• 2016, het jaar van massa-aanranding in Keulen, de sluiting van alle V&D filialen, de aanslagen in Brussel, het Oekraïne referendum, het zika-virus, Max Verstappen, het EK voetbal in Frankrijk, de beschieting van een homobar in Orlando, de Brexit, de aanslag in Nice, de mislukte staatsgreep in Turkije, de Olympische Spelen in Rio, Donald Trump, het overlijden van Fidel Castro en de aanslag in Berlijn. Het is een jaar waar de slechte gebeurtenissen de goede te lijken overschaduwen en dat door velen nu al beschreven wordt als een zwarte bladzijde in onze geschiedenis.

    Maar mijn vraag aan jullie betreft niet wat er in de wereld is gebeurd de afgelopen 365 dagen, maar in jullie eigen levens. Wat hebben jullie afgesloten, wat zijn jullie begonnen. Welke mensen, gedachtes en gevoelens nemen jullie mee naar 2016 en welke laten jullie achter.

    Over mijn 2016 heeft het hele jaar een donkere wolk gehangen die me overal naartoe leek te volgen. Het begon vrij rampzalig met het stoppen van mijn studie, mijn beste vriend die contact verbrak en een doorverwijzing naar een psychiater wegens persoonlijkheidsproblematiek. Het werd allemaal nog slechter toen ik voor een maand opnieuw leven blies in een oude, vergiftigde relatie van 2015.
    In de zomer klaarde de hemel letterlijk en figuurlijk wat op. Ik had een baan, vriendinnen op wie ik kon rekenen en meerdere kunstexposities. Ik heb plekken op de wereld bezocht die ik nog nooit had gezien en was gemotiveerd om dat vooral te blijven doen.
    Helaas verloor ik aan het einde van de zomer mijn baan, wat naast een aanslag op mijn portemonnee, ook een aanslag op mijn zelfvertrouwen was. Ik zakte diep, diep in mijn comfortzone en was bang om kansen aan te grijpen. Ik zocht troost in alcohol, wat me nooit meer gebracht heeft dan verdriet en een flinke kater.
    Nu, aan de vooravond van 2017, ben ik naast een aantal goede herinneringen en wijze lessen, ook verscheidene littekens en drie oog-in-oog met de dood momenten rijker. Ook al voel ik me nu hoopvoller dan ik in maanden heb gedaan, wat ik mede te danken heb aan mijn beste vriend die terug in mijn leven is, kan ik niet doen alsof dat geen overheersende invloed op mijn jaar heeft gehad. Daarom geef ik 2016 een 3,5

    Het is tijd om een punt achter het verhaal 2016 te zetten. Quizlet, een nieuw, onbeschreven boek genaamd 2017 ligt voor jullie klaar. Schrijf ze.

    Uitslagen voorheen gaande jaren:

    2011: 6.1
    2012: 6.7
    2013: 5.8
    2014: 6.0
    2015: 6.8

    Persoonlijke uitslagen:

    2011: 6.0
    2012: 8.3
    2013: 7.4
    2014: 6.8
    2015: 4.0


    i put the fun in funeral

    Een 1.

    Uuh, een 5? :')


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    5, ondanks dat het een negatief jaar was, zijn er wel een paar positieve dingen gebeurt. Maar het was nog steeds geen gezellig jaar :').


    Seasons will change, but I shall remain

    Even denken. Het eerste halfjaar vond ik echt dramatisch. Ik moest vreselijk wennen aan de verhuizing en alles wat daarbij kwam kijken. Ik kon mijn plek niet vinden en kende hier natuurlijk ook niemand. Daarbij had ik een hoop gezondheidsproblemen.
    De tweede helft was echter beter dan wat in de afgelopen jaren heb meegemaakt. Een geweldige opleiding, een hoop nieuwe vrienden, veel meer zelfvertrouwen, een hoop leuke dingen meegemaakt. Ik geef 2016 een voorzichtige 7. Volgend jaar verwacht ik een hoger cijfer. 2017 kan bijna niet misgaan!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb eindelijk wat leuke vrienden gevonden, dus het wordt een 6.6. Veeel beter dan vorig jaar.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Op basis van gezondheid ben ik flink achteruitgegeaan. Ik had een zeer moeilijke periode hier. Ik geef het misschien een 3.


    Heaven is a place that we all have

    Voor mij een dikke 10+! Mod geworden, verhuisd naar een leukere buurt vlak bij school en mijn banden met vrienden aangescherpt ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    2016 is het moeilijkste jaar dat ik tot nu toe heb meegemaakt. Zeikverhaal in de spoiler want ik moet het eigenlijk wel een keer kwijt. :')

    Begin 2016 ben ik op mezelf gaan wonen, wat nog leuk was. Kort daarna heb ik een operatie gehad die ik al jarenlang wilde, maar het herstel was heel zwaar en maakte het volgen van mijn opleiding heel moeilijk. Ik heb hierdoor heel veel school gemist en moest extra hard werken om mijn hoofd boven water te houden. Net toen ik me een beetje beter begon te voelen overleed mijn opa die mijn hele leven als een vader voor me was, aangezien mijn biologische vader een psychopatisch wrak was. Ik had daarvoor nog nooit iemand verloren die zo dichtbij me stond, en dat was dus een enorme klap. Vooral omdat ik erbij was toen het gebeurde.
    Een paar maanden later zijn mijn 3 oudere zussen bij hem begraven, omdat mijn moeder ze destijds geen mooie begrafenis heeft kunnen geven. Dat was heel heftig en moeilijk, maar toch is het een goede afsluiting geweest, en heb ik een deel van het verdriet dat ik altijd heb meegesleept achter me kunnen laten.
    Ik heb op wonderbaarlijke wijze mijn P in één keer gehaald, ook al heb ik letterlijk de helft van al mijn lessen geskipt, maar net toen ik dacht dat het jaar beter zou worden, kwam het volgende en heb ik na 20 jaar van mezelf moeten accepteren dat ik transgender ben. Ik wist een tijd lang niet meer waar ik het moest zoeken, heb geworsteld met zeer depressieve gedachtes en paniekaanvallen. Ik moest stoppen met mijn studie omdat ik het niet meer trok. Ik heb toen nog een gesprek gehad met mijn biologische vader waarin ik dat verteld heb, maar er kwam weinig liefde van zijn kant. Daarna is er een gigantische ruzie uitgebroken omdat hij alleen bezorgd was over zijn geld en me niet meer wilde ondersteunen, en heeft hij me verteld dat zijn gewelddadige uitbarstingen van vroeger mijn eigen schuld zijn geweest en dat ik niet moet 'zeiken'. Ik heb na een kapot saaie pubertijd dit jaar wiet, sigaretten, en drank gevonden, maar ik zie mezelf als een redelijk verstandig persoon, dus het zal wel loslopen :')


    Maar hé, ik heb dit jaar ook Tyler Joseph (zanger van Twenty One Pilots) en Steve-O van Jackass ontmoet. Dat was leuk. :') Daardoor krijgt dit jaar een 2,0. :')


    Caution first, always.

    Pff, dat vind ik een ontzettend lastige vraag. Op zich heb ik geen reden om ontevreden te zijn over mezelf als ik een jaar geleden vergelijk met nu, want ik heb wel het idee dat ik mezelf heb ontwikkeld of ben gegroeid op bepaalde vlakken. Maar nou ja, ondanks dat mijn leven grotendeels een beetje voortpruttelde op de gebruikelijke manier, heeft zich in de wereld wel een hele berg aan shit opgestapeld, en zelfs als dat niet hetgeen is wat we moeten becijferen, heeft dat wel een definitieve invloed gehad op de sfeer van mijn jaar. Trumps aankomende presidentschap is iets wat me nog steeds op geen enkele manier lekker zit, zachtjes uitgedrukt, net als de Brexit en de opkomst van allerlei rare politieke partijen in Europa, en ga zo maar door.

    Dus ja, idk. Ik wil het geen onvoldoende geven, want dat lijkt iets dramatischers te impliceren dan het voor mij daadwerkelijk was, maar hoger dan een 6 wordt het niet.

    Edit: Maar dit jaar had wel wat prachtige films en series (als er geen lesbiënnes doodgingen, tenminste). Ik heb eindelijk Star Trek gekeken en dat was een van de beste beslissingen van mijn leven. (krul)

    [ bericht aangepast op 25 dec 2016 - 0:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    een 2. Want er zijn kinda goede dingen gebeurd maar ook veel te veel slechte dingen dat ik echt gewoon niet meer wilde leven at some point like rn dusja.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    De meest vreselijke stage ooit gehad. Mijn mbo opleiding afgerond maar dan wel op een hele nare manier. Ik ben ontzettend eenzaam geweest dit jaar. Mijn social skills zijn hierdoor ietwat afgezwakt. Iets te veel drama thuis - mede dankzij het feit dat ik me te oud voel om nog thuis te wonen. Ik heb mezelf erg in de weg gezeten dit jaar (doe ik trouwens nog steeds). Mijn opa en oma zijn gigantisch achteruit gegaan met de gezondheid.

    Naar Berlijn geweest om Tanz der Vampire twee keer te kunnen zien. Veel steden bezocht in Italië. Naar Disneyland geweest. Naar de Efteling geweest. Iets meer zelfvertrouwen gekregen in mezelf. Ik durf op bepaalde vlakken wat meer. Ik heb mijn eerste story ooit afgerond dankzij soty. Heb veel nieuwe mensen leren kennen op Q (en een aantal komende dinsdag nog echt meeten als het goed is). Ik ben goed begonnen op mijn nieuwe HBO opleiding. Veel genoten van films in de bioscoop.

    Ben vast nog genoeg vergeten, maar misschien is dat maar beter ook. Ik baseer dit cijfer dus enkel op mijn eigen leven en niet op de gebeurtenissen eromheen (in de wereld).
    Ik ben blij om heel veel dingen maar ik heb echt een verschrikkelijk jaar achter de rug... één met veel opluchtingen - dat wel, maar dat betekent ook dat ik heel veel stress heb gehad.
    Ik geef het een 3.5.

    Maar dit lage cijfer ga ik volgend jaar minimaal verdubbelen. De grens van 2016 naar 2017 is eigenlijk onzichtbaar, maar toch voelt het als een deur die gesloten kan worden - een nieuwe start.
    Ik heb mijn doelen al klaar staan in mijn doelentopic en wil er 100% inzet achter gooien om ze waar te maken. Natuurlijk gebeuren er veel dingen binnen een jaar die je niet in de hand hebt, maar de dingen die ik wel in de hand kan hebben, ga ik ook echt realiseren (ik laat het woord "proberen" hier maar weg, want het gaat me gewoon lukken, punt).

    3.


    Graves schreef:
    2016 is het moeilijkste jaar dat ik tot nu toe heb meegemaakt. Zeikverhaal in de spoiler want ik moet het eigenlijk wel een keer kwijt. :')

    Begin 2016 ben ik op mezelf gaan wonen, wat nog leuk was. Kort daarna heb ik een operatie gehad die ik al jarenlang wilde, maar het herstel was heel zwaar en maakte het volgen van mijn opleiding heel moeilijk. Ik heb hierdoor heel veel school gemist en moest extra hard werken om mijn hoofd boven water te houden. Net toen ik me een beetje beter begon te voelen overleed mijn opa die mijn hele leven als een vader voor me was, aangezien mijn biologische vader een psychopatisch wrak was. Ik had daarvoor nog nooit iemand verloren die zo dichtbij me stond, en dat was dus een enorme klap. Vooral omdat ik erbij was toen het gebeurde.
    Een paar maanden later zijn mijn 3 oudere zussen bij hem begraven, omdat mijn moeder ze destijds geen mooie begrafenis heeft kunnen geven. Dat was heel heftig en moeilijk, maar toch is het een goede afsluiting geweest, en heb ik een deel van het verdriet dat ik altijd heb meegesleept achter me kunnen laten.
    Ik heb op wonderbaarlijke wijze mijn P in één keer gehaald, ook al heb ik letterlijk de helft van al mijn lessen geskipt, maar net toen ik dacht dat het jaar beter zou worden, kwam het volgende en heb ik na 20 jaar van mezelf moeten accepteren dat ik transgender ben. Ik wist een tijd lang niet meer waar ik het moest zoeken, heb geworsteld met zeer depressieve gedachtes en paniekaanvallen. Ik moest stoppen met mijn studie omdat ik het niet meer trok. Ik heb toen nog een gesprek gehad met mijn biologische vader waarin ik dat verteld heb, maar er kwam weinig liefde van zijn kant. Daarna is er een gigantische ruzie uitgebroken omdat hij alleen bezorgd was over zijn geld en me niet meer wilde ondersteunen, en heeft hij me verteld dat zijn gewelddadige uitbarstingen van vroeger mijn eigen schuld zijn geweest en dat ik niet moet 'zeiken'. Ik heb na een kapot saaie pubertijd dit jaar wiet, sigaretten, en drank gevonden, maar ik zie mezelf als een redelijk verstandig persoon, dus het zal wel loslopen :')


    Maar hé, ik heb dit jaar ook Tyler Joseph (zanger van Twenty One Pilots) en Steve-O van Jackass ontmoet. Dat was leuk. :') Daardoor krijgt dit jaar een 2,0. :')


    Ik heb het je al heel vaak verteld en ik zal het je tot het einde der tijden vertellen en ook hier, want het is geen geheim; Colin Farrell is best oké. (cat) Oh, en ik hou van je, heb bewondering voor je en zal je voor altijd steunen, waar we ook tegenaan lopen. Het afgelopen jaar was absoluut schijt, dat valt van geen enkele kant te ontkennen, en toch blijf je altijd maar oneindig doorgaan en doorzetten en heb ik weer mogen zien dat je echt een van de sterkste mensen bent die ik ken en dat je ondanks alles nog steeds (prachtig) kunt lachen. Ik ben trots op jou, voor je moed en doorzettingsvermogen, en ook trots dat ik je mag kennen en mijn beste vriend mag noemen en soms zelfs van dichtbij mee mag maken.
    Iedereen die het anders ziet, mag wat mij betreft iets onzedelijks met zichzelf doen. (cat)

    Weet dat ik er voor je ben en dat je op me mag leunen als het nodig is, dat niets teveel is en dat ik je graag en met veel liefde mijn speeches stuur, als het ook maar het kleinste beetje helpt af en toe.

    Wat ik voor jou wens het komende jaar; een beter beeld van hoe leuk, lief, grappig, slim en knap je bent. Dat je jezelf iets meer ademruimte kunt gunnen en niet teveel druk op jezelf legt. Dat je wat van de rust krijgt die je verdient, zowel in je leven als in je hoofd. En bovenal dat je aan het eind van het jaar kunt terugkijken op een jaar vol vooruitgang - maar dat weet ik wel zeker.
    En wat ik voor ons wens het komende jaar; een overvloed aan personages, woorden en gekkies, een heleboel spontane acties (sander haha) en weekendjes weg (ik vond in ieder geval leuk) en ook als we niet samen zijn een heleboel slechte televisie en iets minder slechte films en natuurlijk eindeloze compilaties. En ik hoop dat ik je mag en kan helpen om het volgend jaar een betere te maken, maar voor dit jaar mag je ook ondanks alles ontzettend trots op jezelf zijn - voor alles wat je gedaan hebt, voor jezelf en stiekem ook voor mij (en ik weet zeker ook voor een heleboel anderen) en vooral om hoe je eruit gekomen bent; sterk, sassy en nog altijd onverslaanbaar (maar weet alsnog dat ik altijd achter je zal staan om je op te vangen als het nodig is). <3



    OT: Voor mezelf geef ik het jaar een drie, wegens depressie en eindeloze teleurstellingen in mezelf op vrijwel elk gebied en een jaar zonder vooruitgang op enig gebied, maar mijn verschrikkelijkste jaar was het niet, dus da's toch wat. :W


    I'll see you on the dark side of the moon

    Percival schreef:
    (...)

    Ik heb het je al heel vaak verteld en ik zal het je tot het einde der tijden vertellen en ook hier, want het is geen geheim; Colin Farrell is best oké. (cat) Oh, en ik hou van je, heb bewondering voor je en zal je voor altijd steunen, waar we ook tegenaan lopen. Het afgelopen jaar was absoluut schijt, dat valt van geen enkele kant te ontkennen, en toch blijf je altijd maar oneindig doorgaan en doorzetten en heb ik weer mogen zien dat je echt een van de sterkste mensen bent die ik ken en dat je ondanks alles nog steeds (prachtig) kunt lachen. Ik ben trots op jou, voor je moed en doorzettingsvermogen, en ook trots dat ik je mag kennen en mijn beste vriend mag noemen en soms zelfs van dichtbij mee mag maken.
    Iedereen die het anders ziet, mag wat mij betreft iets onzedelijks met zichzelf doen. (cat)

    Weet dat ik er voor je ben en dat je op me mag leunen als het nodig is, dat niets teveel is en dat ik je graag en met veel liefde mijn speeches stuur, als het ook maar het kleinste beetje helpt af en toe.

    Wat ik voor jou wens het komende jaar; een beter beeld van hoe leuk, lief, grappig, slim en knap je bent. Dat je jezelf iets meer ademruimte kunt gunnen en niet teveel druk op jezelf legt. Dat je wat van de rust krijgt die je verdient, zowel in je leven als in je hoofd. En bovenal dat je aan het eind van het jaar kunt terugkijken op een jaar vol vooruitgang - maar dat weet ik wel zeker.
    En wat ik voor ons wens het komende jaar; een overvloed aan personages, woorden en gekkies, een heleboel spontane acties (sander haha) en weekendjes weg (ik vond in ieder geval leuk) en ook als we niet samen zijn een heleboel slechte televisie en iets minder slechte films en natuurlijk eindeloze compilaties. En ik hoop dat ik je mag en kan helpen om het volgend jaar een betere te maken, maar voor dit jaar mag je ook ondanks alles ontzettend trots op jezelf zijn - voor alles wat je gedaan hebt, voor jezelf en stiekem ook voor mij (en ik weet zeker ook voor een heleboel anderen) en vooral om hoe je eruit gekomen bent; sterk, sassy en nog altijd onverslaanbaar (maar weet alsnog dat ik altijd achter je zal staan om je op te vangen als het nodig is). <3



    OT: Voor mezelf geef ik het jaar een drie, wegens depressie en eindeloze teleurstellingen in mezelf op vrijwel elk gebied en een jaar zonder vooruitgang op enig gebied, maar mijn verschrikkelijkste jaar was het niet, dus da's toch wat. :W


    Waarom vind je het altijd zo leuk om mij aan het janken te maken, andere Percival Graves (bat) Hoe vind je mijn icon? Ik vind het met kerst wel tijd voor iets serieuzers.
    Ik ga weer eens niet op elk punt reageren omdat ik daar de woorden niet voor heb, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik echt niet zou hebben geweten wat ik met mezelf moest als ik jou niet had gehad. Ik had met niemand anders dat reisje naar BRUUGGEEESS willen maken, want jij bent de enige die alles over mij weet en die ik alles kan vertellen, en ik vind het ook helemaal leuk dat we signatures kunnen hebben van een sex tape die ik absoluut niet gekeken heb, en dat het ook helemaal niet raar is omdat je weet dat ik die niet gekeken heb, en dat het oke is. Bedankt dat je me nooit zou judgen. c:
    En het spijt me dat ik je altijd lastigval met onzin waar je je dan zorgen over maakt omdat ik een debiel ben, maar het komt ook allemaal wel goed, we moeten soms gewoon even 24/7 door blijven praten over onze OC's.
    En jonge, als je nog een keer durft te zeggen dat je geen vooruitgang hebt gemaakt dit jaar NJKFNSJKDFNSDJKFD. Weet je hoe goed het is dat je met mij bent weggeweest? Ik heb je de afgelopen paar jaar echt zo vooruit zien gaan (in hoeverre ik dat kan merken natuurlijk), en ik blijf 8D zijn over het feit dat je met me naar concerten en marathons en het buitenland wil, en het is altijd hartstikke gezellig verdorie, en dat moet je gewoon van me aannemen <3

    Ik zal je nu wel even verder zoenen in ons imessage gesprek van 7gb. Ik moet het weer eens verwijderen, want mijn telefoon zat vanmiddag vol door jou.

    Ps. ik zal je nooit vergeven voor het feit dat je je moeder had verteld dat ik me dood had gedronken <3


    Caution first, always.

    Graves schreef:
    (...)

    Waarom vind je het altijd zo leuk om mij aan het janken te maken, andere Percival Graves (bat) Hoe vind je mijn icon? Ik vind het met kerst wel tijd voor iets serieuzers.
    Ik ga weer eens niet op elk punt reageren omdat ik daar de woorden niet voor heb, maar ik kan alleen maar zeggen dat ik echt niet zou hebben geweten wat ik met mezelf moest als ik jou niet had gehad. Ik had met niemand anders dat reisje naar BRUUGGEEESS willen maken, want jij bent de enige die alles over mij weet en die ik alles kan vertellen, en ik vind het ook helemaal leuk dat we signatures kunnen hebben van een sex tape die ik absoluut niet gekeken heb, en dat het ook helemaal niet raar is omdat je weet dat ik die niet gekeken heb, en dat het oke is. Bedankt dat je me nooit zou judgen. c:
    En het spijt me dat ik je altijd lastigval met onzin waar je je dan zorgen over maakt omdat ik een debiel ben, maar het komt ook allemaal wel goed, we moeten soms gewoon even 24/7 door blijven praten over onze OC's.
    En jonge, als je nog een keer durft te zeggen dat je geen vooruitgang hebt gemaakt dit jaar NJKFNSJKDFNSDJKFD. Weet je hoe goed het is dat je met mij bent weggeweest? Ik heb je de afgelopen paar jaar echt zo vooruit zien gaan (in hoeverre ik dat kan merken natuurlijk), en ik blijf 8D zijn over het feit dat je met me naar concerten en marathons en het buitenland wil, en het is altijd hartstikke gezellig verdorie, en dat moet je gewoon van me aannemen <3

    Ik zal je nu wel even verder zoenen in ons imessage gesprek van 7gb. Ik moet het weer eens verwijderen, want mijn telefoon zat vanmiddag vol door jou.

    Ps. ik zal je nooit vergeven voor het feit dat je je moeder had verteld dat ik me dood had gedronken <3



    Je weet inmiddels toch wel dat mijn aanwezigheid op het forum volledig bestaat uit het zuur maken van dat van jou. (cat) Ik vind je pf absurd en ik snap niet waarom je niet zou willen overkomen alsof je bij de McDonalds werkt zeg. v-v
    Verder moet ik nog even vermelden dat ik blij ben dat wij het altijd niet kunnen hebben over het niet kijken van nietbestaande sex tapes die we nooit quoten, zeker niet op openbare fora en dat we het daarnaast ook altijd niet houden bij wel degelijke onderwerpen en dat we ook zeker niet nooit zeuren over dingen en al helemaal niet nooit roddelen. :>
    Je weet meer over me dan ik ooit aan iemand zou willen vertellen, vuile stalkerd en ik weet zeker dat er de komende jaren nog heel wat bij zal komen op het lijstje chantagemateriaal - maar ook dat is wederzijds en dus zul je het maar de rest van je leven met me uit moeten houden, zelfs al neem ik je hele telefoon in beslag en stuur jij me ondegelijke dingen terwijl ik in volle theaterzalen of in de trein zit, wat als Koenraad het gezien had?
    Lastigvallen doe je me nooit en zorgen maak ik me sowieso altijd, dus dat geeft ook niet - zolang je maar naar me kan luisteren. v-v
    En verder nog even, eloquent als gebruikelijk; asfhjsfkhf <3


    I'll see you on the dark side of the moon