• Heya

    Wie zijn er bekend met Aliexpress? Ik heb gehoord dat je onder de €20 moet blijven anders krijg je de kans dat je moet bij betalen aan de deur?
    Gebeurd dat ook wel eens als je ook onder de €20 blijft?
    En wie heeft er wel eens wat besteld? Hoelang duurde het voordat het aankwam?

    Ik wil graag merch bestellen aangezien het best goedkoop is, maar twijfel ik heel erg door deze vragen die ik hier boven heb gesteld.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Aliexpress is heilig voor mij haha. Ik bestel er zo vaak wat en heb nog nooit problemen gehad. Ik had zelfs laatst iets besteld voor 17 cent, maar dat bleek achteraf out of stock te zijn en toen kreeg ik die 17 cent terug gestort. :')
    Het verschilt enorm hoelang het duurt. Ene keer twee weken, andere keer een maand? Ik bestel meestal meerdere dingen en dan heb ik op een gegeven moment bijna iedere dag een cadeau in de brievenbus haha.

    Een vriendin had iets besteld (en op mijn adres af laten leveren) en het zou morgen bezorgd worden, maar het kwam 20 april al :)
    Ik had een vest besteld die na twee dagen al op de mat lag.
    Heb ook wel eens 3 maanden op een pakketje moeten wachten tho. Maar ik bestel ook geen dingen die haast hebben dus dat maakt mij niet uit.

    Zelf heb ik geen ervaring met boven de 20 euro bestellen, dus dat weet ik niet. Maar ik geef je wel de tip om even voordat je bestelt te kijken naar de reviews van een shop en de levertijd. Heel vaak worden spullen door meerdere verkopers aangeboden, soms met verzendkosten, soms zonder, soms met 2 weken levertijd en soms met 60 dagen. Dus let daar op. De meeste verkopers laten je het product tracken tho.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik hoorde altijd verhalen van mensen die zeiden dat het altijd maanden kan duren voordat je bestelling binnenkomt. Zelf heb ik er nu 2 x iets besteld (onder de €20,-) en kreeg ik mijn items wel al binnen 2 weken binnen. En wat Derks zegt, check altijd even de reviews!


    ars moriendi

    Boven de 21 euro telt het als import en moet je dus belasting betalen (en overige importkosten). Het minimale is denk ik iets van 15 euro en dat loopt dan geleidelijk op met de waarde van je pakket.

    Nu zetten ze op aliexpress vaak fake informatie op het pakketje (lagere prijs, ambigue beschrijving), dus heb je niet altijd de kans dat ze hem eruit pikken bij de douane. Zelfs bij grotere bedrijven heb ik tot nu toe nog maar één keer gehad dat ik invoerheffingen moest betalen, en dat was bij een getraceerd "express delivery" pakketje ipv de goedkope shipping ongetraceerde die ze bij aliexpress gebruiken :')

    [ bericht aangepast op 3 mei 2018 - 23:21 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Boven de 21 euro telt het als import en moet je dus belasting betalen (en overige importkosten). Het minimale is denk ik iets van 15 euro en dat loopt dan geleidelijk op met de waarde van je pakket.

    Nu zetten ze op aliexpress vaak fake informatie op het pakketje (lagere prijs, ambigue beschrijving), dus heb je niet altijd de kans dat ze hem eruit pikken bij de douane. Zelfs bij grotere bedrijven heb ik tot nu toe nog maar één keer gehad dat ik invoerheffingen moest betalen, en dat was bij een getraceerd "express delivery" pakketje ipv de goedkope shipping ongetraceerde die ze bij aliexpress gebruiken :')

    Hahaha dat klinkt best wel shady.


    ars moriendi

    Ik heb best wel wat bij AliExpress besteld, maar nog nooit een bestelling van meer van 20 euro helaas.
    Waar ik altijd op let voordat ik ga bestellen:
    - hoe vaak het product verkocht is
    Als je 1200 keer ziet staan bijvoorbeeld weet je bijna zeker dat het aan komt
    - de reviews
    Vaak zetten mensen er foto's in van het product en ook hoe lang het duurde voordat ze het binnen kregen. Het snelste dat ik iets gehad heb was 1,5 week en het langste 3 maanden.
    - of de verkoper reageerd op de reacties
    Of gewoon in je 'prive-berichten'. Bij het pakketje van drie maanden had ik een berichtje gestuurd dat het lang duurde en of het mis was gegaan, en toen kreeg ik een bericht terug (in meer Chinees dan Engels) dat ihet verzonden was en ik nog even geduld moest hebben. Het kwam toen wel binnen, maar als het niet binnen was gekomen had ik mijn geld waarschijnlijk wel teruggekregen. Een vriendin van me heeft dat echter wel meegemaakt en dat is gewoon teruggestort.

    Ik hoop dat dit je een beetje heeft kunnen helpen (:

    Als jullie me zouden willen excuseren; ik ga weer troep van 20 cent bestellen die ik niet nodig heb.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    EdensGate schreef:
    (...)
    Hahaha dat klinkt best wel shady.


    Haha, de reden dat ze gratis verzenden, is ook omdat je vanuit China geen verzendkosten hoeft te betalen als je een cadeautje opstuurt. Dus al die bestellingen van aliexpress enzo worden geregistreerd onder "cadeau" i.p.v. een "echte bestelling" :')

    Nu caret PostNL gelukkig niet genoeg om ieder pakketje te onderzoeken, dus het is niet alsof je er problemen door krijgt. Zelf heb ik van aliexpress bijvoorbeeld maar een keer gehad dat ik een leeg pakje ontving, maar na een berichtje naar de verkoper kreeg ik zo een tweede opgestuurd. Voor de rest kreeg ik alles wel netjes binnen en zoals ik had verwacht, hoewel ik natuurlijk wel goed naar reviews e.d. heb gekeken.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb nog nooit import hoeven betalen voor iets van Ali, en ik heb altijd netjes het geld teruggekregen als er iets niet goed was/miste/etc. Maar kijk alsjeblieft wel naar de reviews van het product EN de verkoper. Het duurt meestal wel dik 3 weken voordat het er is na betaling, dus het duurt wel even, maar ik heb leuke kledingstukken van Ali vandaan en geen shame tbh.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Tozier schreef:
    Ik heb nog nooit import hoeven betalen voor iets van Ali, en ik heb altijd netjes het geld teruggekregen als er iets niet goed was/miste/etc. Maar kijk alsjeblieft wel naar de reviews van het product EN de verkoper. Het duurt meestal wel dik 3 weken voordat het er is na betaling, dus het duurt wel even, maar ik heb leuke kledingstukken van Ali vandaan en geen shame tbh.


    Dit eigenlijk. Ik heb er (met een paar uitzonderingen misschien) eigenlijk nooit heel veel problemen mee gehad. Qua import heb ik via ali ook nog niks hoeven betalen en ik heb wel vaker dingen boven de €20,- besteld, dus ik zou je daar niet te druk om maken. De levertijd kan wel echt tussen de 2 weken of 2 maanden zijn, dus je moet geen haast hebben als je iets bestelt.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Bedankt iedereen! Het heeft me enorm geholpen, ik ga wat merch bestellen! _O_


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus