• Hey lieve users van Quizlet,

    Zoals jullie waarschijnlijk allemaal gemerkt hebben, werkte alles de afgelopen dagen niet naar behoren op Q. Teksten waren niet compleet, af en toe lag de site er volledig uit, automatische taken zoals het resetten van de top waren eenmalig niet uitgevoerd en zo waren er nog wel meer kleine of grote probleempjes. Ondertussen zou alles grotendeels opgelost moeten zijn en werken enkel de smileys nog niet naar behoren.



    Wat is hier de reden van?
    De afgelopen dagen is de overstap naar PHP (versie 7) ingang gezet. Dit is een scripttaal die nodig is om de site te laten functioneren zoals hij doet. De vorige versie waarmee gewerkt werd, werd niet meer ondersteund en was dus minder veilig. Bovendien zou de site nu zo'n 400% sneller moeten zijn. Deze overstap was een vrij grote en lastige, waardoor er veel dingen opeens niet meer werkten en hersteld moesten worden. Echter zou als alles weer naar behoren werkt het dus vooruitgang moeten betekenen voor de site.

    Wanneer gaan de smileys weer werken?
    Als het goed is gaat Rutger daar morgen mee aan de slag en de kans is dus groot dat de smileys morgen weer zullen werken.

    Ik heb nog problemen met bepaalde functies die niet optimaal werken, wat nu?
    Geef het vooral aan in dit topic. Voor zover bij ons bekend zou alles weer naar behoren moeten bewerken op de smileys na. Als dat niet het geval is, is het dus fijn als jullie dit even aan zouden kunnen geven, zodat ook daar naar gekeken kan worden.



    We hopen jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, maar als jullie nog vragen hebben, stel die dan vooral!


    Liefs,
    Het moderator- en adminteam van Q

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 10:16 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Hoe doe je die smileys? En goed dat we ook weten dat Rutger bezig is met Q en het niet een bug is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb ook een klein probleempje...
    Ik zat wat aan m'n profiel te werken en ik probeerde een afbeelding in te voegen, maar om een of andere reden lukt dat niet. Ik krijg zo'n raar symbooltje, oftewel zie ik gewoon niks.
    Ik ben 100% zeker dat het niet aan de afbeelding ligt, want ik heb ook afbeeldingen proberen invoegen die eerder op mijn profiel stonden en dat lukt ook niet.
    Een paar dagen geleden lukte dat nog wel, dus komt dat doordat er werkzaamheden zijn?
    Anders heb ik een idee wat er mis kan zijn.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    Ik heb ook een klein probleempje...
    Ik zat wat aan m'n profiel te werken en ik probeerde een afbeelding in te voegen, maar om een of andere reden lukt dat niet. Ik krijg zo'n raar symbooltje, oftewel zie ik gewoon niks.
    Ik ben 100% zeker dat het niet aan de afbeelding ligt, want ik heb ook afbeeldingen proberen invoegen die eerder op mijn profiel stonden en dat lukt ook niet.
    Een paar dagen geleden lukte dat nog wel, dus komt dat doordat er werkzaamheden zijn?
    Anders heb ik een idee wat er mis kan zijn.

    Werken andere plaatjes wel?

    Docile schreef:
    Werken andere plaatjes wel?

    Eh ik voel me nu heel erg dom maar ik begrijp je vraag niet echt geloof ik... o.O


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    💩 test 💩


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Scipio schreef:
    (...)
    Eh ik voel me nu heel erg dom maar ik begrijp je vraag niet echt geloof ik... o.O

    Als je andere plaatjes op je profiel plaatst, bijvoorbeeld willekeurige profielfoto's van andere users of een afbeelding van schattige katten van google, werken die wel?

    Scipio schreef:
    Ik heb ook een klein probleempje...
    Ik zat wat aan m'n profiel te werken en ik probeerde een afbeelding in te voegen, maar om een of andere reden lukt dat niet. Ik krijg zo'n raar symbooltje, oftewel zie ik gewoon niks.
    Ik ben 100% zeker dat het niet aan de afbeelding ligt, want ik heb ook afbeeldingen proberen invoegen die eerder op mijn profiel stonden en dat lukt ook niet.
    Een paar dagen geleden lukte dat nog wel, dus komt dat doordat er werkzaamheden zijn?
    Anders heb ik een idee wat er mis kan zijn.


    Kan je een link sturen naar de afbeelding die we zouden moeten zien? Die eerste werkt zo te zien wel gewoon dus het gaat neem ik aan enkel om de tweede?


    Happy Birthday my Potter!

    Docile schreef:
    Als je andere plaatjes op je profiel plaatst, bijvoorbeeld willekeurige profielfoto's van andere users of een afbeelding van schattige katten van google, werken die wel?

    Eh ja, dan wel.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 20:39 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Goldstein schreef:
    Kan je een link sturen naar de afbeelding die we zouden moeten zien? Die eerste werkt zo te zien wel gewoon dus het gaat neem ik aan enkel om de tweede?

