• Ik moet even wat kwijt, bedankt voor het lezen...

    Het gaat helaas niet zo goed met mijn hamster Dobby. Hij is ondertussen 2,5 jaar oud en was tot vanochtend altijd nog erg actief. Toen mijn moeder hem vanochtend wakker maakte viel hij om, hij kreeg z'n oogjes niet meer open en kon nauwelijks lopen. We hebben hem dus de hele dag in de gaten gehouden en hij eet en drinkt niet meer.. Een uurtje geleden was hij ineens beneden in de kooi gaan zitten(hij heeft een kooi met 2 verdiepingen en hij slaapt altijd boven). Uit ervaring met andere hamsters weten we dat hamsters vaak een ander plekje opzoeken als ze dood gaan..

    Hij reageert nu ook nauwelijks meer, ademt zwaar... Ik vind het zo ontzettend zielig..
    Ik heb behoorlijk wat hamsters gehad maar toch raakt deze hamster mij zoveel meer, dit was echt verreweg de liefste hamster van allemaal...



    Ik hoop stiekem dat het nog goed komt maar heb er weinig vertrouwen in :(


    Treat people with kindness

    Nawh, kan je niet naar de dierenarts gaan?


    16 - 09 - '17

    Bayley schreef:
    Nawh, kan je niet naar de dierenarts gaan?


    Ik denk niet dat ze meer wat voor hem kunnen betekenen, behalve inslapen dan... Het gaat alleen niet rond dit tijdstip, en in het weekend ook bijna niet :(


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat ze meer wat voor hem kunnen betekenen, behalve inslapen dan... Het gaat alleen niet rond dit tijdstip, en in het weekend ook bijna niet :(


    Jammer. Ik zou echt meteen langs de dierenarts zijn gegaan. Ik hoop dat je hamster het nog zal redden!


    16 - 09 - '17

    Bayley schreef:
    (...)

    Jammer. Ik zou echt meteen langs de dierenarts zijn gegaan. Ik hoop dat je hamster het nog zal redden!


    Ja snap ik, dankjewel!

    Ik heb nu 8 hamsters gehad (niet allemaal tegelijk hoor) en iedere keer als we naar de dierenarts gingen werden ze ingeslapen... Ze proberen vrijwel nooit wat omdat het meestal geen zin heeft. 2,5 jaar is erg oud voor zo'n beestje. De meeste goudhamsters worden maar 1,5 jaar en soms 2 jaar.


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Ja snap ik, dankjewel!

    Ik heb nu 8 hamsters gehad (niet allemaal tegelijk hoor) en iedere keer als we naar de dierenarts gingen werden ze ingeslapen... Ze proberen vrijwel nooit wat omdat het meestal geen zin heeft. 2,5 jaar is erg oud voor zo'n beestje. De meeste goudhamsters worden maar 1,5 jaar en soms 2 jaar.


    Ik wist niet dat 2,5 jaar al oud was voor een hamster, ik heb zo'n huisdier namelijk nooit gehad. Wel echt jammer!


    16 - 09 - '17

    Bayley schreef:
    (...)

    Ik wist niet dat 2,5 jaar al oud was voor een hamster, ik heb zo'n huisdier namelijk nooit gehad. Wel echt jammer!


    Ja dat is het nadeel aan hamsters.. :(


    Treat people with kindness

    Oh wat rot zeg :c Maar goed, 2.5 jaar is ook heel oud voor een hamster zoals je al zegt..


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ach wat droef. Ik ben bang dat het zijn einde is. Heel veel sterkte met Dobby.

    Ik heb ook al eem hele reeks hamsters en gerbils gehad en ik herken het heel erg. Jouw beestje is waarschijnlijk gewoon... op. Heel veel sterkte!! En als het enige troost is; dat beestje zou niet zo oud zijn geworden als het niet heel gelukkig was bij jullie (: Een dikke troostknuffel van mij!


    Mhm?

    Dankjewel voor de berichtjes...

    Hij leeft nog... M'n moeder ging net kijken en hij kwam met heel veel moeite met z'n neusje uit het hokje..


    Treat people with kindness

    Awhhh, sterkte. Ik hoop dat je ondanks de korte tijd wel heel veel plezier van hem hebt gehad. Het is vast heel gelukkig geweest! Heel veel sterkte en een dikke knuffel❤


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Atarau schreef:
    Awhhh, sterkte. Ik hoop dat je ondanks de korte tijd wel heel veel plezier van hem hebt gehad. Het is vast heel gelukkig geweest! Heel veel sterkte en een dikke knuffel❤


    Ik hoop het ook... Dankjewel

    Ik probeerde hem net een stukje banaan te geven omdat hij dat altijd zo lekker vind... Maar z'n hele tong en hoofdje is opgezwollen.. super zielig.. en we kunnen nu niet zomaar naar de dierenarts :'(


    Treat people with kindness

    ^ Hoezo niet? Maak anders een afspraak. Om dat beestje zo zijn einde te geven is ook zielig.

    En zoals je zegt, de meeste knaagdieren worden 2 jaar, dat is de maximale leeftijd. Het is echt jammer, ik weet hoe het is. Veel sterkte toegewenst!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Clowder schreef:
    ^ Hoezo niet? Maak anders een afspraak. Om dat beestje zo zijn einde te geven is ook zielig.

    En zoals je zegt, de meeste knaagdieren worden 2 jaar, dat is de maximale leeftijd. Het is echt jammer, ik weet hoe het is. Veel sterkte toegewenst!


    Nou m'n vader zit in Zwitserland voor zijn werk en m'n moeder heeft geen auto/rijbewijs, we kunnen dat beestje niet op de fiets meenemen omdat het nog best ver weg is :(


    Treat people with kindness

    O, nee toch! Wat vervelend om te horen! :c Ik weet hoe erg het is als je dierenvriendje ziek is...
    Maar persoonlijk vind ik niet dat je Dobby zo kunt laten lijden. Hij heeft overduidelijk heel veel ongemak/pijn, bel alsjeblieft de dierenarts en laat hem euthanaseren. Dobby verdiend het niet om (onnodig) veel pijn te lijden. Kun je niet vragen of vrienden of desnoods de buurman/vrouw mee rijdt naar de DA.


    I'll lick the poison from right off your kiss