• Gezien ik al een week super hyped ben om mee te doen en niet meer kon wachten totdat iemand anders een topic opende is hier dan eindelijk het grote NaNoWriMo topic voor 2018 c:




    NaNoWriMo ✍

    November 2018





    Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing month en is bedacht door Chris Baty in 1999. De uitdaging is om in november een boek te schrijven van minimaal 50.000 woorden. Dit komt neer op 1.667 woorden per dag voor 30 dagen.

    Hoe kan ik meedoen?
    Als je mee wilt doen aan de officiële NaNoWriMo kun je je aanmelden op nanowrimo.org en daar aangeven dat je mee gaat doen. Mocht je nog geen 18 zijn en geen 50.000 woorden willen schrijven, kun je je ook aanmelden bij de Young Writers Program waar je je eigen doel kunt stellen. Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je per dag hebt geschreven, ook krijg je via de site af en toe motiverende berichtjes en is er een forum vol andere enthousiaste schrijvers.

    Home Region
    Als je je hebt aangemeld op de website, kun je ook een "home region" toevoegen. Elke regio heeft een eigen forum waarin je met andere schrijvers uit die regio contact kunt houden via hun eigen forum. Ook zijn daar de bijbehorende regio social media te vinden, hebben ze vaak hun eigen chatroom en worden er allerlei landelijke activiteiten georganiseerd. Hieronder staan de regio sites van Nederland en Vlaanderen. Mocht je ergens anders wonen, kun je alle andere regio's wel vinden op de site.
    Nederland & Vlaanderen

    Wrimoverse
    Er is ook nog iets dat Wrimoverse heet, maar niet officieel bij NaNoWriMo hoort. Het ziet er wel cool uit, verder heb ik geen idee wat het is en Vlaanderen blijkt hun eigen regio te hebben.







    Officiele regels
    ✍ Write a 50,000-word (or longer!) novel, between November 1 and November 30.
    ✍ Only count words written during November. None of your own previously written prose can be included in your NaNoWriMo draft (though outlines, character sketches, and research are all fine, as are citations from other people's works).
    ✍ Write a novel. We define a novel as a lengthy work of fiction. If you consider the book you're writing a novel, we consider it a novel too!
    ✍ Be the sole author of your novel. Apart from those citations mentioned two bullet-points up.
    ✍ Write more than one word repeated 50,000 times.
    ✍ Upload your novel for word-count validation to our site between November 25 and November 30.

    FAQ
    Moet ik me perse aan al die officiële regels houden?
    Nee natuurlijk niet! De enige regel die er echt toe doet om NaNoWriMo te winnen is dat je aan uiterlijk 30 november een word count van 50.000 woorden op meer hebt. Verder mag je doen wat je wilt, NaNoWriMo is er puur voor om je uit te dagen je meer te laten schrijven. Er is zelfs een heel subforum voor NaNo Rebels.

    Moet ik mijn verhaal ergens publiceren?
    Nee, dat is helemaal nergens voor nodig. Het enige dat je moet doen is je word count op de site bijhouden om te kunnen winnen.

    Moet ik perse 50.000 woorden schrijven?
    Ja, om NaNoWriMo te kunnen winnen wel (tenzij je meedoet aan het Young Writers Program). Maar het is natuurlijk wel toegestaan om voor jezelf een andere word count aan te houden, al kun je die niet op de site invoeren dat kan alleen bij Camp NaNoWriMo.

    Waar staat k voor?
    1k is 1.000 woorden. 50.000 woorden wordt dus ook wel afgekort als 50k.

    Maar alles wat ik schrijf is slecht?
    De bedoeling van NaNoWriMo is dat je een first draft van minimaal 50.000 woorden schrijft editing is iets voor december of januari dus ben vooral niet bang om iets slechts te schrijven, dat is volledig geoorloofd.




    Extra resources en leuke dingen
    Sponsors
    NaNoWriMo heeft een aantal leuke sponsors die hun bijdrage leveren en veel van deze sponsors hebben ook leuke extraatjes voor iedereen die meedoet aan NaNoWriMo. Zo heeft Scrivener bijvoorbeeld een speciale NaNo actie waarbij ze een NaNo trial versie hebben die loopt van 15 oktober tot 7 december voor iedere NaNoWriMo deelnemer om uit te proberen. Alle sponsors en hun bijbehorende offers zijn te vinden op het sponsor subforum.

    Help, ik heb geen idee waarover ik moet schrijven!
    Vanochtend kwam ik op twee outlines uit die speciaal geschreven zijn voor NaNoWriMo: outline & character outline. Dus als je echt geen idee hebt, kun je ook altijd hier inspiratie uithalen en elke dag 1.667 woorden schrijven over het onderwerp dat ze aangeven. Ook kun je plots, characters en allerlei andere dingen vinden op het officiële NaNoWriMo forum en heeft de NaNo site een kopje met inspiratie.




    Q users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Eltham | Eltham | Outcast
    Rozenthee | Zwadderaar | De Kracht van Bellenblaas
    Square | Squares | Nog onbepaald
    Bladerdak | Annataart | Fay (Persoonlijk doel 25K)
    Frodo | Philyra | Nog naamloos project
    Bakugou | MayLynn | Demi
    Necessity | Contritus_Angelus | Twee zijden van dezelfde munt
    Maheegan | ElfCitadel | Saving the Raven
    Jian | Chrushed | In inkt geschreven
    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin
    xTrueStoryx | xTrueStoryx | nog titelloos
    filosofie | SachaFilosofiel | 7 curse - game of the badboy {1}
    Corday | Peblesse | In de ogen van de dood
    Gaston|Gilderoy|Kill the Beast
    aarsvogel | VisstickBeer | Coop-coöperatie (YWP)
    Lohse | Veerlaa | Happily unlove (10K)
    DreamerN | DreamerN | Nog onbepaald

    [ bericht aangepast op 1 nov 2018 - 8:56 ]

    Yes, ik doe mee! Super hyped en veel zin in ;D Misschien ga ik m'n SOTY inzending ook wijzigen dus het zou heel mooi uitkomen als het lukt :')

    MaFlodder || Zwadderaar || De Kracht van Bellenblaas

    (also even wat kudo's voor je layout want hij is mooi)

    [ bericht aangepast op 5 okt 2018 - 14:57 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ok im gonna think about this. :p


    A to the Z

    Ahhh, yes, ik doe weer mee, net als ieder jaar! Ik heb nog geen flauw idee met wat (misschien fanfic? misschien niet?), maar daar heb ik nog wel even voor. *O*

    Square | Squares | Nog onbepaald


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ja, count me in! Chill dat iemand anders het topic aan heeft gemaakt; ik ben wel weer klaar met dingen bijhouden hahaha

    Bladerdak | Annataart | Fay

    Ik weet dat ik 50K nooit ga halen, want ik ben veel te druk met school, dus ik stel een persoonlijk doel van 25K - wat ook al een enorme uitdaging zal zijn voor mij.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Ik doe ook weer mee :'D ik zit al eeuwen met een idee in mijn hoofd die hiervoor bedoeld is.
    ik zal morgen even uitzoeken wat ook alweer mijn username is :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Yay wat een enthousiasme allemaal c:
    Het topic ga ik morgenavond weer bijwerken.

    @maflodder thanks!
    @bladerdak normaal ben ik ook niet iemand die dit soort dingen gaat organiseren, maar nu hoop ik stiekem door het topic actief te moeten bijhouden een beetje een extra stok achter de deur geeft om extra m'n best te doen c:

    Ik ben ook terug van de partij! *O*
    Frodo | Philyra | Nog naamloos project


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Jaaa, ik doe mee! Weet alleen nog niet heel zeker met wat.

    Bakugou | MayLynn | Demi

    (Het project kan nog veranderen haha XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ga erover nadenken
    Lijkt me namelijk wel super tof om hieraan mee te doen


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik heb mijn nano-username terug gevonden :'D

    Necessity | Contritus_Angelus | Twee zijden van dezelfde munt


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Gezien mijn youtube frontpage ondertussen vol staat met alles dat maar met nanowrimo te maken heeft, kreeg ik de volgende aanbeveling. Het is een uitleg/pep talk van Chris Baty himself die hij een paar jaar gegeven heeft voor Google: Klink hier c:

    Ik ga ook meedoen ^^
    Maheegan | ElfCitadel | Saving the Raven


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik denk ook wel weer dat ik mee ga doen. Ik heb al eeuwen een idee liggen waar de lijnen al redelijk van zijn uitgewerkt, maar ik kan mezelf er maar niet toe zetten om echt te gaan schrijven, dus is dit wel weer de ideale motivatie.

    Adore Delano | Chrushed | In inkt geschreven


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Tubbietoost | Irmiej | Een nieuw begin


    The thing you do mean something to people -Ncis

    MaFlodder -> Rozenthee


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"