• yall

    Ik heb advies nodig voor mijn verhaal. Ik heb meerdere blonde personages, maar ze hebben natuurlijk niet allemaal exact dezelfde haarkleur. In mijn hoofd kan ik me heel goed visualiseren welke kleur dit is, maar het op papier zetten is lastiger. Als je bepaalde types blond googlet, duiken er allerlei verschillende tinten op waar je lastig iets uit kunt opmaken.

    Zouden jullie daarom een rijtje kunnen maken van wat, in jullie mening, de lichtste kleur blond is?
    Het gaat om de kleuren hoogblond, vlasblond, platinablond, honingblond, goudblond en asblond

    Naast een rijtje van licht naar donker, zou een rijtje van warm naar koud ook helpen. Als je echt geen flauw idee hebt aan wat voor een kleur je bij bepaalde namen moet denken, kan je die ook gewoon weglaten haha.


    i put the fun in funeral

    platinablond en asblond zijn in mijn hoofd even licht, alleen is platina wat geelachtiger en idk gezonder?
    Honingblond is is de lichtste variant van bruinblond in mijn hoofd en goudblond de donkerste (wat ik origineel ook heb)
    vlasblond en hoogblond weet ik niet zo meteen (x


    Mhm?

    Zou je niet naar haardverf kunnen kijken in een winkel die een uitgebreid assortiment heeft en het vergelijken met hoe je de kleuren van je personages ziet?

    Hoogblond is goudblond, maar dan in mindere mate dan écht goudblond, denk ik. Vlasblond is lichter blond, maar niet heel licht. Platinablond is bijna wit. Asblond is witachtig grijs, denk ik. Honingblond is volgens mij ergens tussen goudblond en goudbruin.

    Denk ik. Dunno. Ik beschrijf alles als blond, haha. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Misschien kan je de kleuren vergelijken met kleuren in de natuur, snoep, noem maar op. Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat het haar van je personage de kleur heeft van de manen van een leeuw. Of de kleur van haar haar je doet denken aan speculaasjes.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Asblond lijkt me heel erg bleek, blond haar. Weinig kleur.
    Bij platinablond denk ik ook bleek, maar in mijn hoofd is dat geliger.
    Vlasblond - ik dacht dat een beetje een verschoten kleur was?
    Honingblond lijkt me dat rossige, gele haar. Donkerdere plukjes erdoorheen. Echt honingkleur dus, eigenlijk.
    Goudblond lijkt me zo'n hele saturated/verzadigde haarkleur. Erg geel.
    Hoogblond doet me meer denken aan het normaalste blond. Gewoon neutraal blond, als dat duidelijk is.

    Maar als je het idee hebt om deze tinten te gebruiken in een verhaal, zou ik er wel mee uitkijken. Ik weet niet of lezers aan de hand van deze woordbeschrijvingen ook allemaal zo'n goed verschil weten als jij in je hoofd hebt. Het is een beetje gokken. Wat Docile zegt lijkt me ook handig.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2016 - 21:56 ]


    Tijd voor koffie.