•       Wanneer er op een feestelijke bijeenkomst van Richard Castle blijkt dat de kluis in het kantoor van Captain Beckett is opengebroken en belangrijke papieren gestolen zijn, is iedere gast verdacht. Al gauw blijkt dat ze hulp van buiten nodig hebben, en assistentie van de politie wordt ingeroepen. Kunnen ze samen komen wat er gestolen is en wie de dader is voordat het te laat is?

    Heb je altijd al raadsel willen oplossen als Sherlock Holmes, of benijd je het puzzelwerk van detective Beckett of Temperance Brennan? Kruip nu in de huid van je favoriete detective en los een Quizlet's moeilijkste puzzels op.


    PARTNERS IN CRIME


    Hoe gaat dit in zijn werk?
    Iedereen die mee wil doen zal een vragenlijst invullen. Op basis van die vragenlijst zal je een personage toegewezen krijgen. Afhankelijk van dit personage ga je een rol spelen in dit onderzoek. Er zal nog duidelijk informatie gegeven waarover het onderzoek gaat, en wat je rol hierin zal zijn. Vanaf dat het begonnen is, zal je zelfstandig op zoek moeten gaan. Soms drop ik clues, maar vaak moet jij zelf ook het speurwerk gaan doen.
    Er zijn uiteraard meerdere mensen die een rol toegedeeld hebben gekregen, en op basis daarvan ga je met mensen samen moeten werken. Verder moet je dit beschouwen als een soort van RPG. Je zult niet verhalen hoeven te typen als een RPG, maar je moet je wel gedragen op basis van het personage dat je toegedeeld hebt gekregen. Dit betekent ook dat je samen zult werken met de mensen die jouw personage kent, of dat je niet ineens iets onethisch gaat doen wat jouw personage zou doen. Verder mag alles!

    Wat mag ik allemaal doen?
    *vragen stellen: stel mij gerust allemaal vragen. Alles mag. Van de kleur sokken van je partner, tot wie de moord heeft gedaan. Afhankelijk van je vraag krijg je direct antwoord, of een raadsel, of helemaal geen antwoord. Wees dus niet bang om vragen te stellen. Als ik het antwoord niet weet geef ik eerlijk toe dat het niet van belang is voor het plot, of ik geef je alsnog een antwoord. Maar het is zeer belangrijk dat jij vragen gaat stellen en zelf gaat nadenken!
    *overleggen: natuurlijk! Jullie zijn allemaal detectives of anderzijds bij het onderzoek betrokken. Het kan daarom handig zijn om samen te overleggen. Maar vergeet niet dat de dief zich alsnog onder jullie bevindt. Of misschien zijn er dingen die je liever niet wilt delen. En dan, wie zegt dat je het met iedereen moet delen?! Deel het met wie je wilt. Werk samen met wie je wilt [disclaimer, nogmaals, wel volgens personage].
    *vermoorden: wat?! Vermoorden?! Waarom niet, velen van de personages hieronder hebben al gemoord, en als de spanningen hoog oplopen zal dat niet uitblijven. Wel moet je letten op de consequenties. Diegene die je vermoordt kan helemaal niet meer meedoen aan dit spel. Bovendien kan het zijn dat jij gepakt wordt, en gearresteerd wordt.
    *iemand arresteren: als politie moet dat toch kunnen. Als je iemand arresteert zal ik je vragen om bewijs voor deze arrestatie. Wanneer deze legitiem is (ongeacht de waarheid) mag je die persoon arresteren. Deze persoon zal dat uit het spel verwijderd worden. Indien je niets hoort, heb je het verkeerd. De persoon die gearresteerd wordt heeft uiteraard wel nog een kans op verdediging.
    *iemand verhoren: jawel, dat mag natuurlijk ook. Het spreekt voor zichzelf. Je zegt tegen die persoon dat je hem of haar wilt verhoren, en op basis van welke reden. En dan begin je je verhoor.
    *verlief worden: waarom zou dat niet mogen? Let er wel op, sommige personages zijn al getrouwd, en zullen dus niet opeens verliefd worden. Ook andere verliefdheid zal niet snel gaan. Maar dit is maar een voorbeeld dat alles mag.
    *alles: zoals ik al heel vaak heb aangegeven, alles mag. En maak daar ook gebruik van. Het enigste wat je moet is alles eerst aan mij doorgeven en voor een aantal dingen heb je mijn toestemming nodig. Bovendien moet je rekening houden met het karakter van je personage (zou hij/zij dat doen in die situatie?) en de consequenties ervan.


    Ik wil meedoen, wat moet ik weten?
    -ik heb dit bedacht voor mensen die ervan houden om dingen uit te pluizen. Voor mensen die ervan houden om zichzelf te mentaal en intellectueel uit te dagen. Die willen weten hoe het voelt om een misdaad op te lossen zonder te wachten totdat de personages in het boek of de film het zelf doen.
    -je mag niet stoppen met dit spel. Ik heb vrij veel (denk)werk hierin gestoken en het zou niet enkel tegenover mij, maar ook tegenover je medespelers flauw zijn om zomaar te stoppen. Je kunt van te voren wel bedenken of je het druk gaat krijgen of niet. Je mag natuurlijk wel een week of twee weken inactief zijn (mits van tevoren doorgegeven), maar het liefst natuurlijk niet. Het gaat niet veel tijd kosten qua fabriceren van dingen, maar wel qua denken, onderzoeken en overleggen. Dit kan makkelijk even tussendoor. Tip: sla alles wat je weet ergens op zodat je een handig overzicht hebt en je niet alles hoeft te onthouden. (Tenzij je de hersenen van Sherlock Holmes hebt natuurlijk.)
    -je kan clues overal op Quizlet verwachten. Wees dus niet verbaasd als je ineens een vreemde reactie krijg. Bovendien kun je -als je dat wilt en leuk vindt- je bereik van clues vergroten tot tumblr, facebook en email. Dit is niet verplicht! Enkel als je dit leuk vind.
    -communicatie zal via pb gaan. Als je dingen doet met andere mensen via pb, stuur mij dit of een verkort versie/verslag ervan door. Zo kan ik alles in de gaten houden.
    -lever onderstaand formulier in via pb om mee te doen.

    Naam:
    Moeilijkheidsgraad: /5
    Series*: Bones / Castle / Rizzoli&Isles / Sherlock / The Blacklist **
    Clues***: facebook / tumblr / email **

    *Je kent de personages uit deze series goed genoeg om hun rol te vervullen.
    ** streep door wat niet van toepassing is.
    *** Via welke media wil je nog meer clues krijgen? Geef dan ook direct je contactgegevens door. Dan stuur ik je gelijk die van mij terug zodat je weet op wie je moet letten.


    Disclaimers
    -dit is géén wedstrijd. Er zijn geen deadlines, geen opdrachten, geen juryleden of prijs (behalve misschien de prijs van voldoening).
    -ik heb dit zelf bedacht, en ik ben van plan nog meerdere spellen in deze serie te maken. Vandaar editie. Indien je zoiets ook wilt doen, gelieve dan eerst toestemming aan mij te vragen.
    -toestemming van: de aardige No_Maj aka Femke.
    -de personages zijn niet bedacht door mij en behoren tot de rechtmatige bedenker.


    Gestelde vragen
    -Hoe lang gaat het duren?
    Dat is volledig afhankelijk van jullie. Hoe sneller het opgelost is, hoe sneller het gedaan is. (:
    -Is de bedoeling dat je het in je eentje doet? Of heb je wel een groepje?
    Dat ik volledig naar jouw keuze. (: Sluit je bondgenootschappen af en werk je samen, of ga je in je eentje op pad. Samen ben je meer natuurlijk, maar kun je er wel zeker van zijn dat iedereen de waarheid vertelt?
    -Je hoeft toch niet perse die series te kennen? En anders kan de TM de rol uitleggen?
    Nee, niet alle. Het is handig als je op z'n minst een serie kent, zodat je een beetje kan handelen zoals jouw personage zou handelen. Maar in principe kan ik je ook wel zeggen dat ieder personage hier een beetje moraal en ethisch is aangelegd. En verbanden naar andere personages (samenwerken, partners etc) die zijn ook zo uitgelegd.




    Opmerking: zoals je kunt zien is dit in het subforum "wedstrijden" geplaatst. Dit heb ik gedaan in overleg met een moderator. Dit is echter geen wedstrijd, maar een spel waarbij de deelnemers zelf een mysterie proberen op te lossen.

    -Voor iedereen die mee wilt doen maar deze personages niet kent: Na een tijdje bedenken heb ik besloten dat het handiger is als je op z'n minst toch één serie kent. Dit maakt het veel makkelijker voor jou en voor iedereen om je heen.
    Detectives
    Greg Lestrade
    Donald Ressler
    Seeley Booth
    James Aubrey
    Door
    -
    -
    -
    -Kelmeckis - Kim
    Gasten
    Sherlock Holmes
    John Watson
    Richard Castle
    Kate Beckett
    Kevin Ryan
    Javier Esposito
    Temperance Brennan
    Elizabeth Keen
    Maura Isles
    Door
    -
    -
    -
    -Soco - Robin
    -
    -
    -Frodo - Bes
    -xwriter_i11x - Floor
    -Zapata



    [ bericht aangepast op 23 feb 2017 - 21:15 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind dit heel interessant klinken :Y)


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Omg wat leukk!!! Ik ga even denken.

    Hoe lang duurt het ongeveer?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Omg wat leukk!!! Ik ga even denken.

    Hoe lang duurt het ongeveer?


    Dat is volledig afhankelijk van jullie. Hoe sneller het opgelost is, hoe sneller het gedaan is. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh hier wil ik absoluut aan meedoen


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Psssht ik vind het wel een beetje flauw dat Red er niet bijstaat hoor :Y)
    Grapje. Ik ga hier even over nadenken ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Hehehe, wat grappig (bedacht)! Ik wil wel meedoen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sorry dat ik zoveel vraag maar het is de bedoeling dat je het in je eentje doet? Of heb je wel een groepje?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Hmm ik ga hier even over denken (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Hoort dit dan niet bij forumspellen?

    Klinkt wel leuk.^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Omg dit klinkt zo leuk, helaas ken ik alleen Castle een beetje dus dat gaat hem niet worden :'(


    ~My Mind Is Free~

    X

    [ bericht aangepast op 27 jan 2017 - 18:50 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Sorry dat ik zoveel vraag maar het is de bedoeling dat je het in je eentje doet? Of heb je wel een groepje?


    Dat ik volledig naar jouw keuze. (: Sluit je bondgenootschappen af en werk je samen, of ga je in je eentje op pad. Samen ben je meer natuurlijk, maar kun je er wel zeker van zijn dat iedereen de waarheid vertelt?
    Geen probleem overigens. Ik vind het niet erg om vragen te beantwoorden.

    @Underscore: jammer. Misschien een van de volgende edities. Als me deze lukt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oh, ik zou hier graag aan willen meedoen maar ken al die series niet. :x


    Heaven is a place that we all have

    Je hoeft toch niet perse die series te kennen? En anders kan de TM de rol uitleggen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Clowder schreef:
    Je hoeft toch niet perse die series te kennen? En anders kan de TM de rol uitleggen?


    Nee, niet alle. Het is handig als je op z'n minst een serie kent, zodat je een beetje kan handelen zoals jouw personage zou handelen. Maar in principe kan ik je ook wel zeggen dat ieder personage hier een beetje moraal en ethisch is aangelegd. En verbanden naar andere personages (samenwerken, partners etc) die zijn ook zo uitgelegd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt