• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 21:13 ]


    Credendo Vides

    Fictionalworld schreef:
    Wie kent hier Suus? (Albanië 2012) Ik heb het ontdekt en het is nu mijn favoriete nummer, jammer dat zoveel mensen zeggen dat het geen muziek is of dat ze klinkt als een krijsende kat. Ik vindt het een mooi en emotioneel nummer. Het is alleen een nummer die je vaak moet horen om het goed te vinden.



    Vind het geen verkeerd nummer, maar is niet echt een favoriet van me.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)


    Vind het geen verkeerd nummer, maar is niet echt een favoriet van me.


    Dat kan natuurlijk, iedereen heeft een andere smaak. =)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Liefst 21 leden van het team dat de volgende editie van het Eurovisie Songfestival organiseert, hebben ontslag genomen. En dat amper drie maanden voor de Europese liedjeswedstrijd moet plaatsvinden.


    "Hierbij kondigen wij, het Eurovisie-team voor wie deze wedstrijd niet alleen een deel van ons werk maar ook een deel van ons leven is geworden, officieel aan dat wij ontslag nemen en stoppen met het werken aan de voorbereidingen voor de organisatie van de wedstrijd", zo liet het Oekraïense team weten in een open brief. Onder de vertrekkers zijn twee producers, de event manager en het hoofd van de veiligheid.

    De organisatoren van gastland Oekraïne stapten op uit onvrede met hun nieuwe baas. In december zou die hen verscheidene belangrijke verantwoordelijkheden hebben afgenomen, waardoor het team naar eigen zeggen "compleet geblokkeerd" werd van het nemen van beslissingen over de show. In de praktijk liggen de voorbereidingen "al bijna twee maanden" stil, na de aanstelling van coördinator Pavlo Hrytsak vorig jaar.


    Ook is het team niet te spreken over de beslissing om het budget voor het evenement op te trekken van 22 naar 29 miljoen euro, omdat daardoor de openbare omroep zijn winst met 7 tot 8 miljoen euro ziet slinken.

    Het team werd samengesteld door de Oekraïense openbare omroep UA:PBC, die het evenement organiseert na de overwinning van de Oekraïense Jamala vorig jaar.

    Volgens Pavlo Hrytsak "verloopt alles volgens plan" en werkten de organisatoren nauw samen met de overkoepelende Eurovisie-organisatie EBU. Die wil alleen kwijt dat het de Oekraïense openbare omroep nog eens heeft gewezen op "het belang van een snelle en efficiënte uitvoering van de plannen waarover al een akkoord is" en dat het "ondanks de personeelswissel de tijdlijn aanhoudt". Ook de Oekraïense premier sust. "We voeren de voorbereidingen voor Eurovisie grondig uit. Absoluut niets bedreigt Eurovisie."

    De finale van het Eurovisie Songfestival wordt gehouden op 13 mei.

    Bron: Demorgen.be


    Queer zijn is gewoon alles

    Dat klinkt niet goed.. Ik hoop dat de nieuwe baas er wat van geleerd heeft en dat er genoeg nieuwe mensen aangenomen kunnen worden. Alles moet wel af voor de eerste semifinale op 9 mei.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 17:34 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Komt er dit jaar nog een Eurovisiesongfestival? Amper drie maanden voor de finale in de Oekraïense hoofdstad Kiev is het gros van de organisatie achter de show opgestapt.
    Een team van 21 mensen van de openbare omroep moest dit jaar het Songfestival in goede banen leiden. Maar onder aanvoering van de twee belangrijkste producenten hebben zij er de brui aan gegeven, omdat de situatie “onleefbaar” was geworden.

    “Sinds er in december een nieuwe baas werd aangesteld, zijn we beroofd van onze bevoegdheden”, schrijft het team in een open brief. “De organisatie ligt nu al twee maanden stil. Deze wedstrijd is niet alleen een deel van ons werk, maar ook van ons leven geworden. Maar hier stopt het.”

    De European Broadcasting Union, dat het Eurovisiesongfestival oprichtte, heeft het nieuws intussen bevestigd, maar wil niet reageren op de oorzaken van het ontslag. “We hebben de Oekraïense openbare omroep gevraagd om ondanks de personeelswissel vast te houden aan het tijdschema van de organisatie van het Songfestival”, klinkt het daar.

    De organisatie van de liedjeswedstrijd in Kiev verloopt al langer moeizaam. Eerst sleepte de beslissing over de stad waar de finale zou plaatsvinden weken aan, daarna zou de ticketverkoop niet volgens het boekje verlopen zijn. Ook kwam er kritiek op de regering: die trok 15 miljoen euro uit voor de organisatie, terwijl er in het oosten van het land een burgeroorlog woedt. Het blijft dus afwachten of de finale op 13 mei tout court kan doorgaan. Voor ons land neemt dit jaar de Waalse zangeres Blanche deel.

    Dit schrijft de gazet van Antwerpen weer...weet niet goed wat ik moet geloven.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik denk dat als het festival echt in gevaar is, EBU alles wel overneemt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Hungary heeft ook diens inzending gekozen!

    Joci Pápai - Origo



    Ik krijg er niet echt een Hongaars idee bij, het heeft een beetje een Arabisch tintje vind ik.


    Credendo Vides

    En ook Poland is eruit :

    Kasia Mós - Flashlight


    Credendo Vides

    Malta voegt zich ook toe tot het lijstje :

    Claudia Faniello - Breathlessly


    Credendo Vides

    Jaa, ik ga ook weer kijken!

    Wauw ik vind die van Hongarije best gaaf eigenlijk


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Wauw ik vind die van Hongarije best gaaf eigenlijk


    Hoe meer ik naar die van Hongarije luister des te mooier begin ik hem idd te vinden. xD


    Nederland maakt op 03-03 diens inzending bekend.


    Credendo Vides

    Oeh. Hier heb ik stiekem toch wel weer heel veel zin in zeg. Ook al valt het precies in mijn eindexamenweken ahaha cx

    Tot nu toe vind ik alleen Polen heel gaaf, de rest nog niet echt.
    Ik hoop wel weer op een paar rare acts hehe. Ik luister nog steeds elke keer als ik een cake bak, Cake To Bake :'D


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik vind trouwens Perfect Life (Germany) heel erg lijken op Titanium van Sia. En Apollo (Switzerland) enorm op Impossible van Shontelle.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Oeps.. Er zijn weer heel wat nummers bijgekomen : (1/3)

    Moldova - SunStroke Project - Hey Mamma


    Latvia - Triana Park - Line


    Denmark - Anja Nissen - Where I am

    [ bericht aangepast op 2 maart 2017 - 15:17 ]


    Credendo Vides