• Waar gaat het over?
    Bay Kennish is een artistieke tiener die wordt opgevoed door moeder Kathryn en vader John, een voormalig professioneel honkbalspeler. Ze groeit samen met haar broer Toby op in de rijke buurt Mission Hills in Kansas. Na het bestuderen van bloedgroepen op school, begint Bay zich af te vragen waarom haar bloedgroep niet overeenkomt met die van haar ouders. De familie ondergaat genetische testen. Daaruit blijkt dat Bay niet hun biologische kind is. Ze ontdekken dat het ziekenhuis haar na haar geboorte per ongeluk verwisseld heeft met een andere pasgeboren baby.

    Daphne Vasquez is een dove tiener. Ze woont bij haar alleenstaande moeder Regina en haar Puerto Ricaanse oma in een volksbuurt in Riverside, Missouri. Ze verloor haar gehoor als gevolg van meningitis toen ze een klein kind was. Daarom gaat ze naar een school voor dove en slechthorende kinderen. Waar ze ook basketbal speelt.

    Wanneer de twee families erachter komen dat de meisjes ooit verwisseld werden, worstelen de meisjes met hun identiteit. De Kennishes horen van Regina's financiële problemen en stellen voor dat ze met Daphne in hun gasthuis komt wonen. De nieuwe woonsituatie dwingt beide families inzicht te verkrijgen in elkaars afkomst en gewoontes. Kathryn wil een band opbouwen met Daphne en vervreemdt daarmee Bay van zich, terwijl Regina Kathryns toenaderingen tot Daphne probeert te accepteren.



    Switched at Birth fans:
    HaIe || Bemmett / Dingo
    Bayley || Bemmett
    Tragically || By
    Gibbs || By / Dingo
    Jughead || Bemmett / By
    Alphonse || By / Bemmett




    x Bay + Emmett = Bemmett
    x Daphne + Mingo = Dingo
    x Bay + Ty = By





    Seizoen 5 is van start gegaan op 31 januari 2017 en gezien het laatste topic van een jaar geleden is, dacht ik laat ik maar eens nieuwe aanmaken.
    Iets kwijt over de afleveringen? Graag onder een spoiler!
    Wil je in de lijst met fans + favoriete ship? Laat het dan in een reactie achter!




    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 17:04 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik keek het eerste en toen werd het opeens niet meer uitgezonden op tv :c Ik moet maar eens gaan kijken bij welk seizoen ik gebleven ben.


    You were born original, don't die as a copy.

    Crap, ik was de eerste aflevering van seizoen vijf vergeten! Maar even kijken dan (:


    16 - 09 - '17

    Ik vind de nieuwe aflevering meh. :c


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Ik vind de nieuwe aflevering meh. :c


    Moet zeggen dat ik er ook heel veel afleveringen heb tussen zitten die ik echt niks aan vind. De 1ste aflevering van het nieuwe seizoen is wel interessant moet ik zeggen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik wist niet dat het weer begonnen was! Ik was echt obsessed met deze serie, wilde gebarentaal leren etc.

    Na mijn tentamen vrijdag ga ik maar eens de nieuwe aflevering kijken dan! :)


    Treat people with kindness

    Wth, Regina met die student... En ik blijf Bay met Emmett shippen, ze horen gewoon samen!


    16 - 09 - '17

    Perkins schreef:
    Wth, Regina met die student... En ik blijf Bay met Emmett shippen, ze horen gewoon samen!


    Ik ship ze ook nog steeds samen!
    Nu zie je ook een keer hoe Emmett met alles dealt (niet dus) ipv dat Bay altijd slachtofferrol aanneemt.
    Wel echt volwassen van haar om Skye te bellen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Nadine23x schreef:
    Ik wist niet dat het weer begonnen was! Ik was echt obsessed met deze serie, wilde gebarentaal leren etc.

    Na mijn tentamen vrijdag ga ik maar eens de nieuwe aflevering kijken dan! :)


    Ik kan aardig wat ASL nu ^^.
    Wilde sws al gebarentaal leren en door deze serie ben ik eindelijk dus met ASL begonnen via youtube video's en zo.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Barry_Allen schreef:
    (...)

    Ik ship ze ook nog steeds samen!
    Nu zie je ook een keer hoe Emmett met alles dealt (niet dus) ipv dat Bay altijd slachtofferrol aanneemt.
    Wel echt volwassen van haar om Skye te bellen.


    Ja. Ik vind het echt erg voor Emmett, poor thingy... Travis overreageerd ook wel, vind ik.


    Gebarentaal is zo leuk!


    16 - 09 - '17

    Barry_Allen schreef:
    (...)

    Ik kan aardig wat ASL nu ^^.
    Wilde sws al gebarentaal leren en door deze serie ben ik eindelijk dus met ASL begonnen via youtube video's en zo.


    Jaa dat deed ik ook toen! Maar ik ben het een beetje vergeten haha!


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Jaa dat deed ik ook toen! Maar ik ben het een beetje vergeten haha!


    Ik heb het zelfs voor mijn opleiding kunnen gebruiken! Ik doe lerarenopleiding Engels en we moesten een vocablesje geven, maakte niet uit welke taal, en samen met mijn groepje hebben wij een aantal woorden/zinnen gedaan in ASL. Ik eerst tolken en spellen hoe iedereen heet en daarna de woorden/zinnen aanleren.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2017 - 19:24 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Mag ik trouwens op de lijst? (:


    16 - 09 - '17

    Ik volg het ook al een hele tijd. Ik vond de nieuwste aflevering niet zo leuk hoor.

    Laat Ebay alsjeblieft weg zeg. Als ik haar met een ex terug wil zien, zie ik het liefste Ty terug (Die zal wel niet terug komen), dus dan zal ik het liefste Bay met Travis blijven zien dan dat ze terug gaat naar Emmet...

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 0:05 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Jaa. Ik vind het een leuke serie. Beetje te dramatisch soms, maar dat is juist ook wel weer heel wel leuk. Ik bem alles eerst opnieuw aan het kijken, omdat ik de helft een beetje kwijt was, dus ben nu halfverwege seizoen vier. Heb wel zin in seizoen vijf, maar als ik zo naar de reacties kijk, valt hij blijkbaar tegen? /:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tragically schreef:
    Ik volg het ook al een hele tijd. Ik vond de nieuwste aflevering niet zo leuk hoor.

    Laat Ebay alsjeblieft weg zeg. Als ik haar met een ex terug wil zien, zie ik het liefste Ty terug (Die zal wel niet terug komen), dus dan zal ik het liefste Bay met Travis blijven zien dan dat ze terug gaat naar Emmet...


    Ik hou van Bemmett, ook al is er zoveel gebeurt, blijft het toch mijn favoriete ship van de serie (A)


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO