• Hoii,

    geen idee of het hier juist staat maar anders moet het ff gezegd worden.
    Ik heb een plaatje wat ik wil plaatsen bij een hoofdstuk van mijn post maar hij word elke x of supergroot óf superklein terwij het een gewone afmeting heeft.
    En als ik hem kleiner maak dan word het superklein ipv supergroot.
    Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?

    Groeten.


    Some people in your life come as blessings, others come in your life as lessons.

    MT, dit heb ik ook altijd.

    Je kan alleen afbeeldingen manipuleren buiten Q. Dus iets dat je zelf hebt geüpload buiten Q op bijvoorbeeld Tinypic. Als je dan de img-codes gebruikt, is dat meestal een grote foto, maar als je de foto verkleint upload, is die ook verkleind.
    Dit werkt volgens mij niet als je een url opgeeft waar Q jouw foto vandaan moet halen. Misschien wel, maar dat durf ik in ieder geval niet met zekerheid te zeggen.

    Als je een bestand/afbeelding upload op Q rechtstreeks, gaat deze vaak klein uitkomen omdat het bestand groot is. Q 'verkleint' dat dan automatisch omdat deze foto opgeslagen moet worden op de server of weet ik veel wat. Dus té zware afbeeldingen aanvaard die niet, gewoon zware afbeeldingen verkleint hij, normale grote en kleiner blijft zo. Wat deze precieze pixels/MB/... zijn, weet ik niet. Ik spreek enkel uit ervaring.
    Waarom doet die dat niet bij de img-code? Omdat een img-code als tekst opgeslagen wordt. De afbeelding staat dan niet op de server en de afbeelding bestaat voor Q enkel uit letters (iets dat niet veel opslagruimte inneemt op de server).

    Ofja, dit is mijn theorie gebaseerd op ervaring. Misschien kan je die ervaring gebruiken om te experimenteren met foto's die je hebt geüpload op andere websites en op Q zet via img-code.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury