• Welkom in het Tea moments topic, waar je alles kwijt kan over je heerlijke mok zaligheid.



    “If you are cold, tea will warm you;


    if you are too heated, it will cool you;
    If you are depressed, it will cheer you;
    If you are excited, it will calm you.”


    Maar Jolijn, heb je nou een heel topic gemaakt alleen om te praten over thee?

    Nou....ja. Maar de thee die ik drink, heeft 'tea topic' kaartjes eraan hangen en daar staan altijd leuke vragen op die me aan het denken zetten. Bij elk lekker theetje hoort namelijk rust, kalmte en....een goed onderwerp om over te denken of te kletsen!(:
    Dus plaats hier je favorieten thee, de truc die jou thee de allerlekkerste maakt of de vraag die op je theekaartje staat, het mag allemaal! Laten we gezellig samen, theeleuten!(:

    Theeleuten:

    SPECS/Jolijn
    Allerton/Shania
    Casterwill/Danique
    Oscura/Loïs
    Bellamy_Blake/Vera
    HoIIy/Ava
    Leora/Naomi
    Murasakibara/Xan-Chan
    Douceur/Anne-Fleur
    tubbietoost/Irma
    Auror/Veerle
    MrGrey/Wolfram
    Kawasaki/Mehri
    Patholoog/Manon
    Derks/Vincie
    Soldat/Evelien
    Scribe/Tialda
    Stiles/Cheryl
    Pagu/Addie
    Nonnatus/Myke
    Mw0/Mathilde
    MrsNeymessi
    Pralines/Stracci
    JetBlackHeart/Naomi
    Selden/Evelien
    Morticia/Maia
    RegionalAtBest/Lieke

    [ bericht aangepast op 7 maart 2017 - 16:15 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Tijd voor een muntthee van Twinings. Helaas geen verse :c


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Vraag van de dag.

    Ik zou denk ik wel een hele dag met Alucard van Hellsing willen rondhangen. Ik vind hem een heel erg interessant personage en zou graag meer over hem willen weten.

    Lekker kopje thee en een nieuwe vraag;

    Zou je liever gedachten kunnen lezen of onzichtbaar kunnen zijn
    ?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Lekker kopje thee en een nieuwe vraag;

    Zou je liever gedachten kunnen lezen of onzichtbaar kunnen zijn
    ?

    Onzichtbaar. Ik vind mijn eigen gedachten al erg, laat staan die van anderen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Inderdaad, wat Maia zegt. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zelf twijfel ik heel erg. Ik ben altijd van dat andere slecht over me denken of me niet mogen ofzo omdat ik gepest ben (het is wel echt veel beter geworden dus dat is echt fijn. Echter als mensen dan daadwerkelijk slecht over me zouden denken zou ik dat echt niet aankunnen om steeds te moeten horen. Dan zou ik terplekke wensen dat ik onzichtbaar kon worden, dus tricky one.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Zelf twijfel ik heel erg. Ik ben altijd van dat andere slecht over me denken of me niet mogen ofzo omdat ik gepest ben (het is wel echt veel beter geworden dus dat is echt fijn. Echter als mensen dan daadwerkelijk slecht over me zouden denken zou ik dat echt niet aankunnen om steeds te moeten horen. Dan zou ik terplekke wensen dat ik onzichtbaar kon worden, dus tricky one.

    Op die vraag reageerde ik vroeger altijd met "gedachten lezen", omdat ik dan kon horen of ze de waarheid spraken bijv. Het kan nl. ook wel heel handig zijn met veel dingen, maar dang, die negativiteit. Nee, bedankt.
    En, als je nou zou moeten kiezen? Helpt dat je om een keuze te maken? ;P


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Aaaahhhh I love tea. Ik heb een theemok van 400 milliliter die ik tot de rand toe vul :D. Meestal drink ik Chinese oolong thee die ik in een thee-eitje doe, maar ik drink daarnaast ook graag sterremunt thee en kruiden'thee'.


    No growth of the heart is ever a waste

    Voor alle Harry Potter fans jullie thee op basis van huis.

    Gryffindor: most likely fruit tea, because there are many different tastes and flavours so the tea doesn’t always taste the same.
    Slytherin: the sharp bitterness, unique taste and colour of matcha and green tea matches perfectly to Slytherin.
    Ravenclaw: the caffeine in black tea is ideal for pulling all-nighters and it’s also delicious with a shot of milk. (even though Ravenclaws aren’t even the ‘milk trinkers’.)
    Hufflepuff: probably herbal tea, also because Hufflepuff’s head teacher educates Herbology. The tea is also very calming.

    Bron: ergens van tumblr overigens, niet van mijzelf. ^^

    Klopt die van jullie?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2017 - 14:20 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nah, niet echt :')
    Ik ben geen fan van zwarte thee en thee met melk is al helemaal niets voor mij (Ravenclaw) ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik ben juist meer van de fruit thee (gryffindor) terwijl ik een Hufflepuff ben.='D Wel een leuk idee tough.:3


    You were born original, don't die as a copy.

    Eerlijk gezegd vind ik hem ook erg kort door de bocht. ^^ Maar inderdaad, wel een leuk idee, haha. Iemand die een nieuwe wil maken? ;p


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Voor alle Harry Potter fans jullie thee op basis van huis.

    Gryffindor: most likely fruit tea, because there are many different tastes and flavours so the tea doesn’t always taste the same.
    Slytherin: the sharp bitterness, unique taste and colour of matcha and green tea matches perfectly to Slytherin.
    Ravenclaw: the caffeine in black tea is ideal for pulling all-nighters and it’s also delicious with a shot of milk. (even though Ravenclaws aren’t even the ‘milk trinkers’.)
    Hufflepuff: probably herbal tea, also because Hufflepuff’s head teacher educates Herbology. The tea is also very calming.

    Bron: ergens van tumblr overigens, niet van mijzelf. ^^

    Klopt die van jullie?


    Die van mij klopt, haha. Ik ben een Ravenclaw en ben dol op zwarte thee met melk en eigenlijk überhaubt thee met melk (hoewel ik inmiddels over ben gegaan op sojamelk in mijn thee). c: Maar ook die van Huffelpuff klopt voor bij, ik ben dol op kruidenthee en ik heb toch een vrij stellige overtuiging dat ik een substantieel deel Hufflepuff ben. :'P

    [ bericht aangepast op 17 jan 2017 - 15:03 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Incantatem -> Nonnatus c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Nonnatus schreef:
    Incantatem -> Nonnatus c:


    EN TOEN WAS ER LEVEN :3
    Hoe is het met mijn theeleuten?:Y)


    You were born original, don't die as a copy.