    Die eerste werkt inderdaad, maar dat is omdat ik 'm niet van het internet heb. Het lukt gewoon niet bij elke afbeelding die ik van het Internet op mijn profiel probeer te zetten, en het ligt niet aan de afbeelding zelf denk ik; ik heb het namelijk echt al bij een vijftiental afbeeldingen geprobeerd.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 20:43 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    (...)
    Die eerste werkt inderdaad, maar dat is omdat ik 'm niet van het internet heb. Het lukt gewoon niet bij elke afbeelding die ik van het Internet op mijn profiel probeer te zetten, en het ligt niet aan de afbeelding zelf denk ik; ik heb het namelijk echt al bij een vijftiental afbeeldingen geprobeerd.

    Gebruik je dan wel de juiste links? En hoe bedoel je dat de afbeelding niet van internet komt? Je kan toch alleen maar afbeeldingen van internet op je profiel zetten?

    Scipio schreef:
    (...)
    Die eerste werkt inderdaad, maar dat is omdat ik 'm niet van het internet heb. Het lukt gewoon niet bij elke afbeelding die ik van het Internet op mijn profiel probeer te zetten, en het ligt niet aan de afbeelding zelf denk ik; ik heb het namelijk echt al bij een vijftiental afbeeldingen geprobeerd.


    Maar je eerste afbeelding komt van tumblr als ik het zo zie? Ik volg je niet helemaal. Zou je een link kunnen sturen naar de afbeelding die je op je profiel wil? Want de link die je nu op je profiel hebt staan is een incorrecte link en deze kan ik ook niet terugleiden naar de afbeelding.


    Happy Birthday my Potter!

    Scipio schreef:
    (...)
    Die eerste werkt inderdaad, maar dat is omdat ik 'm niet van het internet heb. Het lukt gewoon niet bij elke afbeelding die ik van het Internet op mijn profiel probeer te zetten, en het ligt niet aan de afbeelding zelf denk ik; ik heb het namelijk echt al bij een vijftiental afbeeldingen geprobeerd.
    Kanhet zijn dat je link niet klopt?
    Want bij Chrome kan je op linkadres kopiëren duwen, maar dat is niet de juiste, je moet op dan op 'Adres van afbeelding kopiëren' duwen, dan hoort hij wel te werken.
    Voor internet explorer/microsoft edge moet je op 'afbeelding bekijken' klikken en dan in de balk bovenaan de link kopiëren.
    Voor Firefox klik je op 'afbeeldingslocatie kopiëren' en dan heb je ook de juiste link ^^

    Probeer dit eens, want ik vermoed dat het hieraan ligt ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Goldstein schreef:
    Maar je eerste afbeelding komt van tumblr als ik het zo zie? Ik volg je niet helemaal. Zou je een link kunnen sturen naar de afbeelding die je op je profiel wil? Want de link die je nu op je profiel hebt staan is een incorrecte link en deze kan ik ook niet terugleiden naar de afbeelding.

    Ik leg het inderdaad niet zo duidelijk uit. De eerste afbeelding heb ik nergens opgezocht, maar uit mijn Gastenboek gehaald. Om een of andere reden kan ik die afbeelding wel op mijn profiel zetten, maar als ik eentje op het internet zoek, lukt het niet. En voor zover ik weet, zou die link normaal gezien juist moeten zijn.
    Dit is de link naar de afbeelding die ik graag op mijn profiel zou willen:
    Klik hier

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 21:25 ]


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Scipio schreef:
    (...)
    Ik leg het inderdaad niet zo duidelijk uit. De eerste afbeelding heb ik nergens opgezocht, maar uit mijn Gastenboek gehaald. Om een of andere reden kan ik die afbeelding wel op mijn profiel zetten, maar als ik eentje op het internet zoek, lukt het niet. En voor zover ik weet, zou die link normaal gezien juist moeten zijn.


    Als je de afbeelding van internet naar je bureaublad sleept, hem upload via http://tinypic.com en dan de IMG code kopieert en op je profiel zet, zou het moeten werken.

    Edit: Ik heb dit voor je gedaan en nu werkt hij wel c;

    [ bericht aangepast op 1 dec 2016 - 21:28 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Scipio schreef:
    (...)
    Ik leg het inderdaad niet zo duidelijk uit. De eerste afbeelding heb ik nergens opgezocht, maar uit mijn Gastenboek gehaald. Om een of andere reden kan ik die afbeelding wel op mijn profiel zetten, maar als ik eentje op het internet zoek, lukt het niet. En voor zover ik weet, zou die link normaal gezien juist moeten zijn.
    Dit is de link naar de afbeelding die ik graag op mijn profiel zou willen:
    Klik hier

    En heb je deze link ook tussen de img codes op je profiel gezet?