• Ik wil weten of dit het echt waard is, gezien ik hier actieve lezers voor nodig heb.

    Mijn idee is dus om een verhaal te schrijven, waarvan elke keuze wordt beïnvloed door de lezers. Dus voor elk hoofdstuk maak ik een poll aan met twee keuzes, bijvoorbeeld:
    Ze grijpt het mes en besluit te vechten (in het verhaal zal ze sterven, omdat ze besloot te vechten en haar beste vriendin blijft leven)
    of
    Ze laat het mes liggen en rent weg (in het verhaal blijft ze leven, maar haar beste vriendin zal sterven)

    Beiden keuzes hebben een andere uitkomst, maar er wordt er maar één gebruikt.
    Het is een soort chaos theory/butterfly effect-achtig verhaal. Ik wil dit verhaal echter alleen maken als er mensen zijn die dus actief de polls invullen en lezen.

    Dus, wat vinden jullie er van?

    [ bericht aangepast op 15 jan 2017 - 0:29 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    Welke genre zouden jullie willen zien?


    Ikzelf heb persoonlijk niet zoveel met extreem romantische verhalen, drama etc. Ik ben veel meer fan van spanning, avontuur, misdaad, fantasy, sci-fi, thriller, horror, detective, historisch, mysterie. Zolang het maar spannend is en ik niet doodgegooid wordt met zoetsappige liefdesshizzle. Het mag er best inzitten, maar ik kan er nooit zo goed tegen als alles daarom draait. Tenzij het fanfic is over mijn OTP's :') Maar ik ga ervan uit dat dat sws niet het geval is.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb weleens zo'n Choose your Own story aangemaakt. Het lijkt me dus wel leuk om te lezen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Trigedakru schreef:
    Welke genre zouden jullie willen zien?


    Je moet zeker een verhaal kiezen waar je ook graag/goed in schrijft, omdat het wel belangrijk is dat de lezers op het einde ook nog echt geïnteresseerd zijn in de keuze die ze moeten maken.

    Ik denk dat een dergelijk soort verhaal beter werkt bij 'actie genres'(dystopia, horror, thriller, avontuur, ...) omdat je dan keuzes kunt geven die een grotere impact hebben op het leven van een personage (letterlijk) dan bij genres zoals romantiek (of je wel of niet op date gaat, gaat je kansen om de dag te overleven niet verminderen).


    The soul needs autumn.

    Leuk idee! Als het verhaal mij aanspreekt ga ik het zeker lezen!


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Trigedakru schreef:
    Welke genre zouden jullie willen zien?


    Iets spannends, fantasy, sci-fi, avontuur je kan ook detective doen en de lezers detective laten spelen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Sowieso krijgt het verhaal thriller en mysterie als genre. Alleen nu nog bedenken wat ik voor plot wil.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2017 - 9:35 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trigedakru schreef:
    Sowieso krijgt het verhaal thriller en mysterie als genre. Alleen nu nog bedenken wat ik voor plot wil.


    Ah leuk! Dan mag je mij sowieso een berichtje sturen als je eraan begint/hem online hebt staan ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind dit echt een heel tof idee, dus ik zou het zeker doen!
    Qua genre ben ik het met de mensen boven mij eens dat je wel iets avontuurlijks/dramatisch moet kiezen om echte keuzes te hebben, maar verder moet je vooral het genre kiezen dat je zelf leuk vindt en goed kunt schrijven (:


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Perpetual schreef:
    Ik vind dit echt een heel tof idee, dus ik zou het zeker doen!
    Qua genre ben ik het met de mensen boven mij eens dat je wel iets avontuurlijks/dramatisch moet kiezen om echte keuzes te hebben, maar verder moet je vooral het genre kiezen dat je zelf leuk vindt en goed kunt schrijven (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Story

    Het plot gaat nog komen, maar dit zal wel even duren. Moet er goed over nadenken c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.