• Hi!

    De laatste tijd ben ik me aan het verdiepen in boeken met vragen erin. Tot nu toe ben ik twee leuke tegengekomen en ik wilde weten of jullie ook één van deze twee boeken hebben of een ander soortgelijk boek. Het gaat dus om een boek waarbij je elke dag een vraag moet beantwoorden.

    Elke dag een vraag voor 5 jaar lang:
    In elke dag een vraag beantwoord je vijf jaar lang, elk jaar op dezelfde datum dezelfde vraag. Als je dit doet, heb je na die tijd een ontzettend leuk en persoonlijk naslagwerk. Het concept is simpel: het boek stelt je 365 vragen, één voor elke dag. Op elke pagina staan vijf vakken met elk zes regels om de vraag in te beantwoorden. Je kunt dus zien hoe je in de loop de tijd verandert, wat je allemaal meemaakt en denkt over een langere periode. Een ideaal dagboek voor mensen die geen lange verhalen willen schrijven en richtlijnen willen hebben. Een geweldig boek om cadeau te geven of krijgen.

    Elke dag een vraag.

    Of.

    999 vragen aan jezelf:
    Wat is er leuker dan vragen over jezelf beantwoorden? Dat dachten wij ook: niets! Daarom is er nu dit boek waarin iedereen zijn of haar ei kwijt kan, 999 eieren om precies te zijn. We vragen je het hemd van het lijf over alles en iedereen in je leven, van je geboorte tot nu en over de toekomst. Er zijn open vragen, meerkeuzevragen, ja/nee-vragen, tweekeuzevragen, 'drie dingen-vragen', 10-punts schalen ... we maken er een topsport van. En als je dan eenmaal klaar bent, heb je een fantastisch nalatenschap voor latere generaties en een compendium dat je kunt uitreiken aan mensen die je in jouw ogen nog niet goed genoeg kennen.

    999 vragen aan jezelf

    Welke spreekt jullie het meest aan? Hebben jullie ook zoiets?


    [ bericht aangepast op 25 feb 2017 - 12:01 ]

    Welke zal ik kopen?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wat leuk! Ik ken ze niet maar ik zou er nu ook één willen hebben!
    Ik denk dat ik meer neig naar 999, als je die ook per dag doet, heb je er ook 3 jaar plezier van en daarnaast lijkt me dat afwisselender.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    leuk zeg. ik zou denk ik de eerste doen omdat je dan je ontwikkeling ziet. een vriendin van mij had een boek die je elke dag een opdracht gaf en die leek mijook erg leuk. Zo moet je douchen met het boek, op het boel stampen, mensen er in laten schrijven of tekenen echt allerlei dingen die je normaal nietmet een boek doet en dat leek mij ook wel en leuke


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb Elke dag een vraag ooit gewonnen hier op Quizlet, en ik vond het erg leuk! Ik ben hem helaas kwijtgeraakt tijdens een verhuizing maar ik kan hem zeker aanraden.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    IrishNialler schreef:
    leuk zeg. ik zou denk ik de eerste doen omdat je dan je ontwikkeling ziet. een vriendin van mij had een boek die je elke dag een opdracht gaf en die leek mijook erg leuk. Zo moet je douchen met het boek, op het boel stampen, mensen er in laten schrijven of tekenen echt allerlei dingen die je normaal nietmet een boek doet en dat leek mij ook wel en leuke

    Oh dat is wreck this journal van keri smith. Heb ik ook! Super leuk doeboek. ^^


    hmm.. Jullie maken het nu nog steeds even moeilijk. ^^

    [ bericht aangepast op 25 feb 2017 - 13:04 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb ze allebei... ^^ Ik vind ze ook allebei geweldig, maar ik heb vn beide n nadeel opgeschreven..
    Nadeel van 999: er staan veel gesloten vragen in...
    nadeel van 5jaar: je bent als je het goed wil doen 5 jaar lang verplicht om er elke dag aan te denken..


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Beiden heel leuk, maar die van 5 jaar zou ik wel de engelse kopen want die heeft veel leukere vragen dan de nederlandse!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    Beiden heel leuk, maar die van 5 jaar zou ik wel de engelse kopen want die heeft veel leukere vragen dan de nederlandse!


    Maar het boek is gewoon vertaald toch?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    tubbietoost schreef:
    Ik heb ze allebei... ^^ Ik vind ze ook allebei geweldig, maar ik heb vn beide n nadeel opgeschreven..
    Nadeel van 999: er staan veel gesloten vragen in...
    nadeel van 5jaar: je bent als je het goed wil doen 5 jaar lang verplicht om er elke dag aan te denken..



    Ja, dat is ook de reden dat ik om die twijfel. Welke vindt je het leukst?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    (...)


    Ja, dat is ook de reden dat ik om die twijfel. Welke vindt je het leukst?


    Sorry voor de late reactie..
    ik vind 999 het leukst.. maar dat komt omdat ik het invullen van het ander boek met regelmaat vergeet ;) Ik ben niet het dagboektype.
    als jij dit wel bent is 5 jaar wel erg leuk :)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb die vraag voor vijf jaar lang en ik moet eerlijk zeggen vind het heel leuk, doe het nu al drie jaar en het is echt leuk om verschil te zien in je antwoorden of helemaal niet! Wel soms lastig om bij te houden. . . Haha maar het is het waard


    Everything is illuminated by the light of our past.