• Hallo allemaal! Ik en mijn vriendin hebben iets wat we graag aan jullie willen vertellen zodat jullie ons hier wat advies etc. over kunnen geven. Wij zitten beiden in de tweede klas van de middelbare, en omdat we allebei er goed zijn in Nederlands (volgens m'n leraar dan), mag hij ons heel veel. Misschien iets te veel. Sinds we hebben meegeholpen aan de open dag van onze school (daar wou hij perse ons voor hebben) gedraagt hij zich heel anders. Hij vraagt zelfs aan mijn vriendin of hij haar mag adopteren (en dat bedoelt hij serieus zonder grap)!

    Ik moest laatst een toets maken, alleen op Magister (een digitale agenda) schreef hij dat we pagina 83 en 84 moesten leren. Omdat ik een VWO boek heb en mijn klas een VMBO-KGT boek, heb ik dus op pagina 83, 84 iets heel anders staan dan mijn klas. Dus ik zei dat tegen hem en hij zij: het spijt mij heel erg. Zijn we weer vriendjes? Ik dacht zo van: dude, no. We zijn nooit vriendjes geweest''. Soms loopt ie zelfs langs de lokalen alleen om naar ons te kijken(?) ofzo.

    Wat moet die man van ons? (':

    Dit is een aangepast bericht.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 21:18 ]

    Hebben jullie het hier al over gehad met de leerkracht? Het kan zijn dat hij niet door heeft dat het jullie oncomfortabel maakt. Kan je dit niet bij een andere leerkracht of een begeleider aankaarten, als hij zijn gedrag niet wil aanpassen.

    En Jezus man. Wat maakt het in hemelsnaam uit dat ze 'bijden' heeft geschreven. Mag iemand dan geen enkele fout maken als die persoon goed is in Nederlands? -.-"


    Ex astris, sciencia

    Clowder schreef:
    Beiden (in plaats van; bijden) *
    Eh.. serieus? Is een beetje raar.


    Sorry, ik typte dit op mijn telefoon en die maakte er ''bijden'' van ipv ''beiden'' XD

    Barnabas schreef:
    (...)
    Eens. Ik snap niet dat iedereen het rude vindt, stel je niet zo aan zeg. :')
    Pampergeneratie


    Sorry, maar we weten niet eens welk niveau zij doet en 'goed in Nederlands zijn' is iets anders dan perfect Nederlands kunnen. Sorry hoor, maar we kunnen wel even iets aardiger tegen elkaar doen lol zonder dat we ons 'aanstellen', omdat we het rude vinden. Ze is onder de 16, laten we haar even een goed voorbeeld geven dat fouten maken menselijk is.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 21:22 ]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Persoonlijk vind ik het niet zo'n wereldschokkende uitspraak? Het is gewoon een uitdrukking :W Ik zou je echt niet te veel zorgen maken, sommige leraren doen gewoon wat meer 'vriendjesachtig' tegen leerlingen, dan is hij niet meteen een pedofiel. (:

    Plutonium schreef:
    (...)

    Sorry, ik typte dit op mijn telefoon en die maakte er ''bijden'' van ipv ''beiden'' XD

    Dat maakt niks uit hoor, hehe. Dat gebeurd iedereen weleens ^^

    En wat een genitpick hier. Dus omdat er sommige users, waaronder ik, wat verbetert is het meteen rude? Normaal gesproken wordt er bij andere users ook vaak de fouten gecorrigeerd in een topic. Als iemand er uitgebreid op inging snapte ik de 'rude'-reacties wel, maar dit slaat echt nergens op. Ik weet van mezelf dat het een soort automatisme is, niet om het erin te wrijven, maar gewoon om te helpen e.d. Dat betekend niet dat ik het ook rude bedoel, daarentegen zelfs.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Clowder schreef:
    (...)
    Dat maakt niks uit hoor, hehe. Dat gebeurd iedereen weleens ^^

    En wat een genitpick hier. Dus omdat er sommige users, waaronder ik, wat verbetert is het meteen rude? Normaal gesproken wordt er bij andere users ook vaak de fouten gecorrigeerd in een topic. Als iemand er uitgebreid op inging snapte ik de 'rude'-reacties wel, maar dit slaat echt nergens op. Ik weet van mezelf dat het een soort automatisme is, niet om het erin te wrijven, maar gewoon om te helpen e.d. Dat betekend niet dat ik het ook rude bedoel, daarentegen zelfs.

    Ik geloof dat, zoals je terug kan lezen, niemand kritiek heeft geuit op jouw reactie. Alleen een andere die volgens anderen persoonlijk (=mening) over de schreef ging. :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Occamy schreef:
    (...)
    Ik geloof dat, zoals je terug kan lezen, niemand kritiek heeft geuit op jouw reactie. Alleen een andere die volgens anderen persoonlijk (=mening) over de schreef ging. :Y)

    Volgens mij is er zeker kritiek gegeven op die reacties, als je even terugleest, die een woordje verbeterden. En er word niet één genoemd, in sommigen reacties wellicht, anderen zijn niet specifiek daar naartoe gericht maar op het verbeteren van een woordje. Ik bedoelde het ook meer in het algemeen, dan dat ik het op mezelf legde (dat was meer toegeven dat ik dat ook heb gedaan, niet één iemand). Daarnaast, al zou het niet op mijn reactie geweest zijn, mijn reactie/mening blijft hetzelfde :Y).

    [ bericht aangepast op 21 jan 2017 - 23:32 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    nu ik eraan denk

    twee leerkrachten (een van de lagere school (zesde leerjaar, we hielden contact via facebook en hij nodigde me ook eens uit bij hem thuis en ik mocht naar zijn trouw komen), de ander was mijn klastitularis in het derde middelbaar) hadden aangegeven dat ze me ook wilden adopteren of alleszins pleeggezin wilden zijn x)

    dusss als je eens wilt praten over leerkrachten en hoe diep de 'vriendschap' mag gaan
    ik ben ervaringsdeskundige :W


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Clowder schreef:
    (...)
    Volgens mij is er zeker kritiek gegeven op die reacties, als je even terugleest, die een woordje verbeterden. En er word niet één genoemd, in sommigen reacties wellicht, anderen zijn niet specifiek daar naartoe gericht maar op het verbeteren van een woordje. Ik bedoelde het ook meer in het algemeen, dan dat ik het op mezelf legde (dat was meer toegeven dat ik dat ook heb gedaan, niet één iemand). Daarnaast, al zou het niet op mijn reactie geweest zijn, mijn reactie/mening blijft hetzelfde :Y).

    Ik heb het eventjes snel teruggelezen en volgens mij ging het alleen om het iets te harsh verwoorden, van de user LiIy. Ik betwijfel of het naar iemand aanvallend was bedoeld. Over het internet komt alles sowieso al wat erger over.

    // Het lijkt me echt creepy als een leraar dat doet tbh, maar zoals al eerder gezegd: niet te vroeg beschuldigen. Probeer eens uit jezelf wat meer afstand te nemen (zoals nee zeggen tegen events, oid).

    [ bericht aangepast op 22 jan 2017 - 19:52 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Woah, dat iedereen zo'n drama maakt over een paar spellings fouten, ik had Quizlet anders in geschat.

    Het klinkt allemaal wel eng maar als hij niet aan je zit of hele rare vragen gaat stellen moet je er niet gelijk van uitgaan dat hij een pedo is. Ik had ook een leerkracht die ik gewoon op Facebook als vriend had, waar ik elke dag na schooltijd (toen ik naar een andere school ging) met hem op de thee ging en hij vertelde ook veel van zijn leven buiten school. Maar hij heeft mij nog nooit aangeraakt of rare dingen gezegd/gevraagd/gedaan.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2017 - 20:06 ]