weg.
    Oppaskind (4): Oh, dat duurt nog een uur!
    Ik: ... nee, dat duurt dus nog tien minuutjes.

    Ik: [Naam zesjarig oppaskind, we lopen naast elkaar door de speeltuin en zijn oudere broertje glipt al door de poort]: Schiet je een beetje op? Je broer staat al buiten.
    Hij: Wij ook. Al drie uur in de zon.

    Jochie van vijf (werd net door andere kleuter in de zandbak geduwd): Kutkankerkutmens.
    Andere kleuter (geschokt): Stommerd!
    Jochie: Meester! Meester! [Naam] noemde me een stommerd!

    Ik (een kinderprogramma kijkend met twee vierjarigen): Kijk eens, gaan ze helemaal de ruimte in!
    Meisje: Nietes. Dat kan toch helemaal niet.
    Jochie: Nee, jij niet nee.

    Ik: Willen jullie nog wat Taksi?
    Jochie (4): Ha! Dat is Djoezz, stomme oppas!

    Knul van negen (had net een brief doorgelezen die aan hem was geadresseerd): Oh, bah. (Loopt weg naar de gangkast.)
    Ik: Wat was het?
    Hij: Liefdesbrief.
    Ik: Oh, wat leuk! Van wie?
    Hij: Weet niet. Heb hem weggegooid.

    Zesjarige: Later wil ik in een dierentuin werken.
    Negenjarige: Wil je niet liever je eigen dierentuin beginnen?
    Zesjarige: Nee, ik wil er eerst werken en hem dan overnemen.
    Negenjarige: Door hem te kopen?
    Zesjarige: (Bedenkelijk) Ja, dat kan ook.


    Dus, wat is het laatste vreemde kinderuitspraak die jullie mogelijk hebben meegekregen? (krul)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2016 - 23:21 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Aaaaa, geweldig.
    Mijn moeder heeft een heel boekje met uitspraken van mij maar die heb ik niet zo bij de hand. De laatste uitspraak die ik me kan herinneren is van mijn nichtje van 6.
    "Mama, opa is al heel oud, hè?" "Ja, dat klopt, hij is al bijna honderd." "Heeft hij dan de ridders nog meegemaakt?"


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Oh, ik moet dat ook vaak doen.

    Hier een mooie voorstelling van een discussie met een vierjarige.

    Ik: Gaan we spelen met de dinosaurus en de robot?
    Kind: Ja, maar ik wil dinosauw (:o)
    Ik: Oke, dan pak ik robot. (pakt robot)
    Kind: NEE, IK WIL DIE ROBOT JIJ STOUTERIK.
    Ik: (pakt dinosaurus)
    Kind: NEE DIE IS VAN MIJ.
    Ik: o.o


    Heaven is a place that we all have

    Haha, geweldig dit!


    -

    Ik heb de meivakantie ook 10 dagen lang met kinderen gewerkt en ze zijn geweldig. Ik liep vandaag rond met een collega in een mascottepak (verschrikkelijk trouwens buiten met dit weer) en 1 kindje is de mascotte wel 10keer komen knuffelen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hiver schreef:
    Oh, ik moet dat ook vaak doen.

    Hier een mooie voorstelling van een discussie met een vierjarige.

    Ik: Gaan we spelen met de dinosaurus en de robot?
    Kind: Ja, maar ik wil dinosauw (:o)
    Ik: Oke, dan pak ik robot. (pakt robot)
    Kind: NEE, IK WIL DIE ROBOT JIJ STOUTERIK.
    Ik: (pakt dinosaurus)
    Kind: NEE DIE IS VAN MIJ.
    Ik: o.o


    Phahaha.X'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Hé maar Yip, hoe ben jij aan die adresjes gekomen? Lijkt me echt tof om op te passen, maar ik weet nooit hoe ik aan een adres moet komen. En heb je nog nooit een poepbroek ofzo hoeven te verschonen? Daar vrees ik namelijk hard voor.=x


    You were born original, don't die as a copy.

    Ja, Jip, dat is Djoezz. Ken je merken :')

    Toen ik nog in de supermarkt werkte kwam er een keer een jongetje van 5 naar mij toe met een potje groenten in zijn handen en zei: 'ik wil dit eten maar dat mag niet van mama.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Haha, ik zie dat soort gesprekken al in een stripboek staan. Mij heb je er in elk geval mee vermaakt. :')

    Zelf heb ik een tijdje geleden ook opgepast, en hoewel ik geen exacte gesprekken meer weet, weet ik wel dat kinderen inderdaad vreemde wezens zijn. Zo paste ik op een kind van ongeveer vijf jaar, die het geweldig vond om magazines te lezen waarin tractors te koop staan of zo, en die mocht ik ook nog eens gaan voorlezen. Ik vond het echt bijzonder hoe interessant hij de prijs of de onderdelen van een tractor vond, terwijl ik dacht dat hij het niet eens kon begrijpen.


    She was always looking for more..

    Aaah, blijf met de uitspraken komen, want ik vind ze ook echt prachtig.

    @Sarita; ik voelde me echt best wel gedist op dat moment. Het stond ook echt in koeienletters op dat pak, maar weet ik veel, het smaakte naar Taksi. :W

    @Jolijn; ik heb best wel geluk gehad met deze oppasadresjes, want mijn moeder geeft muziekles aan kleuters en ze heeft dus eenmalig alle kleuterouders in haar contactenlijst een emailtje gestuurd met dat haar puberdochter op zoek was naar een oppasadres. Blijkbaar was dat een gouden zet, want veel ouders van kleuters kennen gewoonweg weinig tieners die voor een prijsje dat zij kunnen ophoesten ook best op hun koters zouden willen passen. Als je dus ergens wilt oppassen, zou ik aanraden om eens bij basisscholen langs te gaan en te vragen of je daar misschien een briefje met je gegevens op mag hangen op zo'n prikbord, of zo, met daarbij de uitleg dat je op zoek bent naar een oppasadresje.
    Ik heb overigens geen poepluiers hoeven verschonen, want mijn jongste oppaskinderen zijn vier en zindelijk, maar kinderen zijn altijd wel een beetje viezig/ongemakkelijk, zeker in het begin. Denk aan snotneuzen die je moet helpen snuiten, blote billen bij het omkleden, ongegeneerde scheten, avondeten waarbij de helft van de lasagne per ongeluk over hun kleding en gezicht wordt uitgesmeerd, enzovoorts. Ik vond het allemaal niet zo'n probleem, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich daar misschien niet zo fijn bij voelen in het begin.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Aaah, blijf met de uitspraken komen, want ik vind ze ook echt prachtig.

    @Sarita; ik voelde me echt best wel gedist op dat moment. Het stond ook echt in koeienletters op dat pak, maar weet ik veel, het smaakte naar Taksi. :W

    @Jolijn; ik heb best wel geluk gehad met deze oppasadresjes, want mijn moeder geeft muziekles aan kleuters en ze heeft dus eenmalig alle kleuterouders in haar contactenlijst een emailtje gestuurd met dat haar puberdochter op zoek was naar een oppasadres. Blijkbaar was dat een gouden zet, want veel ouders van kleuters kennen gewoonweg weinig tieners die voor een prijsje dat zij kunnen ophoesten ook best op hun koters zouden willen passen. Als je dus ergens wilt oppassen, zou ik aanraden om eens bij basisscholen langs te gaan en te vragen of je daar misschien een briefje met je gegevens op mag hangen op zo'n prikbord, of zo, met daarbij de uitleg dat je op zoek bent naar een oppasadresje.
    Ik heb overigens geen poepluiers hoeven verschonen, want mijn jongste oppaskinderen zijn vier en zindelijk, maar kinderen zijn altijd wel een beetje viezig/ongemakkelijk, zeker in het begin. Denk aan snotneuzen die je moet helpen snuiten, blote billen bij het omkleden, ongegeneerde scheten, avondeten waarbij de helft van de lasagne per ongeluk over hun kleding en gezicht wordt uitgesmeerd, enzovoorts. Ik vond het allemaal niet zo'n probleem, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich daar misschien niet zo fijn bij voelen in het begin.


    Oh darn dat is inderdaad handig!=3 Hoeveel vraag je dan per uur of per avond ofzo? Mijn basisschool is samen gegaan met een andere, anders had ik daar wel een briefje kunnen ophangen zonder moeite want ik kende de directeur nog aardig goed.^^
    En opzich ben ik niet vies van eten, scheten (die laat ik zelf ook genoeg, woops 8'D) of blote billen. Snotneuzen vind ik niet erg zolang het niet op mij terecht komt, maar poep en plas ben ik dan weer niet zo'n fan van.(":


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Oh darn dat is inderdaad handig!=3 Hoeveel vraag je dan per uur of per avond ofzo? Mijn basisschool is samen gegaan met een andere, anders had ik daar wel een briefje kunnen ophangen zonder moeite want ik kende de directeur nog aardig goed.^^
    En opzich ben ik niet vies van eten, scheten (die laat ik zelf ook genoeg, woops 8'D) of blote billen. Snotneuzen vind ik niet erg zolang het niet op mij terecht komt, maar poep en plas ben ik dan weer niet zo'n fan van.(":

    Per adres verschilt het wat ik krijg, maar tot nu toe is het altijd vijf euro per uur geweest. Ik had gewoon aan mijn moeder gevraagd wat zij vroeger had betaald voor de oppas en dat kwam daar ongeveer op neer. ^^ En ach, wat de basisschool betreft; niet geschoten, altijd mis. Het is zeker wel fijn als je wat adresjes in je buurt hebt, want dan hoef je niet superlang te fietsen en maakt het weinig meer uit hoelaat de ouders thuiskomen, want je woont toch in de buurt, dus het is nooit te laat om weer terug te gaan (en dus kan je langer doorverdienen, want de ouders hoeven niet eerder terug te komen puur voor jou).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hahaha aaahw wat leuk en grappig. Kinderen zijn echt leuk! ^^ Kinderuitspraken weet ik op dit moment even niet, maar kindergebeurtenissen ken ik er wel een paar haha. :')


    One Who Travels A Higher Path.

    Oh wat leuk.
    Ik heb er eentje die ik toch wel moet delen.
    Op de tram hoorde ik een vader en zijn dochtertje praten. Het meisje wilde op de telefoon spelen maar van haar vader mocht het niet meer. Toen zei hij '10 jaar geleden waren er nog geen mobieltjes,' Waarop het meisje zei. 'Maar wel Ipads,'

    [ bericht aangepast op 8 mei 2016 - 0:50 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Na aan het nichtje (6 jaar op dat moment) uitgelegd te hebben dat de mens afstamt van de apen; 'Dus daarom heeft opa zo veel haar op zijn armen!' Alle volwassenen aan tafel hebben op dat moment in hun broek gedaan van het lachen.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2016 - 7:36 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    (Papa ligt te slapen op de bank)
    7 Jarige ik : *slap in face*
    *Pa schrikt wakker*
    Pa : Wat doe je?
    Ik : Papa je zorgt niet goed voor me ik ga bijna dood!
    Pa : Hoezo dat dan?
    Ik : Omdat ik dorst heb en ik heb geen pakje yogi-drink gehad.

    Ja ik was een vreemd kind xD.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2016 - 8:05 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.