• OVER MIJ


    Welkom en aangenaam, mijn naam is dus Nikki, maar kort dit gerust af tot Nik; scheelt je toch weer twee letters. Ik studeer biologie in Nijmegen en woon sinds zeer kort samen met mijn lieve vriend. Op dit moment volg ik een schrijfcursus bij de LOI, die me nog beter leert structureren en handvaten biedt. Ik wil graag nog meer leren. Je vindt hier mijn gedichten en verhalen; als je meer over me wilt weten, mail me gerust.


    GEDICHTEN


    de schim
    rust die in zijn aderen omhoog kroop
    zijn vinger aan de trekker
    (lees verder)


    dansende schaduwen
    geen grip op de gedachten die
    bewustzijn verscheuren, snippers achterlaten
    (lees verder)


    de ontsnapping
    koud van pijn, leeg van wanhoop
    stilte voor de storm
    (lees verder)



    VERHALEN



    Kill, my darling
    link
    Thriller, OP, stand alone
    De jonge Søren Malmqvist is al jarenlang spoorloos. Zijn beste vriend Kim heeft tevergeefs naar hem gezocht en na lange tijd de zoektocht opgegeven. Hij leidt inmiddels zijn eigen leven – zonder Søren. Totdat hij per sms een uitnodiging krijgt om naar de sporthal van hun oude middelbare school te komen. Kim kan niet anders dan deze invitatie accepteren – hij wil immers niets anders dan eindelijk de waarheid horen. Maar doet hij hier wel goed aan?


    Schone schijn
    link
    Thriller, OP, stand alone
    Dit was mijn inzending voor de eerste opdracht van Iratyr's schrijfwedstrijd The Truth. Gina Jovanović blijkt niet de enige leugenaar met een dubieuze achtergrond te zijn.


    Verboden
    link
    Thriller, OP, stand alone
    Dit was mijn inzending voor SOTM van mei (thema: "Verboden").
    Wat gebeurt er als twee islamitische jongens meer voor elkaar voelen dan alleen vriendschap?


    Succubus
    link
    Thriller, OP, stand alone
    Dit was mijn inzending voor SOTM van juni (thema: "Duivels").
    Een vrouwelijke demon drijft een onschuldige man elke nacht tot het uiterste.


    Doodsspel
    link
    Thriller, OP, short story, afgelopen
    Drie jonge mensen die al maandenlang vermist zijn, een man die alles is verloren wat hem lief was, en een student journalistiek van wie het leven op rolletjes loopt.

    Yngve Pedersen is een jonge Deen die alles heeft wat zijn hartje kan begeren. De afgelopen tijd volgde hij het nieuws van de vermiste meisjes op de voet. De politie heeft weinig vooruitgang geboekt in het onderzoek. Yngve besluit het heft in eigen handen te nemen en gaat op onderzoek uit, maar wat hij niet verwacht, is dat hij scherp in de gaten wordt gehouden.
    Wie je het meest moet vrezen, zijn degenen die niets meer te verliezen hebben...


    De harteloze
    Niet online
    Thriller, OP, gepauzeerd
    Na de dood van zijn zusje is Sam Larsén veranderd. Zijn vroegere zorgeloze zelf heeft plaatsgemaakt voor grote zwarte gaten in zijn ziel. De monsters in zijn hoofd zijn hardnekkig en drijven hem tot waanzin. Dat van Sam niets overblijft, maakt hen niets uit.

    Wanneer de lente zich aandient en de wereld ontwaakt, sterft opnieuw een onschuldig meisje. De stad is in rep en roer. Een klopjacht op de dader begint, maar wat de rechercheurs zich niet realiseren, is dat monsters zich niet het zwijgen laten opleggen.


    In het vizier
    Niet online
    Thriller, suspense, OP, gepauzeerd
    Dat Jure Svedberg veel heeft doorgemaakt, staat buiten kijf. De uit Malmö afkomstige huurmoordenaar heeft allesbehalve een rooskleurige jeugd gehad en nu, jaren later, zijn de gevolgen nog altijd merkbaar. Degene die hier destijds verantwoordelijk voor was, is hem al lang en breed uit het oog verloren en staat niet meer stil bij wat ze heeft veroorzaakt.
    Wat zij echter niet weet, is dat Jure Svedberg haar nog lang niet is vergeten. En hij is niet van plan haar nu, na al die tijd, nog te laten lopen.


    De buitenstaander
    Niet online
    Psychologische thriller, OP, gepauzeerd
    Wanneer de dagen op hun kortst zijn, wordt het lichaam van een vermiste jongen gevonden. Hij is bruut mishandeld, verminkt en daarna genadeloos vermoord. De daders worden nooit veroordeeld.

    Zes jaar later ontwaakt de wereld na een koude, strenge winter. De fanatieke advocate Grace Bergman is gewend aan de vele doodsbedreigingen en gooit ze tegenwoordig ongelezen bij het afval. Het wordt de grootste fout in haar leven.


    Vacuum
    link
    OP, SOTY, lopend
    De jonge Phine, die al even naïef is als dromerig, gelooft nog altijd in de ware liefde. In een vlaag van verstandsverbijstering gaat ze met een van haar vriendinnen naar een nachtclub – wat niet alleen tegen haar gewoonten in druist, maar ook nog eens uitmondt in een ware ramp.

    Drie jaar later, als ze al tijdenlang ondergedoken is, wordt Phine geteisterd door een verbijsterende droom – geen nachtmerrie, ze weet immers hoe nachtmerries eruitzien. Ze neemt Remy in vertrouwen, een aardige en menslievende jonge vrouw met wie ze de laatste tijd veel optrekt. Maar zoals het cliché luidt: schijn bedriegt, en Phine trapt er met open ogen in.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2017 - 9:12 ]


    oi, suzy

    Evaethas schreef:
    ^ Spoilers!

    Ah well, ik zag het als een manier om nieuwsgierigheid op te wekken, haha.


    oi, suzy

    Iversen schreef:
    (...)
    Ah well, ik zag het als een manier om nieuwsgierigheid op te wekken, haha.


    I know, but still :C
    Ik ben al veel te nieuwsgierig!


    Geloof niet alles wat je denkt

    De flaptekst van Ira is verbeterd en het verhaal is inmiddels 15K woorden!

    [ bericht aangepast op 31 mei 2017 - 8:50 ]


    oi, suzy

    De werktitel van Ira is verbeterd: het verhaal heet nu De harteloze (definitieve titel)
    Het verhaal is inmiddels 35K woorden

    [ bericht aangepast op 4 juni 2017 - 14:19 ]


    oi, suzy

    In het vizier is toegevoegd als gepland verhaal


    oi, suzy

    Doodsspel is afgelopen


    oi, suzy

    In het vizier is nu een verhaal in ontwikkeling


    oi, suzy

    Schaduwwereld is toegevoegd als verhaal in ontwikkeling

    In het vizier en De harteloze zijn gepauzeerd


    oi, suzy