• "Wat?"

    Ja, nou, dat is sinds gisterenavond dus zo'n beetje het antwoord dat ik standaard geef als mensen iets tegen me zeggen. Of als mensen iets niet tegen me zeggen, overigens, want soms denk ik dat ik dingen hoor, terwijl dat niet zo blijkt te zijn. In feite hoor ik dus helemaal niets meer, op mijn eigen hartslag (die hoor ik angstaanjagend goed nu), mijn eigen kauwbewegingen (bah) en mijn eigen stem (bah in het kwadraat; het voelt alsof ik bij alles wat ik zeg schreeuw, maar volgens anderen praat ik onverstaanbaar zacht) na. Hoe het ook zij: mijn oren zijn gisteren dichtgeklapt in het vliegtuig, ondanks de vele voorzorgsmaatregelen die ik heb genomen. Geen man overboord, zou je denken, want dat gaat vanzelf wel over en dat dacht ik eerst ook omdat ik er wel eens vaker last van heb gehad, maar au.

    Normaal is het vooral een vrij vervelend gevoel met een beetje oorpijn, maar nu is de pijn zo erg dat ik vannacht geen oog heb kunnen dichtdoen (note: ik heb een week lang hele dagen in een stad geslenterd en heb in die week nauwelijks geslapen, dus dat ik niet als een baksteen in slaap viel of zelfs nog maar een klein beetje slaap heb kunnen pakken, zegt helaas wel iets). Nu ben ik tijdens mijn vakantie verkouden geworden en internet (altijd heel betrouwbaar, al is mijn eigen, door middel van internet gestelde diagnose verrassend genoeg niet dat ik binnen nu een een week het loodje leg) liet me weten dat vliegen niet aan te raden is als je verkouden bent. Nu had ik niet echt een keuze, zelfs al had ik mijn vakantie maar al te graag verlengd, maar ik vermoed dus dat dit een rol speelt in mijn helse pijnen, omdat alles toch linksom of rechtsom met elkaar verbonden is.

    Een tikkeltje ten einde raad ben ik naar de apotheek gehold, maar zij gaven me doodleuk te weten dat het vanzelf over moet gaan. Dit stelde me behoorlijk teleur, omdat ik toen ik jaren geleden dichte oren had in Spanje bij de apotheek een of ander wondermiddeltje meekreeg waardoor mijn oren zonder gezeur weer open plopten en toen had ik niet eens pijn. Maar... helaas. Ik mag me dus niet aanstellen en moet gewoon geduldig afwachten. Nu ben ik niet heel geduldig en al helemaal niet als ik me hondsberoerd voel, dus probeer ik het open-plop-proces een handje te helpen.

    Dingen die ik al rijkelijk veel heb geprobeerd slash nog altijd aan het proberen ben (al dan niet vrijwillig):
          > Neusspray
          > Kauwgom. Massa's aan kauwgom
          > Mentos, drop, ... verschillend snoep om op te zuigen
          > Gapen
          > Slikken
          > Niesen
          > Neus snuiten
          > Stomen
          > Valsalva-manoeuvre
          > Elke mogelijke beweging met mijn hoofd en kaak in de poging om de druk te verminderen
          > Ongetwijfeld nog veel meer dingen die ik op dit moment vergeet

    Het moment waarop mijn beide oren weer open zullen springen, zodat ik daadwerkelijk weer dingen kan horen en niet om de haverklap 'wat????' hoef te blèren, zal naar verwachting zeer heuglijk zijn en omdat ik niet de beroerdste ben (hoewel ik me dus absoluut wel zo voel), wil ik dat moment best met jullie vieren. Ik verloot 6 credits onder de mensen die de dag waarop mijn oren weer open ploppen juist weten te raden, om dit zeurtopic toch nog heel stiekem een beetje een positieve wending te geven. (fish) Oh, en als iemand een gouden tip voor me heeft: mijn dank zal oneindig groot zijn. ❤️ Oh 2.0, het is ook niet allemaal kommer een kwel. Zo kan ik op het moment nog maar zo weinig horen dat ik helemaal niet doorhad dat er een baby in het vliegtuig huilde. Elk nadeel heeft dus toch echt zijn voordeel.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2017 - 22:45 ]


    She's imperfect but she tries

    Ohhh been there. Bij is het gelukkig in mijn slaap weggegaan, maar het scheelde bij mij als veel om (ja dit gaat niet echt lekker klinken) met mijn vinger in mijn oor te gaan en ermee op en neer te bewegen. Niet heel hard, maar rustig. Hopelijk is het snel over!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Bah, wat vervelend :/ Ik denk dat stomen het beste helpt, maar waarschijnlijk duurt het even voordat het begint te werken. Misschien helpt Vicks vaporub?
    Het gaat vanzelf weer over, ik wil wedden binnen drie dagen :).


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Ik denk dat jouw magische moment 14 augustus komt, want twee x 7 is wel helemaal magisch, niet waar? Nog even doorbijten! Verder heb ik er nooit last van. Alles wat me zinnig leek, heb je al geprobeerd...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Het klinkt misschien belachelijk om te doen, maar in het vliegtuig gebruiken ze vaak de hot cup methode voor mensen die last hebben van oorpijn.
    Je neemt een beker waar je papieren zakdoekjes in stopt en vervolgens heet water overheen giet. De opening van de beker houd je dan over je oren heen. (Zorgen dat je oren goed afgesloten zitten)
    Dit zou de druk rond je oren moeten verlagen en de damp zou zorgen dat je oren weer klaren.
    Ik weet niet of het ook buiten het vliegtuig werkt (en of het daadwerkelijk werkt) maar ik denk dat het het proberen waard is, zeker aangezien het kosteloos is.


    Good luck! (flower)

    [ bericht aangepast op 13 aug 2017 - 16:59 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Ziegler schreef:
    Ohhh been there. Bij is het gelukkig in mijn slaap weggegaan, maar het scheelde bij mij als veel om (ja dit gaat niet echt lekker klinken) met mijn vinger in mijn oor te gaan en ermee op en neer te bewegen. Niet heel hard, maar rustig. Hopelijk is het snel over!
    Ik zit inderdaad ook heel charmant mijn oren wat te masseren, want hoewel het er vast niet heel smakelijk uitziet, voelt het wel een stuk fijner, haha. Het is in ieder geval fijn om een lotgenoot gevonden te hebben. 😊
    Asgard schreef:
    Bah, wat vervelend :/ Ik denk dat stomen het beste helpt, maar waarschijnlijk duurt het even voordat het begint te werken. Misschien helpt Vicks vaporub?
    Het gaat vanzelf weer over, ik wil wedden binnen drie dagen :).
    Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zal er eens naar gaan kijken! Ik hoop inderdaad dat het binnen drie dagen weer als vanouds is, want ik voel me helaas met de minuut naarder, haha.
    VeniVidiVici schreef:
    Ik denk dat jouw magische moment 14 augustus komt, want twee x 7 is wel helemaal magisch, niet waar? Nog even doorbijten! Verder heb ik er nooit last van. Alles wat me zinnig leek, heb je al geprobeerd...
    Dat zou morgen al zijn, dus ik hoop dat je voorspelling al even magisch uit zal komen! ^^
    Obeah schreef:
    Het klinkt misschien belachelijk om te doen, maar in het vliegtuig gebruiken ze vaak de hot cup methode voor mensen die last hebben van oorpijn.
    Je neemt een beker waar je papieren zakdoekjes in stopt en vervolgens heet water overheen giet. De opening van de beker houd je dan over je oren heen. (Zorgen dat je oren goed afgesloten zitten)
    Dit zou de druk rond je oren moeten verlagen en de damp zou zorgen dat je oren weer klaren.
    Ik weet niet of het ook buiten het vliegtuig werkt (en of het daadwerkelijk werkt) maar ik denk dat het het proberen waard is, zeker aangezien het kosteloos is.


    Good luck! (flower)
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar tijdens mijn zoektocht op internet (ja, ha, weer internet) stuitte ik hier inderdaad ook op! Ik weet inderdaad ook niet of het buiten het vliegveld werkt, maar vrees het haast van niet omdat ik a) ergens las dat het een broodje aap verhaal was dat ooit eens in de wereld is geholpen voor kinderen en b) ik vrees dat het als het al werkt, echt iets is om te voorkomen dat je oren dichtklappen, niet om het te genezen. Nu overweeg ik om het misschien toch maar eens te proberen, onder het mom van 'baat het niet, dan schaadt het niet'. ^^

    In ieder geval allemaal bedankt voor jullie steun, inzichten en voorspellingen! 😊


    She's imperfect but she tries

    Ik heb geen lifehacks die op miraculeuze wijze een oorplop veroorzaken maar I want you to know that I super believe in you. 💕🌌 Jij kan dit. Stomme oren.


    Heaven is a place that we all have

    Adsthetic schreef:
    Ik heb geen lifehacks die op miraculeuze wijze een oorplop veroorzaken maar I want you to know that I super believe in you. 💕🌌 Jij kan dit. Stomme oren.
    Ahh, bedankt voor je rotsvaste vertrouwen! Nog een voordeel: ik kan mensen die zeggen dat Tad geen draak is of dat Galavant stom is nu toch niet meer horen. 💪


    She's imperfect but she tries

    Tad schreef:
    (...) Ahh, bedankt voor je rotsvaste vertrouwen! Nog een voordeel: ik kan mensen die zeggen dat Tad geen draak is of dat Galavant stom is nu toch niet meer horen. 💪


    Alleen maar voordelen! Nu hoor je alle judgemental people niet meer, hoera! (krul) ((Maar ja, je oren zijn nog wel like hoe heet dat? nog niet geplopt. Ik wens je veel succes met het ploppen.))


    Heaven is a place that we all have

    TADAM TADAM TADAM

    ik ben gemeen en ik zeg dat het pas 1 september weer oke zal zijn :Y) mwhuahahahhaaa


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Adsthetic schreef:
    (...)

    Alleen maar voordelen! Nu hoor je alle judgemental people niet meer, hoera! (krul) ((Maar ja, je oren zijn nog wel like hoe heet dat? nog niet geplopt. Ik wens je veel succes met het ploppen.))
    Ploppen klinkt leuk, dus waarom niet? (fish) Bedankt!
    Yellowstone schreef:
    TADAM TADAM TADAM

    ik ben gemeen en ik zeg dat het pas 1 september weer oke zal zijn :Y) mwhuahahahhaaa
    DANK U. Een ballon opblazen met mijn neus klinkt overigens wel als een lastige opgave en het hebben van een verstopte neus is al helemaal een extra moeilijkheidsgraad, maar misschien blijk ik talent te hebben. 🎈 En ik doe gewoon keihard alsof (?) ik dat laatste niet heb gehoord, ha.


    She's imperfect but she tries

    Ik gok 16 augustus!
    Wel balen van die oren!
    Als mijn oren dichtzitten door water dan druk ik er met mijn handen op en probeer ik er lucht uit te zuigen ofzo iets. Soms werkt het! Maar kan ook toevalligheid zijn.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Neus dichtknijpen en dan blazen alsof je zou snuiten. Weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha. Bij mijn broer helpt het zo om zijn oren te doen 'ploppen'.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2017 - 19:45 ]


    16 - 09 - '17

    Je kan eventueel naar de dokter. De keren dat mijn oren dicht zaten, kon die mij helpen. Dat was weliswaar omdat die echt verstopt zaten met oorsmeer, teveel detail I know, maar om even aan te geven dat het niet helemaal hetzelfde is.

    Ik moest danwarme olie in mijn oor druppelen en mijn oren laten uit spuiten.

    Dus ik zou zeggen, ga even naar je huisarts. Hij/zij kan je waarschijnlijk wel helpen en zo niet, dan heeft er toch een arts naar gekeken en weet je in ieder geval dat er echt niks aan gedaan kan worden.

    Veel beterschap en ik hoop dat je huisarts je kan helpen.

    [ bericht aangepast op 15 aug 2017 - 16:45 ]


    Physics is awesome

    Ik zie Galavant. Matty approves. A lot(te).

    Ik heb verder geen tips, sorry Gal-pal. :c


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    FinnBalor schreef:
    Neus dichtknijpen en dan blazen alsof je zou snuiten. Weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha. Bij mijn broer helpt het zo om zijn oren te doen 'ploppen'.

    jaa doe ik altijd idd
    en oordruppels


    LaAt ZiEn WiE jE bENt