• Hallo allemaal! Ik en mijn vriendin hebben iets wat we graag aan jullie willen vertellen zodat jullie ons hier wat advies etc. over kunnen geven. Wij zitten beiden in de tweede klas van de middelbare, en omdat we allebei er goed zijn in Nederlands (volgens m'n leraar dan), mag hij ons heel veel. Misschien iets te veel. Sinds we hebben meegeholpen aan de open dag van onze school (daar wou hij perse ons voor hebben) gedraagt hij zich heel anders. Hij vraagt zelfs aan mijn vriendin of hij haar mag adopteren (en dat bedoelt hij serieus zonder grap)!

    Ik moest laatst een toets maken, alleen op Magister (een digitale agenda) schreef hij dat we pagina 83 en 84 moesten leren. Omdat ik een VWO boek heb en mijn klas een VMBO-KGT boek, heb ik dus op pagina 83, 84 iets heel anders staan dan mijn klas. Dus ik zei dat tegen hem en hij zij: het spijt mij heel erg. Zijn we weer vriendjes? Ik dacht zo van: dude, no. We zijn nooit vriendjes geweest''. Soms loopt ie zelfs langs de lokalen alleen om naar ons te kijken(?) ofzo.

    Wat moet die man van ons? (':

    Dit is een aangepast bericht.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 21:18 ]

    Oke... Eerlijk gezegd klinkt het niet helemaal gezond wat die leraar doet.
    Kan goed dat er heus gewoon enkel goede bedoelingen achter zullen zitten, en misschien ben ik wel wat paranoïde, maar zal wel een beetje goed uitkijken.
    Wat vind je vriendin er van?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik zou direct een heel boek over schrijven met wat er allemaal zou kunnen gebeuren xD


    ~My Mind Is Free~

    Underscore schreef:
    Ik zou direct een heel boek over schrijven met wat er allemaal zou kunnen gebeuren xD

    Haha dan zou ik het direct lezen xD


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Beiden*, en vgm kan je iemand niet veel mogen :-p
    Ach, zo'n leraar had ik ook in de tweede. Ik had een klas van 10 en hem heel vaak, dus hij was al gauw dol op ons en vertelde alles over zijn privé leven lol. Ik zou er niet teveel achter zoeken, want hij raakt jullie verder toch niet aan. Je kunt hem er ook op wijzen dat jullie een leerling/leraar relatie hebben en geen vrienden zijn.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 0:06 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Beiden (in plaats van; bijden) *
    Eh.. serieus? Is een beetje raar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik denk dat hij er niets mee bedoelt. Anders kun je het er altijd met een andere leerkracht over hebben. Of natuurlijk met hemzelf.^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik denk dat hij er niets mee bedoelt. Anders kun je het er altijd met een andere leerkracht over hebben. Of natuurlijk met hemzelf.^^

    Dit dus. Zolang hij niets doet wat echt awkward overkomt, zou ik me niet te veel zorgen maken.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Ik zou hier maar niet te naïef in denken... Hij komt even langs de lokalen lopen om even naar ons te kunnen kijken. Dit is oh zo verkeerd gedrag. Hij heeft duidelijk geen respect voor emotionele grenzen. Volg gewoon je intuïtie. Dit klinkt toch niet gezond? Ik voel dat, jij voelt dat, nog mensen voelen dat. Als je het gevoel hebt, dat er iets vulgair achter schuilt, dan is dat meestal het geval. Meisjes zijn nogal snel om dat op te pikken. Bij ons op school hadden wij ook zo'n paar van die 50+ leerkrachten die "verkeerde'' blikken op de meisjes wierpen en er waren nog meerdere tegelijk met hetzelfde onaangename gevoel erover, maar ze gedroegen zich verder wel correct. Dit gedrag is nog een stap verder.Ik stel voor dat je hem wegduwt, doe bot en afstandelijk en wijs zijn verdere avances verder af.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 9:07 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Afwachten om te zien of hij nog verder zal gaan? De evenementen en het vertellen over zijn privéleven zou ik me niet te veel zorgen over maken, maar dat hij langs de lokalen gaat is wel een beetje vreemd en begint een te klinken als het gedrag van een stalker. Als je er last van hebt, kan je misschien het best beginnen met je afstandelijk op te stellen.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Ik zou er zelf niet te veel achter zoeken. Ik ken wel meer leraren die over meer dingen praten dan alleen hun vak, zeker bij evenementen buiten de lessen om. Dat hij expres langs jullie lokaal loopt is natuurlijk wel wat vreemd, maar daarbij moet je je wel afvragen of dat niet je eigen interpretatie is. Je kunt namelijk moeilijk in zijn hoofd kijken om te oordelen waar hij naartoe loopt.

    Maar goed, je geeft zelf al aan dat je het dus niet prettig vindt en het is je goed recht om afstand van personen te nemen bij wie je je niet op je gemak voelt.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 10:27 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sorry hoor, maar zeggen dat je erg goed bent in Nederlands maar toch 'bijden' schrijven.. Ik hoop dat dit autocorrectie was..

    En over die leerkracht, ik zou me niet te veel zorgen maken, behalve als hij 'ongewenste dingen' begint te doen..


    -Lily Evans-

    Misschien loopt hij niet langs de lokalen om naar jullie te kijken maar is dat gwn zijn route ofzo?
    Ik zou me er niet zo druk om maken en als je het toch niet vertrouwd moet je lekker snel zijn met je tas inpakken haha
    :D


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Je kan het in de gaten houden en je grenzen goed bewaken, maar wees alsjeblief ook niet te snel met beschuldigingen. Mijn nonkel heeft dat onterecht voorgehad - en het is echt wel onterecht, want de man durft de kinderen in onze familie niet eens meer recht aan te kijken uit schrik voor beschuldigingen - en zijn leven is nooit meer hetzelfde geweest.

    Anderzijds vind ik het een beetje raar dat hij je mag omdat je goed in Nederlands bent, als je in de titel alleen al een dt-fout hebt gemaakt (;


    Mhm?

    LiIy schreef:
    Sorry hoor, maar zeggen dat je erg goed bent in Nederlands maar toch 'bijden' schrijven.. Ik hoop dat dit autocorrectie was..

    En over die leerkracht, ik zou me niet te veel zorgen maken, behalve als hij 'ongewenste dingen' begint te doen..


    Wow, no offence, maar wat een gemene reactie, zeg. Het is niet omdat iemand een schrijffout maakt dat dat iets zegt over de algemene kennis van het Nederlands. Ik kan van mezelf zeggen dat ik relatief goed ben in Nederlands en dat ik, als ik niet goed oplet, ook soms "domme" fouten maak. Daarbij is dit Quizlet, niet de redactie van de NOS of iets dergelijks. Iedereen maakt al eens fouten, en één zo'n fout is niet bepaald representatief voor hetgeen wat je anders doet.
    Daarbij zou ik even tegen iedereen willen zeggen dat het niet erg fijn is om op schrijffouten gewezen te worden als je er niet om vraagt. Ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar het geeft een persoon echt een slecht gevoel en ik ben er zeker van dat dat niet jullie bedoeling is.

    Maar goed, ik vind het niet helemaal normaal wat die leerkracht doet. Kun je het hem niet op een subtiele manier duidelijk maken of zo?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    LiIy schreef:
    Sorry hoor, maar zeggen dat je erg goed bent in Nederlands maar toch 'bijden' schrijven.. Ik hoop dat dit autocorrectie was..

    En over die leerkracht, ik zou me niet te veel zorgen maken, behalve als hij 'ongewenste dingen' begint te doen..

    Haha wauw wat gemeen, kan ook wel anders gezegd worden.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt