• Hoi!
    Ik wil mezelf weer aan het schrijven krijgen en daarvoor heb ik een nieuw verhaal bedacht waar ik aan wil gaan werken. Het moet een romantische komedie worden waarbij ik gewoon lekker met clichés kan schijven als ik dat wil, want die horen nou eenmaal bij het genre.
    Ik heb echter nog niet de hele verhaallijn uitgewerkt en dit is waarvoor ik even wat hulp nodig heb. Bij een romcom hoort namelijk eigenlijk dat er op gegeven moment iets mis gaat waardoor de problemen zich opstapelen, waardoor het tegen het einde lijkt alsof het allemaal niet meer goed kan komen, maar dan komt het uiteindelijk toch goed en komen de twee hoofdpersonen bij elkaar en is het allemaal lief en leuk en zo.
    Waar ik op het moment moeite mee heb, is bedenken wat er mis zou kunnen gaan, dus ik vroeg me af of jullie me hiermee zouden kunnen helpen met brainstormen, door gewoon wat voorbeelden te noemen van wat er zou kunnen gebeuren. Mijn vraag aan jullie is dus: wat zou er allemaal mis kunnen gaan in een beginnende relatie/wat kan er allemaal in de weg staan voor twee personages in een romantische komedie wat hen tegenhoudt om bij elkaar te komen? Dat mogen voorbeelden uit films en dergelijke zijn en het mag allemaal zo cliché of dramatisch zijn als het maar kan, dat maakt mij allemaal niks uit, zolang ik maar een aantal ideeën krijg waarmee ik iets zou kunnen bedenken dat in mijn verhaal past. (: Ik ben iedereen die iets kan aandragen superdankbaar ^^

    Wat meer informatie over het verhaal en wat ik zoek, voor als dat helpt voorbeelden te bedenken (maar in principe is alles wat je kunt bedenken goed!):
    - De hoofdpersonen in het verhaal zijn studenten van zo rond de twintig jaar. Ik zoek dus iets wat een beetje realistisch past bij mensen van deze leeftijd. (Iets als: "een van de hoofdpersonen blijkt al getrouwd te zijn met iemand anders" zou in dit geval bijvoorbeeld niet zo realistisch zijn, omdat de meeste twintigjarigen nog niet met trouwen bezig zijn.(Dit voorbeeld maakt ook even duidelijk hoe hard ik hulp nodig heb hierbij, want ik kan op het moment dus even niet veel beters bedenken dan dat.))
    - Liever niet iets wat te maken heeft met dood, vreemdgaan of zwangerschap.
    - Iets wat ik bijvoorbeeld wel interessant zou vinden, is als een van de hoofdpersonen de ander heel erg kwetst, waardoor diegene het dan weer goed moet maken en dit heel moeizaam gaat, maar ik kon niet bedenken wat voor iets kwetsends dit dan zou kunnen zijn.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    De ene geeft de ander een mooie ring/ketting maar de winkel heeft een fout gemaakt, ipv de naam van de andere staat er een andere naam op. Degene die de ring krijgt denkt dat de ander nog een andere liefde heeft. Zoiets?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Schoonouders =p


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Hedone schreef:
    De ene geeft de ander een mooie ring/ketting maar de winkel heeft een fout gemaakt, ipv de naam van de andere staat er een andere naam op. Degene die de ring krijgt denkt dat de ander nog een andere liefde heeft. Zoiets?

    Haha, dat zou nog best grappig kunnen zijn, misschien (: Dankjewel!

    tubbietoost schreef:
    Schoonouders =p

    Ook een mogelijkheid! Ik weet niet zeker of ik mijn personages dat aan wil doen, omdat een van hen dan waarschijnlijk irritante/rare/onaardige ouders zou moeten hebben :p Maar dankjewel voor het idee! (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Iemand nog meer suggesties? (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Misschien dat een van de twee zo'n typisch studentenverenigings typetje is? Dat ze elkaar wel super leuk vinden maar dat een van de twee het moeilijk vind om zijn vrijheid los te laten.
    Of dat ze beide van een andere studentenvereniging lid zijn en er een soort haat tussen de twee verenigingen is die de relatie in de weg staat doordat de disputen/jaarclubs/commissies of iets van de twee de relatie niet zien zitten en het liefste dwarsbomen?

    dat iemand zonder dat hij/zij het door heeft meer aandacht geeft aan zijn/haar vrienden dan aan zijn/haar partner zelf?

    dat iemand bij een van je personages komt als ex en allemaal wilde liefdesverhalen vertelt van vroeger terwijl d0ie ene personage vertelde dat ze geen ex had gehad. wat ook de waarheid is.

    idk ik heb het geprobeerd:')

    Ik heb de indruk dat het bij romcoms meestal gaat over één groot misverstand dat dan verder escaleert maar ik kom op dit moment niet direct op een voorbeeld eigenlijk.

    Edit: je kan zou er voor kunnen zorgen dat de ene een verrassingfeest (soort van kotfeestje) geeft voor de andere omdat die jarig is of iets anders en alles perfect geregeld heeft, er is eten, drinken, vrienden maar de persoon waarvoor het feest gegeven wordt is de andere vergeten uit te nodigen. Die komt daar natuurlijk achter ofwel die avond zelf,... Maar denkt dat hij/zij gewoon niet welkom was of dat de andere zijn/haar verjaardag vergeten was en misschien daarna nog misverstanden als de ene het dan weer goed probeert te maken of zo.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2017 - 17:00 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind