• Binnenkort beginnen de veertig dagen weer (ofwel vasten). In België is er ieder jaar een campagne om veertig dagen vegetarisch te leven, de zogenaamde "veertig dagen". Als oudbakken vegetariër leek het me leuk om een topic te openen om te kijken wie allemaal mee doet, zodat we recepten en tips kunnen uitwisselen.
    Succes aan iedereen die mee doet. Ik heb geen enkele problemen meer met vegetarisch eten, maar ik kan me voorstellen dat als je het niet gewend bent, dat je dan wel wat moeite kunt hebben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Succes!


    Treat people with kindness

    Ghehehe, als veggie ben ik een grote voorstander van dit project :Y)

    [ bericht aangepast op 22 feb 2017 - 18:37 ]

    Succes!
    Maar, mij niet gezien.

    Ik wil dit graag doen en nu ik niet meer thuis woon, lijkt me het ideaal om dit eens te proberen, maar ik heb een groter probleem dan meer dan 1 persoon te overtuigen dat we 40 dagen veggie eten en dat is mijn vriend overtuigen. Mijn vriend eet zo graag (en veel) rood vlees en hij kan het niet opgeven.
    En stel, ik krijg hem zo ver om 40 dagen veggie te eten, dan weet ik gewoon al niet voor de 2e dag wat we als gerecht kunnen eten.

    Ik koop/kook af en toe wel eens een vegetarische burger, een notenburger, wortelburger,... en dat is wel eens lekker, maar dat is weer een gedachte in: vlees, groenten en aardappelen. En dat wordt ook zo snel saai om te eten. Maar altijd alleen aardappelen en flauwe groenten eten, is ook niet optimaal. Dus ik zou eigenlijk graag vegetarisch leren koken. Want er zijn zoveel andere veggie gerechten, maar ik weet niet goed hoe ik ze moet vinden.

    Ik heb wel momenteel een heel vriesvak vol zitten met zelfgemaakte aardappelsoep en pompoensoep, allemaal op basis van groentebouillon, dus met voorgerechten heb ik gaan probleem. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    ^ kun je anders niet vegetarisch koken voor jezelf en dan een (klein) stukje vlees voor je vriend erbij bakken?

    Dat doen wij altijd voor mijn vader haha (als we één keer in het jaar vegetarisch eten). Ik zou ook meer vegetarisch willen eten, maar aangezien ik nog thuis woon, lukt dat niet echt haha.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    ^ kun je anders niet vegetarisch koken voor jezelf en dan een (klein) stukje vlees voor je vriend erbij bakken?

    Dat doen wij altijd voor mijn vader haha (als we één keer in het jaar vegetarisch eten). Ik zou ook meer vegetarisch willen eten, maar aangezien ik nog thuis woon, lukt dat niet echt haha.

    Zou kunnen, maar het liefst ga ik samen all the way. Maar er kunnen inderdaad compromissen gesloten worden dat ik het bijvoorbeeld volledig doe en hij voor de helft van de tijd bijvoorbeeld. Maar dan zit ik nog altijd met het probleem dat ik niet meer weet wat te maken van gerechten. Ik vind het zo met vlees al moeilijk. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Leuk idee maar ik kan niet zonder vlees haha
    In ieder geval veel succes!!!


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Veel succes.

    Persoonlijk doe ik er niet aan mee.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik ben vegetariër dus ik doe ook mee i guess :')


    Caution first, always.

    Als ik op mezelf woon ga ik dat misschien es proberen ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat ik het misschien wel ga proberen, gezien ik al 90% vega ben c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb me gewoon ingeschreven op de website van dagenzondervlees.be. Er staan ook een boel receptjes op. Ik ga gewoon proberen en als mijn vriend afhaakt, dan is het maar zo. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury