• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 21:13 ]


    Credendo Vides

    Ik vind het trouwens wel heel ironisch dat het theme "celebrate diversity" is, terwijl de liedjes zelf bijna enkel ballads zijn ;D


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ravenpuff schreef:
    Ik vind het trouwens wel heel ironisch dat het theme "celebrate diversity" is, terwijl de liedjes zelf bijna enkel ballads zijn ;D


    En zo veel hebben van die witte 'trouwjurken' aan hahaha :'D


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Btw, ik moest wel en traantje laten toen ik voor t eerst de entry hoorde van Portugal, dus ik hoop echt met heel mijn hart dat ie door gaat.
    Ik zou dr misschien zelfs nog wel op stemmen in de finale.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wie ik zou willen dat doorgaat/ niet doorgaat

    Legenda:
    Dikgedrukt: mijn favorieten
    Normaal: zou leuk zijn in de finale
    Schuin: niet persé, maar verdienen het wel
    Oranje: Omdat het Nederland is ; )

    _________________________________________

    Acts die ik graag zou willen zien in de finale

    -Armenië
    -Albanië

    -IJsland
    -Oostenrijk
    -Montenegro (wie wil er nou niet zo'n gekte esc?)
    -Ierland

    -Azerbijan
    -Belarus
    -Estland

    -Kroatië
    -Romenië (gekte is altijd goed ; ) )
    -Polen
    -Letland
    -Griekenland
    -Moldavië
    -België

    -Hongarije
    -Litouwen
    -Noorwegen
    -Zwitserland
    -Denemarken
    -Bulgarije
    -Macedonië
    -Georgië
    -Malta
    -Servië
    -Malta

    -Nederland
    Acts die ik liever niet in de finale zou willen zien

    -Zweden
    -Cyprus
    -Slovenië
    -Tsjechië
    -San Marino

    [ bericht aangepast op 5 mei 2017 - 18:25 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Belgïe bijvoorbeeld is volgens mij de populairste studioversie, maar ik heb gelezen dat veel mensen niet fan van zijn de live versie. Bij Nederland vinden veel de studioversie matig, maar de live versie is wel erg geliefd.

    Btw, wisten jullie dat de zangeres van Denemarken half Australisch is?
    En de act van Zwitserland is maar voor 1/3 Zwitsers :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ravenpuff schreef:
    Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Belgïe bijvoorbeeld is volgens mij de populairste studioversie, maar ik heb gelezen dat veel mensen niet fan van zijn de live versie. Bij Nederland vinden veel de studioversie matig, maar de live versie is wel erg geliefd.

    Btw, wisten jullie dat de zangeres van Denemarken half Australisch is?
    En de act van Zwitserland is maar voor 1/3 Zwitsers :')


    De act van Zwitserland 1/3-Zwitsers? De zangeres is volgensmij wel zwisters, de anderen hebben Duits als moedertaal dus.. Oostenrijks/Duits misschien?

    Veel mensen vinden Blanche (België) een beetje verlegen en niet entertainment genoeg live (als je vergelijkt met Nathan Trent (Oostenrijk) en Franseco Gabbani (Italië) ) Ook zijn ze niet echt fan van de staging, (hoe het podium er uit gaat zien).

    Zelf vindt ik het City Lights geen geweldig nummer, maar wel mooi. Ik ben ook niet zo'n fan van O'GAE, maar live schijnen ze het idd goed te doen (beter dan de studio versie). Ik ben best benieuwd wie door gaat naar de finale.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Nope, alleen de drummer van de Zwitserse act is Zwitsers, de andere twee zijn Roemeens.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik heb altijd zo'n haat/liefde-relatie met Eurovision haha. Ik kijk het ieder jaar weer, daar niet van, maar tegelijkertijd zit ik soms echt met plaatsvervangende schaamte toe te kijken. En dan dat hele politieke geneuzel nog niet meegerekend.

    Ben heeeeel benieuwd hoe Og3ne het gaat doen. Vond het eerst echt een vreselijk nummer, maar heb hem nu een paar keer beluisterd en nu begin ik het iets meer te waarderen. Ik denk dat het vooral ook aan de videoclip lag. Die vond ik niets toevoegen. Hopelijk zijn de effecten tijdens het optreden mooi en voegen ze ook daadwerkelijk iets toe.

    Kijken nog meer mensen nu de livestream van de openings ceremonie?


    Credendo Vides

    Ik ga alleen naar de finale kijken.


    16 - 09 - '17

    AAAA! Ik heb urr zin in ;D

    [ bericht aangepast op 8 mei 2017 - 18:26 ]


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Ik ben zo verliefd op de entry van Portugal. Het is zó mooi en brengt elke keer weer tranen in mijn ogen.
    En Salvador Sobral heeft ook zo veel charme. Helaas heeft ie zo'n verschrikkelijke hartconditie :/
    But he stole my heart en misschien ga ik ook nog wel op hem stemmen ook.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wat vinden jullie van de act van Italië. Die schijnt erg veel kans te maken om te winnen, maar ik vind het echt een van de slechtste liedjes :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ravenpuff schreef:
    Wat vinden jullie van de act van Italië. Die schijnt erg veel kans te maken om te winnen, maar ik vind het echt een van de slechtste liedjes :')


    Ik vind het 10 keer niks haha.
    Het heeft niet echt een climax, slechte vocals, en het heeft een air om zich heen alsof t grappig moet zijn, maar dat is het helemaal niet.
    Het enige wat ik een beetje leuk vind is de aap, maar dat is nou geen reden om een hele act leuk te vinden.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ravenpuff schreef:
    Wat vinden jullie van de act van Italië. Die schijnt erg veel kans te maken om te winnen, maar ik vind het echt een van de slechtste liedjes :')

    Italië is stiekem mijn favoriet. Ik vind het liedje als ik heel erg eerlijk ben ook niet heel speciaal of goed op technisch vlak, maar ik word er gewoon heel erg vrolijk van :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.