• Oké, ik heb een vraag. Ik heb dit eigenlijk altijd al gehad, maar het wordt de laatste tijd wel erger. Ik zie dingen, in het donker. Of ik nu gewoon in mijn bed nog even een filmpje wil kijken, ga slapen, midden in de nacht wakker wordt of 's ochtends vroeg voordat ik mijn gordijn open doe - ik zie van alles. Het zijn ook geen vage dingen. Zo zie ik hele alledaagse dingen, eigenlijk. Ik vind het ook niet eng, maar ik vind het wél raar en ergens toch ook een beetje ongemakkelijk en storend? Soms weet ik meteen of iets echt is of niet (een paar dagen geleden vaarde er een bootje over mijn plafond. Tsja, dan weet je het meteen.
    Soms zie ik ook spinnen of schorpioenen. Dan moet je echt even goed kijken. Of er hangt ineens een schilderij. Of mijn plafond zit ineens tegen mijn neus geplakt. Dat soort freaky dingen. Met mijn ogen knipperen, me omdraaien of wat dan ook heeft geen zin. Het licht aan doen werkt, maar zodra die uit gaat is het direct weer terug. Dat doe ik dus soms alleen om te checken of het nu wel of geen echte spin is.
    Omdat het de laatste tijd ineens veel meer lijkt te gebeuren, vraag ik me af ik hier iets tegen kan doen? Zijn er hier mensen die dit ook hebben? En hoe kom je hier vanaf? Ergens ben ik wel een beetje bang dat ik ineens overdag ook dingen ga zien.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het klinkt een beetje als een variant op lucidedromen, waarbij je hersenen door beperkt zicht zelf dingen in gaan vullen en je zo opeens allemaal gekke dingen denkt te zien. Het zorgwekkende in jouw geval is dat je gewoon wakker bent. Ik kan me er zelf niet echt in herkennen, maar op het moment dat het je echt gaat storen zou ik er wel mee naar de dokter gaan (wat je zelf vast nog helemaal niet had bedacht)


    i put the fun in funeral

    Ik weet niet precies waar dit aan zal liggen want ik ben geen dokter. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je slaapproblemen hebt en je dingen gaat inbeelden. Ik zie altijd beestjes, spinnen en spikkeltjes over de muren kruipen omdat ik meestal maar iets van 3 uur lang sliep. Toen ik slaappillen begon te gebruiken ging het weg. Het kan ook zijn dat je een angststoornis hebt en dat je dingen in aan het beelden bent die voor jou geval heel eng zijn (spinnenangst, angst voor kleine ruimtes). Het zou ook kunnen zijn dat je last hebt van psychoses, maar dat lijkt mij sterk. Ik heb er dan ook geen verstand van. Misschien zou je het beste een afspraak met de dokter maken?

    Ik zou even langs de huisarts gaan. Dat is het enige advies dat ik kan geven.


    Shoganai i ne~

    Ik weet niet of dit te vergelijken valt, maar mijn nonkel (of oom als je dat beter begrijpt) die heeft daar last van tijdens zijn slaap. Soms wordt hij wakker en ziet hij bv. een kabouter op de kast zitten of kijkt hij onder bed en roept hij dat degene die hij ziet eronder uit moet komen. Als mijn tante dit aan het vertellen is, dan lachen we allemaal, maar zelf vindt hij dit geen pretje (wat te begrijpen is). Hij is al een drietal keer in het ziekenhuis gebleven voor van die slaaptesten, ook omdat hij hierdoor slaapproblemen heeft, maar ik weet niet precies wat hij aan de hand heeft of hoe ze dat noemen. Misschien gewoon even langs de dokter gaan? Die kon mijn nonkel ook gewoon verder helpen en verder verwijzen.


    16 - 09 - '17