• Hallo iedereen,

    Ik kwam op het idee om mezelf braille te gaan leren. (Thanks to Elvendork voor jetopic, dat heeft me geïnspireerd). Ik kan al een beetje gebarentaal en ik vind dat soort dingen gewoon ontzettend interessant. Ik ging even googelen en vond deze site waarop ze zeiden dat er een gratis cursus was, maar niet meer beschikbaar vanwege groot succes. Ik heb ze gemaild en ze zeiden dat er een derde druk kwam, maar omdat ik niet bijna blind was, er niet voor in aanmerking zou komen.
    Ik vond nergens anders op het internet zelfleercursussen. Ik wil het dus echt in mijn vrije tijd gaan doen, thuis. Niet ergens heen. In de mail zeiden ze ook dat ik op Bol.com een boekje kon kopen (12.50 euro). Dit was absoluut niet wat ik zocht, dat boekje had heel veel informatie, maar geen oefenteksten. Ik wil juist veel kunnen oefenen, want: oefening baart kunst.

    Weten jullie nog sites of andere dingen die ik kan proberen om een zelfleercursus te krijgen?

    Mare


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ohhhh dat lijkt me zo vet!! Vooral voor in de zomer. Houd je me op de hoogte als je iets vindt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    (Haha geen probleem!)

    Ik heb er inderdaad zelf ook wel eens naar gezocht, maar kon inderdaad net zoals jou niets vinden. Geen idee of het mogelijk is voor zienden.

    [youtube]https://youtu.be/sRmle4DXpeA[/youtube]

    In Puberruil gaat een van de meisjes braille leren. Heel groot dus nog!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik weet niet waar je het kan leren, wel waar je het kan oefenen als je het hebt geleerd: Pokémon. Het klinkt zo raar, maar als je ervan houdt is het zo'n goede manier om te oefenen, aangezien in Pokémon Ruby, Saphire en Emerald op een gegeven moment het hele verhaal om braille lezen gaat. Je moet er wel van houden :)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    MT haha, lijkt me ook zo gaaf


    And then we'll see it.

    Nou, dat werkt niet. Je kan geen zelfcursus braille krijgen als je al niet bijna blind bent. Ik ga nog even verder kijken, maar de mensen van de Visio waren echt onaardig.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.