• Ik ben pas 14, maar ik denk er al een tijdje over na. Ik kijk wel eens op pinterest naar foto's van stelletjes en dan voel ik me meer aangetrokken tot foto's van lesbiennes dan van hetero stellen. En ook op school ofzo, voel ik me toch iets meer aangetrokken tot meisjes, maar ook weer een beetje tot jongens. En waar de meeste tieners celebrity crushes op mannen hebben, heb ik edn celebrity crush op vrouwen.
    Ik weet niet of het niet misschien te vroeg is om nu al uit de kast te komen voor biseksueel? Want ik voel me nogal bi en ik moet het echt kwijt aan iemand. Wat is jullie ervaring en wat denken jullie?


    Always remember; you're stronger than you seem,,braver than you believe and smarter than you think.

    Dit is een vraag die jij voor jezelf zou moeten beantwoorden, maar ik snap dat je je dit afvraagt. Houd in gedachten dat je nog maar 14 bent, hè? Plus.. Ik zie seksualiteit als een vloeiend iets; het kan veranderen na mate je ouder en volwassener wordt.

    Ik heb precies het zelfde als jou gehad. Ik voelde me verward want ik snapte de hype rond mannelijke celeb's nooit; maar ook niet de vrouwen. Dit heeft misschien persoonlijk met mij te maken maar als je nog niet klaar bent om uit de kast te komen, hoeft dat ook niet. Je hoeft eigenlijk helemaal niet uit de kast te komen als jij dat niet wilt; jouw seksualiteit is niet iets wat open en bloot op de tafel HOEFT te liggen. Ik weet van anderen wel dat zij het fijner vonden, maar ik ben zelf iemand die geen labels wilt, dus ik vermijd de woorden bi, gay, straight etc zo veel mogelijk want ik heb de gedachte van: ik ben hoe ik ben; mijn seksualiteit veranderd niks daaraan.

    Als je hierover verder wilt praten sta ik trouwens altijd open voor een PB c:


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Meid, het is nooit te vroeg of te laat om uit de kast te komen. Als jij weet wat je voelt, waarom zou je dat verstoppen of erover twijfelen?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Als jij het gevoel hebt dat biseksueel jou het beste beschrijft, en je vindt het prettig als je dat kunt delen met andere mensen, dan is er helemaal niets mis mee om dat gewoon te doen. ^^

    Houd wel in gedachten dat het altijd jouw keuze is wat, wanneer en of je überhaupt ooit iets zegt over je seksualiteit. Het is dus helemaal oké als je er graag open over wilt zijn, maar je bent nooit daartoe verplicht. Als je nog twijfelt of in de war bent, is het ook prima om dit soort dingen nog voor jezelf te houden terwijl je probeert het duidelijker te krijgen voor jezelf. Anderzijds hoef je je door twijfels ook absoluut niet te laten stoppen om júíst uit de kast te komen - het is geen probleem als je later van gedachten verandert. Alles mag, als jij je er maar goed bij voelt. Dat is het enige criterium dat echt telt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb hier een geheel eigen unieke mening over. Want ik denk maar zo, een hetero gaat ook niet naar iedereen toe en zegt "hoi ik ben hetero".
    Ik identificeer mezelf niet als gay. Ik val gewoon op de mens en ben verliefd op niemand in het bijzonder. Ik wist dit al heel erg jong maar weet hoe ouder ik word het beter uit te leggen, en heb ook meer ervaring.
    Maar ik deel zeg maar iedereen zen mening hierin.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Als je het graag met iemand wilt delen, moet je dat vooral doen. Voel je echter niet gedwongen omdat je voelt dat het 'moet'.
    Ik weet al jaren dat ik niet straight ben, maar ben er nooit echt voor uitgekomen. Like, ik heb altijd alle opties opengehouden en heb dat nooit stilgehouden, maar ik ben niet met mensen gaan zitten om ze te vertellen dat ik bi/pan/whatever ben.
    Dat je je trouwens niet aangetrokken voelt tot hetero stellen en wel tot lesbische stellen is niet vreemd, hoor. Heel veel jonge meisjes hebben dat stadium.
    Voel je vrij om uit te zoeken wat je voelt, praat er met mensen (Q-ers indien je dat veilig vindt) over en als je het nodig vind kun je altijd aan meisjes in dezelfde situatie wat vragen stellen. Mocht je er denken geen te kennen, geloof me, er zijn er zat. Mij mag je in ieder geval een berichtje sturen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik snap zelf niet waarom mensen zo'n drang lijken te voelen zichzelf met van alles te labelen, maar dat ben ik. Anyway, ik vind dat 14 redelijk jong is om zoiets te beslissen. Rond je veertiende verandert er ontzettend veel aan je lichaam, hormonen en voorkeuren. Het kan nu zijn dat je bijvoorbeeld seksualiteit A denkt te hebben en over een jaar er compleet anders over denkt en dan dus denkt B te hebben.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2016 - 21:22 ]


    26 - 02 - '16

    Demiguise schreef:
    Ik snap zelf niet waarom mensen zo'n drang lijken te voelen zichzelf met van alles te labelen, maar dat ben ik. Anyway, ik vind dat 14 redelijk jong is om zoiets te beslissen. Rond je veertiende verandert er ontzettend veel aan je lichaam, hormonen en voorkeuren. Het kan nu zijn dat je bijvoorbeeld seksualiteit A denkt te hebben en over een jaar er compleet anders over denkt en dan dus denkt B te hebben.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Menswear schreef:
    Ik heb hier een geheel eigen unieke mening over. Want ik denk maar zo, een hetero gaat ook niet naar iedereen toe en zegt "hoi ik ben hetero".
    Ik identificeer mezelf niet als gay. Ik val gewoon op de mens en ben verliefd op niemand in het bijzonder. Ik wist dit al heel erg jong maar weet hoe ouder ik word het beter uit te leggen, en heb ook meer ervaring.
    Maar ik deel zeg maar iedereen zen mening hierin.


    Zo denk ik er persoonlijk ook over.
    Ik zou willen dat meer mensen er op die manier naar zouden kijken: labels zijn naar mijn idee een stomme manier om structuur te creëren in de maatschappij, iets waar mensen veel waarde aan lijken te hechten, maar ik absoluut niet. Ik zou me nooit kunnen beperken tot alléén jongens of alléén meisjes. Als ik verliefd word dan ben ik verliefd op een persoon en doet de rest er voor mij niet toe.
    Wat je leeftijd betreft, ik denk dat je nooit te jong bent om te kunnen bepalen hoe jij je voelt. Als jij nu het idee hebt dat je biseksueel bent en je zou dit graag willen benoemen, dan moet je dat vooral doen! En als je er later weer anders over denkt - misschien volgend jaar, misschien volgende maand, misschien volgende week - dan is dat helemaal niet erg en kun je er altijd weer op terugkomen. Seksualiteit is niet iets dat vaststaat en nooit kan veranderen. Jouw gevoel kan op ieder moment anders zijn, maar dat wil niet zeggen dat wat je eerst voelde een "vergissing" was.


    The universal language of art.

    Ik ben al sinds mijn 14/15e uit de kast als biseksueel. Ik wist het zeker toen ik verliefd werd op een meisje uit mijn klas.
    Vallen op een persoon, en niet zozeer op het geslacht. Als ik met hem of haar gelukkig kan zijn.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician