• Ook dit jaar ben ik er weer vroeg bij, want de gekte begint weer op gang te komen.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! De eerste Nationale rondes zijn al geweest en de eerste vijf nummers zijn dan dus ook al bekend.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Kyiv, Kiev, Ukraine. Na de overwinning van vorig jaar door Jamala met 1944.



    Semi Final 1 : 9 mei

    Albania
    Armenia
    Australia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    Czech Republik
    Finland
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Latvia
    Moldova
    Montenegro
    Poland
    Portugal
    Slovenia
    Sweden


    Semi Final 2: 11 mei

    Austria
    Belarus
    Bulgaria
    Croatia
    Denmark
    Estonia
    F.Y.R. Macedonia
    Hungary
    Ireland
    Israel
    Lithuania
    Malta
    Norway
    Romenia
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Switzerland
    The Netherlands


    Finals : 13 mei

    Australia
    Armenia
    Azerbeijan
    Belgium
    Cyprus
    France
    Germany
    Greece
    Italy
    Moldova
    Poland
    Portugal
    Servia
    Spain
    Sweden
    Ukraine
    United Kingdom










    De deelnemers: 42 / 42

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbeijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republik
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    F.Y.R. Macedonia
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romenia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom


    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 21:13 ]


    Credendo Vides

    Ben ik de enige die vind dat Australië niet eerlijk speelt? Ik bedoel.. Ze zitten altijd in de top 10, omdat ze sowieso al in de spotlights staan omdat ze Australië zijn..


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Poufsouffle schreef:
    Ben ik de enige die vind dat Australië niet eerlijk speelt? Ik bedoel.. Ze zitten altijd in de top 10, omdat ze sowieso al in de spotlights staan omdat ze Australië zijn..


    Maar is dat dan de schuld van Australië of van het publiek?


    Queer zijn is gewoon alles

    oke maar ik ben nu al verslaafd aan het liedje van belgië rip


    Heaven is a place that we all have

    HaIe schreef:
    Ik vind Roemenië echt verschrikkelijk, cringeworthy gewoon.

    Update: ondanks dat Australië een ballad is, vind ik het wel een leuke ballad.


    Hahahajajajaha. I love Roemenie. Yodelehiiiii, yodelehi yodelehi-o. Yodel It!, Yodel It!, Yodel It!


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik heb ff alle beschikbare liedjes geluisterd en er zijn dit jaar echt heel veel die op andere nummers lijken.

    Albanië
    is aan het eind alleen mooi. En ze is een beetje vals. Achtergrond zangers en zangeressen ook.
    Austria
    klinkt erg bekend, maar is wel catchy. En hij heeft het voordeel dat hij schattig is.
    Belarus
    eerste gedachte: hippie muziek? Liedje is wel leuk en vrolijk.
    Cyprus
    "I'm only human i'm only human after all" of hoe dat nummer van Rag'n'bone man ook gaat. Verder wel een leuk nummer.
    Denmark
    wow kippenvel, dit is op het moment echt mijn favoriet.
    Finland
    niet zo geweldig
    France
    niet geweldig
    Georgia
    niet geweldig
    Germany
    Deze vind ik ook heel leuk
    Hungary
    ook al zo'n bekend geluid, maar ik heb dat nummer te weinig gehoord om de tekst te weten. Niet leuk
    Italy
    ook al iets bekends. Ed sheeran photograph, anyone? Best catchy, maar ik vind het niet super leuk. Ze zijn allemaal wel heel knap tho. Op de kale na
    Latvia
    eerste gedachte: wat een clown. Beetje vals also. Oke, ze heeft coole moves en het nummer is best oke.
    Malta
    begin is ook een beetje Ed sheeran photograph achtig. Kippenvel en een tweede favoriet, wel minder dan die andere.
    Moldova
    ik vind het leuk als er minder serieuze nummers zijn. Epic Sax Guy? Heb ik ooit iets gemist of ben ik het vergeten? Ik vind dit nummer leuk. *zoekt epic sax guy op* Haha, dat geluid is inderdaad van een meme. Ik herken het wel, maar het nummer zelf niet.
    Poland
    leuk, maar dat is het ook (als het nummer flashlight is tenminste, Voiceless vind ik persoonlijk veel leuker, die vond ik ook toen ik het nummer van polen zocht)
    Slovenia
    leuk nummer en een beetje catchy wel. Ik snap niet dat niemand in de comments het niet leuk vind
    Spain
    een combi van Jason Mraz - I'm Yours en Bruno Mars - Lazy Song en een hele klein beetje Porcelain Black - Little Rich Boi? Knappe zanger hoor ^^ en catchy (:
    Switzerland
    ook weer een bekende sound. Jessie J - Nobody's Perfect. Wel een leuk nummer.
    Ukraine
    rock is altijd goed. Daar is veel te weinig van op het songfestival.
    UK
    klinkt ook al bekend. Het wordt nu wel saai met al die bekende muziek. En kippenvel, tweede plek favoriet.
    The Netherlands
    ik had een tijdje geleden 3 sec geluisterd en vond het te normaal. Maar nu ik echt luister vind ik het wel een heel goed nummer. Derde plek favoriet voor mij.
    Romania
    deze is echt leuk zeg! En dat ze zo kan jodelen. Gedeelde tweede plek in mijn favorieten. En ze zijn beide echt knap.
    Belguim
    bekend geluid, eentonig, saai
    Australia
    wat een schatje. Nummer lijkt erg veel op Mercy van Shawn Mendes
    Macedonia
    catchy en techno is eens iets anders ^^
    Ireland
    intro klinkt bekend, begin van het nummer ook. Als je niet kijkt zou je denken dat een vrouw dit zingt. Wel een mooi nummer. *vanaf 2 minuten in het nummer* Nee for real dit kan écht niet door een man gezongen worden!
    Montenegro
    deze dude heeft echt lang haar, maar hij is echt een mooiboy en hij danst met naakt bovenlichaam, mij hoor je niet klagen. Hij is sowieso homo, wat jammer.
    Croatia
    erg mooi nummer met de afwisseling die lichte/hoge en zware/lage stem. Zeker een hoge favoriet van me.
    Czech Republic
    heel leuk, mooi en rustig nummer
    Estonia
    het klinkt alsof de zangeres verkouden is. De zanger maakt veel goed

    Fuuuck, is het al mei??? Ik kan écht niet wachten!

    Waarom hebben alle landen hele contests om een deelnemer te kiezen en Nederland stuurt gewoon een artiest heen..
    O lord, meneer Montenegro ziet er gooooeeed uit ^^

    Ierland: *vanaf 2 minuten in het nummer* Nee for real dit kan écht niet door een man gezongen worden!

    [ bericht aangepast op 10 maart 2017 - 23:34 ]

    Ik vind het lied van België echt wel leuk, alleen die stem past echt niet bij het lied. Zo ontzettend eentonig, heel jammer haha.


    That is a perfect copy of reality.

    Yagouaroundi schreef:
    Ik heb ff alle beschikbare liedjes geluisterd en er zijn dit jaar echt heel veel die op andere nummers lijken.
    Albanië
    is aan het eind alleen mooi. En ze is een beetje vals. Achtergrond zangers en zangeressen ook.
    Austria
    klinkt erg bekend, maar is wel catchy. En hij heeft het voordeel dat hij schattig is.
    Belarus
    eerste gedachte: hippie muziek? Liedje is wel leuk en vrolijk.
    Cyprus
    "I'm only human i'm only human after all" of hoe dat nummer van Rag'n'bone man ook gaat. Verder wel een leuk nummer.
    Denmark
    wow kippenvel, dit is op het moment echt mijn favoriet.
    Finland
    niet zo geweldig
    France
    niet geweldig
    Georgia
    niet geweldig
    Germany
    Deze vind ik ook heel leuk
    Hungary
    ook al zo'n bekend geluid, maar ik heb dat nummer te weinig gehoord om de tekst te weten. Niet leuk
    Italy
    ook al iets bekends. Ed sheeran photograph, anyone? Best catchy, maar ik vind het niet super leuk. Ze zijn allemaal wel heel knap tho. Op de kale na
    Latvia
    eerste gedachte: wat een clown. Beetje vals also. Oke, ze heeft coole moves en het nummer is best oke.
    Malta
    begin is ook een beetje Ed sheeran photograph achtig. Kippenvel en een tweede favoriet, wel minder dan die andere.
    Moldova
    ik vind het leuk als er minder serieuze nummers zijn. Epic Sax Guy? Heb ik ooit iets gemist of ben ik het vergeten? Ik vind dit nummer leuk. *zoekt epic sax guy op* Haha, dat geluid is inderdaad van een meme. Ik herken het wel, maar het nummer zelf niet.
    Poland
    leuk, maar dat is het ook (als het nummer flashlight is tenminste, Voiceless vind ik persoonlijk veel leuker, die vond ik ook toen ik het nummer van polen zocht)
    Slovenia
    leuk nummer en een beetje catchy wel. Ik snap niet dat niemand in de comments het niet leuk vind
    Spain
    een combi van Jason Mraz - I'm Yours en Bruno Mars - Lazy Song en een hele klein beetje Porcelain Black - Little Rich Boi? Knappe zanger hoor ^^ en catchy (:
    Switzerland
    ook weer een bekende sound. Jessie J - Nobody's Perfect. Wel een leuk nummer.
    Ukraine
    rock is altijd goed. Daar is veel te weinig van op het songfestival.
    UK
    klinkt ook al bekend. Het wordt nu wel saai met al die bekende muziek. En kippenvel, tweede plek favoriet.
    The Netherlands
    ik had een tijdje geleden 3 sec geluisterd en vond het te normaal. Maar nu ik echt luister vind ik het wel een heel goed nummer. Derde plek favoriet voor mij.
    Romania
    deze is echt leuk zeg! En dat ze zo kan jodelen. Gedeelde tweede plek in mijn favorieten. En ze zijn beide echt knap.
    Belguim
    bekend geluid, eentonig, saai
    Australia
    wat een schatje. Nummer lijkt erg veel op Mercy van Shawn Mendes
    Macedonia
    catchy en techno is eens iets anders ^^
    Ireland
    intro klinkt bekend, begin van het nummer ook. Als je niet kijkt zou je denken dat een vrouw dit zingt. Wel een mooi nummer. *vanaf 2 minuten in het nummer* Nee for real dit kan écht niet door een man gezongen worden!
    Montenegro
    deze dude heeft echt lang haar, maar hij is echt een mooiboy en hij danst met naakt bovenlichaam, mij hoor je niet klagen. Hij is sowieso homo, wat jammer.
    Croatia
    erg mooi nummer met de afwisseling die lichte/hoge en zware/lage stem. Zeker een hoge favoriet van me.
    Czech Republic
    heel leuk, mooi en rustig nummer
    Estonia
    het klinkt alsof de zangeres verkouden is. De zanger maakt veel goed

    Fuuuck, is het al mei??? Ik kan écht niet wachten!

    Waarom hebben alle landen hele contests om een deelnemer te kiezen en Nederland stuurt gewoon een artiest heen..
    O lord, meneer Montenegro ziet er gooooeeed uit ^^

    Ierland: *vanaf 2 minuten in het nummer* Nee for real dit kan écht niet door een man gezongen worden!


    Vergelijk Germany eens met Titanium van Sia, dat is pas namaak (':
    En Zwitserland met Impossible van Shontelle. Voel de plagiaat.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Eurovision zit sowieso al vol met plagiaat waardige nummers over de afgelopen jaren. (':

    Ugh, laptop wilde weer niet meewerken, maar kan nu eindelijk alles weer bij gaan werken.
    We zitten nu al op 34 van de 43 nummers mensen, nog maar een paar!

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 17:39 ]


    Credendo Vides

    [1/5]
    Montenegro - Slavko Kalezic - Space



    Portugal - Salvador Sobral - Amar Pelos Dois



    Romenia - Ilinca ft. Alex Florea - Yodel It!


    Credendo Vides

    [2/5]

    Australia - Isaiah - Don't Come Easy



    Ireland - Brendan Murray - Dying to try



    F.Y.R. Macedonia - Jana Burceska - Dance Alone




    Credendo Vides

    [3/5]

    Czech Replublik - Martina Barta - My Turn



    Croatia - Jacques Houdek - My Friend



    Israel - Imri - I Feel Alive

    [ bericht aangepast op 11 maart 2017 - 18:02 ]


    Credendo Vides

    [4/5]

    Cyprus - Havig - Gravity



    Azerbaijan - Dihaj - Skeletons



    Greece - Demy - This is Love


    Credendo Vides

    [5/5]

    Belgium - Blanche - City Lights



    Estonia - Koit Toome and Laura - Verona




    Credendo Vides

    Ik herinnerde me net ineens waar die van Hungary op lijkt, Calum Scott - Dancing On My Own.

    En toen waren er opeens 39 nummers bekend.

    [1/2]

    Norway - Jowst - Grab the Moment



    Lithuania - Fusedmarc - Rain of Revolution



    Sweden - Robin Bengtsson - I Can't Go On


    Credendo Vides