• Hey guys, ik heb dit jaar voor de SOTY de story H_NGM_N geschreven en op dit moment ben ik die aan het herschrijven, maar ik ben opzoek naar een paar mensen die feedback willen geven op het algemene verhaal of bepaalde punten uit het verhaal die ik mee kan nemen. Denk hierbij aan:

    - Karakter(ontwikkeling)
    - Historische correctheid
    - Algemene ontwikkeling van het verhaal
    - Geloofwaardigheid
    - Etc.

    Ik begrijp dat het natuurlijk niet iets is wat je zo een, twee, drie doet, maar ik probeer het maar in de hoop dat iemand misschien de tijd heeft - of de story toevallig al gelezen heeft. Wees niet bang om eerlijk te zijn, ik kan best tegen een beetje kritiek, zolang het maar opbouwend is en ik er iets aan heb. Alvast heel erg bedankt.

    PS: als je alleen maar de tijd hebt om een paar hoofdstukken te lezen, dan is dit ook prima. Op spelling of op details kan ik ook altijd tips gebruiken! (:
    PPS: feedback op de cover/de flaptekst is ook altijd heel erg welkom!
    PPPS: alle vorm van feedback is welkom, dus haha.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2017 - 12:08 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Shireen schreef:
    (...)

    OHJA, haha, ik ga het open zetten in mn telefoon zodat ik het vanavond ga lezen ^^

    Yay awesome, thanks (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Hoe gaat het met het lezen? (:


    Ik begin woensdagavond, sorry dat het zolang duurt D;


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Stiles schreef:
    (...)

    Ik begin woensdagavond, sorry dat het zolang duurt D;

    Maakt niet uit (: het is al super dat je het wil proberen, maar ik pols even een beetje om zeker te weten dat het niet vergeten wordt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb trouwens de feedback die ik al verwerkt heb weggehaald/aangepast in de Google Docs, dus schrik niet als ineens je aanpassing verdwenen is (: super bedankt voor diegene die al een poging gedaan hebben. Ik krijg een steeds langere lijst van dingen die ik kan herschrijven/aan kan passen. Ik zoek vooral nog feedback vanaf hoofdstuk zeven eigenlijk. Daar heb ik nu nog niks voor, dus het zou fijn zijn als iemand tijd heeft om daar naar te kijken, maar alle beetjes helpen zoals ik al gezegd heb! (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Ik heb trouwens de feedback die ik al verwerkt heb weggehaald/aangepast in de Google Docs, dus schrik niet als ineens je aanpassing verdwenen is (: super bedankt voor diegene die al een poging gedaan hebben. Ik krijg een steeds langere lijst van dingen die ik kan herschrijven/aan kan passen. Ik zoek vooral nog feedback vanaf hoofdstuk zeven eigenlijk. Daar heb ik nu nog niks voor, dus het zou fijn zijn als iemand tijd heeft om daar naar te kijken, maar alle beetjes helpen zoals ik al gezegd heb! (:


    Ik had al wel naar de proloog gekeken en enkele feedback puntjes opgemerkt, maar heb die ergens in mijn notities op m'n telefoon gezet en nog niet in het Google Doc. Ik zal dat nu wel doen maar ik weet dus niet zeker of een van die punten al is genoemd en aangepast is, dus als dat het geval is kun je die gewoon negeren ^^


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Ik had al wel naar de proloog gekeken en enkele feedback puntjes opgemerkt, maar heb die ergens in mijn notities op m'n telefoon gezet en nog niet in het Google Doc. Ik zal dat nu wel doen maar ik weet dus niet zeker of een van die punten al is genoemd en aangepast is, dus als dat het geval is kun je die gewoon negeren ^^

    Ah super heel erg bedankt, ik zal er zo gelijk even naar kijken c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hey guys, sorry als ik te erg push, maar ik wil graag kunnen beginnen met herschrijven en ik zoek echt nog wat meer feedback. Denken jullie dat jullie binnenkort tijd hebben om verder te gaan, want dat zou super zijn!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zijn er specifieke hoofdstukken of zo waar je nog graag feedback wil hebben? Door de feestdagen had ik geen tijd en aankomende dagen ga ik ook niet veel tijd hebben.


    16 - 09 - '17

    Goldberg schreef:
    Zijn er specifieke hoofdstukken of zo waar je nog graag feedback wil hebben? Door de feestdagen had ik geen tijd en aankomende dagen ga ik ook niet veel tijd hebben.

    Alles vanaf hoofdstuk negen eigenlijk c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Alles vanaf hoofdstuk negen eigenlijk c:


    Als je een reminder post hier (want ik ben altijd zo lekker vergeetachtig) kan ik er morgen ook naar kijken (:


    how dare you speak of grace

    Shireen schreef:
    (...)

    Als je een reminder post hier (want ik ben altijd zo lekker vergeetachtig) kan ik er morgen ook naar kijken (:

    Is goed, zal ik doen!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Even een speciale reminder voor Shireen 😊


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zijn er nog mensen die mij hiermee willen helpen? (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Drie algemene opmerkingen in verband met de historische correctheid:
    - Je legt in de eerste helft heel erg de nadruk op de loopgraven. De Eerste Wereldoorlog was echter veel meer een loopgravenoorlog dan de Tweede Oorlog. WOII was een oorlog waarbij mechanisering, gifgas, luchtaanvallen etc enorm cruciaal waren. De grondsoldaten (die uiteraard bestonden) waren eerder "kanonnenvlees". Zeker als het gaat om Rusland. Er waren daar trouwens ook veel meer soldaten dan dat er wapens voorhanden waren.
    - Toen het Molotov–Ribbentrop Pact in 1939 werd gesloten was Rusland er echt van overtuigd dat Duitsland hen niet zou aanvallen. Ik denk dat het een meerwaarde voor je verhaal zou zijn als je het gevoel van verraad en de haatgevoelens wegens de Duitsers vergroot. Je hebt vooral op de periode voor 1941 gefocust (toen Rusland samen met Duitsland vocht) om Isidors oorlogservaringen uit te leggen, maar de periode erna is ook enorm belangrijk om de oorlogssfeer juist neer te zetten. Aangezien hij ook Duitsers heeft neergeschoten is hij niet gevlucht voordat het pact werd verbroken.
    - Niet enkele jonge mannen gingen naar de oorlog, ook oudere. Je zou de generatieverschillen misschien mooier in je verhaal kunnen aanhalen. Er zijn namelijk mensen die ook al in de Eerste Wereldoorlog gediend hadden. Misschien probeerden ze Isidor advies te geven? Of hielden ze zich terzijde? Wat met vaders die hun kinderen moesten achterlaten?

    Persoonlijk vind ik dat je Isidor erg goed neerzet, maar dat je de wereld rondom hem nog een beetje meer vorm moet geven. (:

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 12:18 ]


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Drie algemene opmerkingen in verband met de historische correctheid:
    - Je legt in de eerste helft heel erg de nadruk op de loopgraven. De Eerste Wereldoorlog was echter veel meer een loopgravenoorlog dan de Tweede Oorlog. WOII was een oorlog waarbij mechanisering, gifgas, luchtaanvallen etc enorm cruciaal waren. De grondsoldaten (die uiteraard bestonden) waren eerder "kanonnenvlees". Zeker als het gaat om Rusland. Er waren daar trouwens ook veel meer soldaten dan dat er wapens voorhanden waren.
    - Toen het Molotov–Ribbentrop Pact in 1939 werd gesloten was Rusland er echt van overtuigd dat Duitsland hen niet zou aanvallen. Ik denk dat het een meerwaarde voor je verhaal zou zijn als je het gevoel van verraad en de haatgevoelens wegens de Duitsers vergroot. Je hebt vooral op de periode voor 1941 gefocust (toen Rusland samen met Duitsland vocht) om Isidors oorlogservaringen uit te leggen, maar de periode erna is ook enorm belangrijk om de oorlogssfeer juist neer te zetten. Aangezien hij ook Duitsers heeft neergeschoten is hij niet gevlucht voordat het pact werd verbroken.
    - Niet enkele jonge mannen gingen naar de oorlog, ook oudere. Je zou de generatieverschillen misschien mooier in je verhaal kunnen aanhalen. Er zijn namelijk mensen die ook al in de Eerste Wereldoorlog gediend hadden. Misschien probeerden ze Isidor advies te geven? Of hielden ze zich terzijde? Wat met vaders die hun kinderen moesten achterlaten?

    Persoonlijk vind ik dat je Isidor erg goed neerzet, maar dat je de wereld rondom hem nog een beetje meer vorm moet geven. (:

    Ah super bedankt! (:
    Ik ben nu ook bezig met herschrijven en ook de historie correcter aan het maken, dus ik denk dat dat wel goed gaat komen. Aan deze feedback heb ik zeker iets, nogmaals bedankt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.