• Ik weet uiteraard niet in welke mate jullie het waarderen dat ik hier weer ben met mijn getrunt/geneut/gezaag, maar ik moet het wederom van me af schrijven. Ik heb de voorbije jaren zo veel zeurtopics aangemaakt, dat jullie volgens mij onderhand wel een vrij goed idee hebben wat er allemaal met me scheelde. Eerst mijn eerste emmer die overliep ongeveer twee jaar geleden, dan mijn twee schoolwisselingen, en dan in deze vakantie de zelfmoord van een vriend. Daar komt nog eens bij dat ik heel, heel onzeker ben over mezelf. Ik heb altijd h et gevoel dat ik ga falen, dat ik niet goed genoeg kan doen voor deze wereld, dat ik nooit kan voldoen aan de verwachtingen die anderen, maar vooral ikzelf, me opleggen.

    Twee maand en een half geleden heeft mijn pa een hartinfarct gehad. Hij was er gelukkig op tijd bij, maar zoiets heeft mentaal een heel grote impact. Na een maand is hij weer gaan werken, met alle gevolgen van dien. Eerst een oogontsteking, dan een oorontsteking, tandontsteking, nu lumbago - zijn lichaam was duidelijk nog niet klaar om weer te gaan werken.

    Maar het is moeilijk. Het is moeilijk om hem elke dag opnieuw mentaal zo te zien afzien, om hem ... in die staat te zien. Er zit geen fut meer in, zin in niets. Alsof hij elk moment kan gaan beslissen om de wereld gedag te zeggen. En ik ben bang. Niet dat hij dat gaat doen, maar dat hij in dezelfde situatie als mijn opa - zijn vader - gaat belanden. Dat hij niet uit die mentale crisis, om het zo te noemen, gaat raken. En gecombineerd met alle voorafgaande shit en teleurstellingen van de voorbije jaren, weet ik écht niet meer hoe lang ik dit ga volhouden. Want ik heb het echt gehad. Met alles.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben op mobiel, ben net weer wakker en denk nog niet helemaal helder na. Maar mijn pa heeft ook een hartinfarct gehad. Als ik de tijd vind reageer ik straks even wat uitgebreider. Verder mag je me áltijd een berichtje sturen. Knuffels <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    O my god, wat naar allemaal voor je! Ik hoop echt dat het allemaal weer beter gaat. Je mag mij en anderen ook altijd een bericht sturen als je iemand nodig hebt.

    Dat is best heftig,
    Als je iemand nog hebt om mee te praten mag je me altijd een berichtje sturen

    (H)


    --

    Aah wat rot Leah! Een dikke knuffel!


    Every villain is a hero in his own mind.