• S K A M




    Niemand ontkomt eraan; de puberteit. Eén ding is zeker, de puberteit is geen makkelijke tijd. Niet alleen worden er steeds meer dingen van je verwacht en krijg je een drukker leven, ook vrienden en liefde gaan een grotere rol spelen dan ooit tevoren.
    Je gaat het belangrijker vinden wat anderen van je denken, en iedereen wilt er stiekem toch wel graag bijhoren.
    Ook is het een tijd van experimenteren. De een ondervind dat hij of zij fel blauw wel een heel leuke haarkleur vinden, terwijl de ander gaat twijfelen of hij of zij misschien op hetzelfde geslacht valt.
    Dit gebeurt zo ook op Hartvig Nissen School, gelegen in Noorwegen, een school vol tieners welke elk zo hun eigen drama met zich mee dragen.

    Deze RPG is gebaseerd op de Noorse TV-serie Skam. De mogelijkheid is er om zowel personages uit de serie als zelf bedachte personages te spelen.



    Klassen
    - Klas 2 • Isak, Lucas, Bailey, Dasha, Juni, Maud.
    - Klas 3 • Even, Morgan, Bry, Lukas, Céline, Isobel, Ricci.

    • Rollen

    • Guys
    * Even Bech Næsheim • 19 • Even
    * Isak Valtersen • 17 • Pickett
    * Aydin Beqiri • 19 • Princesas
    * Lucas van Heesselt • 17 • Syncline
    * Lukas Jørgen Pasqualini-Hansen • 18 • Bellamy_Blake
    * Richard Vincenzo Mckenzie • 17 • Soco
    * Ricci Heimdal Freystein • 19 • Neige

    • Girls
    * Morgan Mikaela Engström • 18 • Granian

    * Bry Heimersson • 19 •
    Perffect
    * [R] • kalokairi
    * Juni Lovise Knutsen • 17 •
    greenlight22
    * Isobel Keite Lachina • 19 • Naio
    * Cecilie 'Céline' Astrid Norendal • 19 • Choctaw
    * Dasha Allison Martinez • 17 • poulpe
    * [R] Aphrodite Synnove Bjørnson • Honeylooops
    * Maud Alfhild Synnøve • 17 • Neige



    • Lijstje
    • Naam
    • Leeftijd
    • Uiterlijk [graag de naam van de faceclaim erbij zetten]
    • Innerlijk
    • Relaties [denk hierbij aan hoe de geschiedenis tussen jouw personage en een andere uit de serie zijn.]
    • Extra


    • Regels
    • Wij houden ons aan de huisregels van Quizlet.
    • Een post bestaat uit minimaal 200 woorden.
    • Deze RPG is 16+.
    • Deze RPG zou spoilers over de serie Skam.
    • Perfecte personages bestaan niet.
    • Je bestuurt de personages van een ander niet, tenzij je daar toestemming voor hebt.
    • Ik, Even, zal de meeste topics openen, maar indien er niet kan verder gegaan met de RPG mag iemand anders dit voor mij doen.
    • Het liefst de rollen af binnen 48 uur, om te voorkomen dat de RPG al snel dood loopt door gebrek aan personages. Maar als je laat weten dat je wat meer tijd nodig hebt is dat natuurlijk geen probleem.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden graag doorgeven.
    • Houd a.u.b. voor iedereen leuk om aan deze RPG mee te doen.




    - Bij deze RPG mag je zowel de personages uit de serie als zelfbedachte personages gebruiken.
    - Deze RPG volgt zijn eigen storyline, en volgt dan ook niet de exacte gebeurtenissen uit de serie.
    - Deze RPG bevat spoilers van de serie.


    @SKAM, NRK TV,Even.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2017 - 9:51 ]


    How far is far

    Perffect schreef:
    (...)

    Oeh ik heb iets ontdekt. Want Bry is helemaal niet into drugs (proberen vindt ze niet erg maar meer dan dat "kan écht niet"). Dus misschien dat ze hem daar enkel aan linkt ("die drugsmalloot") En dat hij dus eigenlijk een leuk persoon is?

    Haha is goed! En misschien omdat hij zo af en toe ook zo uitermate blij en uitbundig is, dat ze dat ook linkt met drugs ofzo?


    How far is far

    Perffect schreef:
    (...)

    Oeh klinkt spannend. Ze is negentien. Op welke pagina staat Juni, dan kan ik haar even lezen?


    Ik meende pagina 5.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Zo, het belangrijkste van Lucas staat ^^

    Ik weet niet of mensen nog ideëen hebben voor relaties, maar ik zoek iig iemand bij wie hij verblijft tijdens zijn uitwisseling.

    Is het trouwens leuker dat hij er al een tijdje is, of dat hij pas net is aangekomen?


    Stenenlikker

    Perffect schreef:
    Voor Bry zoek ik de volgende mensjes:
    - vrienden (als in een groepje)
    - crush
    - iemand die ze verkeerd inschat (ze heeft best wel snel een een oordeel klaar)

    Eventueel :
    - Een ex (een relatie van ongeveer 2 jaar)
    - Iemand waar ze ook al een oordeel over klaar had, maar wat wel bleek te kloppen
    - Als je nog iets bedenkt, Let me know!!

    Ik zal zo de rol afmaken.
    Wat haar echt typeert is de quote "the good girl who wanted to be a bad girl". En wat er nog bij komt is dat ze heel bang is om 'normaal' te zijn (vandaar haar kortere haren, want ze wil namelijk niet net zoals de andere blonde meisjes met lange haren zijn).


    Heb je een idee voor een relatie tussen haar en Lukas? Aangezien er nog geen innerlijk is, weet ik dus ook niet echt precies of ze het kunnen vinden et cetera.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Syncline schreef:
    Zo, het belangrijkste van Lucas staat ^^

    Ik weet niet of mensen nog ideëen hebben voor relaties, maar ik zoek iig iemand bij wie hij verblijft tijdens zijn uitwisseling.

    Is het trouwens leuker dat hij er al een tijdje is, of dat hij pas net is aangekomen?


    Ik zou doen dat hij er al een tijdje is, tenminste ik denk dat dat leuker is voor jou zo kan je net wat meer relatie's voor je personage krijgen.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Is er misschien iemand die Isak's beste vriend en tevens crush wil zijn?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Princesas schreef:
    (...)

    Ik ben benieuwd!

    Heel misschien kunnen ze exen van elkaar zijn? Of heb jij liever iets anders?


    How far is far

    Wat ik nog voor Lukas zoek:

    -Beste vriend of vriendin, beide mag ook
    -Een paar goede vrienden
    -Iemand met wie hij het niet goed kan vinden
    -Eventueel een ex (dit mag zowel een jongen als meisje zijn :3)
    -Misschien iemand die in het zelfde café/restaurant of zo werkt?
    -Iemand met wie hij studeert, of wie hij helpt met studeren of juist wordt geholpen met een vak?

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 14:09 ]


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Pickett schreef:
    Is er misschien iemand die Isak's beste vriend en tevens crush wil zijn?


    Het is dat Juni een meisje is en volgens mij doel je echt op een jongen, maar misschien kunnen we iets anders verzinnen?


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Bellamy_Blake schreef:
    Wat ik nog voor Lukas zoek:

    -Beste vriend of vriendin, beide mag ook
    -Een paar goede vrienden
    -Iemand met wie hij het niet goed kan vinden
    -Eventueel een ex
    -Misschien iemand die in het zelfde café/restaurant of zo werkt?
    -Iemand met wie hij studeert, of wie hij helpt met studeren of juist wordt geholpen met een vak?


    Lukas kan volgens mij best wel heel goed opschieten met Bry.

    Ik moet eerst even kerstcadeaus kopen, maar daarna vul ik alles aan en kun je even oordelen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Ik meende pagina 5.


    Oh dat kan wel!! Ook het socially awkward gedeelte zal Bry redelijk snel omdopen tot "aanstellerites" en zich er ook een beetje aan gaan ergeren.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Oh dat kan wel!! Ook het socially awkward gedeelte zal Bry redelijk snel omdopen tot "aanstellerites" en zich er ook een beetje aan gaan ergeren.


    Des te grotere reden voor Juni om bij haar uit de buurt te blijven. ;-)


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Ik heb de relatie's die ik tot nu toe voor Juni heb uitgeschreven, er staat nog wat extra informatie bij als iemand het er niet mee eens is laat het me weten. ;3


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Het komt nu over alsof Bry echt een bitch is, maar dat vooroordelen doet ze een beetje omdat ze denkt dat het stoer is/hoort bij het "bad girl" zijn.
    Ze wil het ook wel minder uitgesproken doen maar het zit er nu een beetje in.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    greenlight22 schreef:
    (...)

    Het is dat Juni een meisje is en volgens mij doel je echt op een jongen, maar misschien kunnen we iets anders verzinnen?

    Jaa is ook goed, verder heeft Isak nog niet echt relaties c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.