• "Op veel plaatsen valt ijzel, in het oosten en zuidoosten eerst nog sneeuw. Hiervoor is code oranje van kracht. De temperatuur loopt van het westen uit langzaam op waarmee de gladheid vanaf het einde van de ochtend geleidelijk verdwijnt. In het oosten en zuidoosten kan de gladheid echter tot in de avond aanhouden."
    BRON: http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrecht

    Ik las zojuist dat er al meer dan 200 ongelukken zijn gebeurd door het veradelijke weer. Op veel plaatsen lijkt het wellicht mee te vallen, maar het blijft nog tot later op de dag licht regenen/sneeuwen en is dit heel gevaarlijk. De kleine beetjes vriezen steeds aan waardoor de weg super glad wordt/blijft, ondanks dat er al tonnen zout is gestrooid. Ooit moet je goed uitkijken op de voetpaden, hiervoor geld hetzelfde!😱

    Wij hebben de puppycursus ook afgelast omdat wij niet willen dat onze cursisten met dit weer de weg op gaan.
    Dus ik zeg: filmpje op de bank kijken met warme choco! 💪

    STAY SAFE, FOLKS! ✨

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 9:48 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Het was ook echt weer "weer een goede keer sneeuw en heel NS doet kut"-dag.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Syncline schreef:
    Ik mag vandaag de hele dag kinderen bezighouden op scouting, haha. Ik moet dus wel de weg op, maar het is maar een klein stukje fietsen. Laten we hopen dat ik het overleef :Y)
    Waah ben ik blij dat wij volgende week pas weer beginnen met scouting XD
    Ik zou sowieso niet naar buiten gaan vanwege dat ik niet lekker ben. Maar mijn broer ging op een mega parking driften enzo, had hij vannacht ook gedaan. Hij had mij mee gevraagd zodat ik weet hoe het zou voelen als een auto slipt, maar ik heb gepast. Lekker binnen inderdaad achter mijn laptopje met muziek op en straks een film.
    Ik moet zeggen, ondanks de voorspellen , had ik het niet aan zien komen. Ik was wakker en ging naar de badkamer en stond echt van 'hé sneeuw huh o wacht er ligt sneeuw' XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik moest werken en kon geen vrij krijgen, maar bij ons was het niet echt glad. ^^

    Hoor net op het nieuws dat er meer dan 300 ongelukken waren.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 20:03 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik moest vanmiddag naar mijn werk fietsen en ik was zo bang!
    Gelukkig niet gevallen, maar het was één grote ijsbaan. Ik hoop dat het straks (om 22:45u) wat beter te doen is.


    I was an angel living in the garden of evil

    Helaas moest ik vandaag wel de weg op, werk.
    Opzich ging het best goed, totdat ik op een enorm glad stuk kwam waardoor ik bijna onderuit ging met fiets en al en 2 volle fietstassen. Blegh, ik haat sneeuw en ijs!

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 22:04 ]

    -dubbel-

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 22:04 ]

    okay lol mag ik hier ook nog even ranten ja xp


    het was hier bij ons echt spekglad en onze stad dacht zo van laten we onze inwoners even kakken en niet zout strooien

    well hell yeah mechelen is op de radio gekomen omdat we uitzonderlijk glad waren/zijn (nog steeds lol) en de grote markt is like één ijsbaan

    maar goed dat wist ik allemaal nog niet toen ik heel vroeg deze ochtend op mijn fietsje naar mijn werk vertrok en toen vreselijk hard op mijn bek ging in de buurt van de grote markt in het centrum van mijn stad

    ik sta atm vol blauwe plekken en ik ben overal stijf en meh meh ik was te laat op mijn werk want ik ben te voet gegaan want ik was bang dat ik weer zou vallen met m'n fiets en oh jee D:
    gelukkig niets gebroken want dat zie ik echt nog gebeuren lol het ging gewoon te snel zodat ik mijn voet of hand niet kon zetten om de val te breken want dan had ik sowieso iets verstuikt
    nu ben ik gewoon met een volle smak op het ijs beland en mijn fiets bovenop me
    gewoon nog een paar dagen stijf en blauw rondlopen maar oké beter dan in de plaaster hahaha

    [ bericht aangepast op 7 jan 2017 - 22:08 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ja eh ik heb een beetje lak aan al die codes. Oeps. Ik had vandaag een Arnhem-meetinkje gepland en ondanks dat m'n ouders en m'n opa furieus waren dat ik per se wilde gaan en m'n buren me voor gek verklaard hebben, ben ik toch gegaan. Eerst een half uur op de fiets naar het station over een weg waar grotendeels niet gestrooid was (lekker glibberen), toen nog de weg van het fietstransferium naar het station overglibberen en toen met de trein (en wisselstoring) naar Arnhem gegaan. Is allemaal goed gegaan ook al gingen we in Arnhem bijna onderuit maar het was heel leuk. 's avonds terugfietsen was iets minder leuk...

    "Ga vandaag niet de weg op" "ga niet weg als je nergens heen hoeft" boeiend. Ik had een Arnhem-meeting en ik ging gewoon. Ha. :Y)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Standal schreef:
    Het was ook echt weer "weer een goede keer sneeuw en heel NS doet kut"-dag.


    Vond het wel meevallen. Had geen enkele vertraging (terwijl ik dat normaal gesproken wel àltijd heb). Alleen kwam de trein op een ander perron aan ivm wisselstoring, maar dat is geen ramp. Dus niet heel de NS deed kut


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het was vandaag zo glad dat ik rekening hield met de bus. Ik verwachtte wel dikke vertraging zoals altijd. Gek genoeg had ik met mijn bus richting werk vandaag geen enkel problemen. Het nadeel was dat alleen eerder weg gegaan. Stond uiteindelijk 25 minuten te wachten op de eerste collega (40 minuten in totaal voor de gene die de deur kon openen). Ik ging maar sneeuwpopjes maken (cat)


    Shoganai i ne~

    Hebben we zin in morgen guys??? NS heeft al aangegeven dat er minder intercity's gaan rijden door alle sneeuw.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik geloof er niet zoveel van, eigenlijk. Het was vanmiddag kouder dan het nu is. Kan me niet voorstellen dat het veel gaat sneeuwen of dat het lang genoeg blijft liggen dat er vertragingen zijn en zo?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tilikum schreef:
    Ik geloof er niet zoveel van, eigenlijk. Het was vanmiddag kouder dan het nu is. Kan me niet voorstellen dat het veel gaat sneeuwen of dat het lang genoeg blijft liggen dat er vertragingen zijn en zo?

    Volgens buienradar gaat het vannacht heel veel sneeuwen. Maar we zullen zien


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    In België voorspelen ze 5 cm sneeuw. Dat wordt weer wat met de examens. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hahaha nou succes vandaag guys. Ben ik even blij dat ik niet naar school hoef.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...