• Een van mijn oordopjes heeft het op gegeven en ik kan nu dus nog maar met een oordopje naar onder andere muziek luisteren. Dus ik ga nieuwe moeten kopen, ben ik bang.

    Voordat ik deze kocht (die ik nu heb), heb ik ook getwijfeld en een topic aangemaakt. Waarin iemand dus zei dat het misschien slimmer/handiger zou zijn om een koptelefoon te kopen. Wat ik zeker overweeg nu. Mijn vorige ervaringen met koptelefoons (op bijvoorbeeld school) zijn op zich goed, alleen lijkt de koptelefoon niet helemaal goed op mijn hoofd te willen zitten. Misschien heb ik een raar hoofd. En ik vraag mij af of een koptelefoon niet duurder is dan een paar oordopjes.

    Dus ik vroeg mij af wat jullie zouden kiezen en waarom dan.


    Physics is awesome

    Ik gebruik Apple dopjes; ik wilde heel graag een koptelefoon maar ik heb enorm gevoelige oren en als ik de headset tijdens bvb het gamen opzet, kan ik dat maar voor max 1 á 1,5 uurtje. Plus met koptelefoons heb ik heel erg het gevoel dat de druk in mijn oren wordt verpest? Dat ligt vast en zeker alleen aan mij hoor, ik heb gewoon hele gevoelige oren door een bepaalde conditie maar daardoor gebruik ik dus alleen oortjes. En qua oortjes zijn die van Apple wel het fijnst, want oortjes met van dat zachte heeft het zelfde effect bij mij als wanneer ik koptelefoons gebruik.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Richonne schreef:
    Ik heb gewone Sony oordopjes, al jaren. Ik vind koptelefoons super irritant. Ze nemen best veel ruimte in beslag, het zit niet lekker op je hoofd, je doet niet even gauw een oortje uit als je in gesprek bent en het staat ook voor geen ene meter. Thuis draag ik wel een koptelefoon, maar buitenshuis zie ik daar geen voordelen in.


    Ik heb ook Sony oordopjes maar die doen het niet


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Action heeft momenteel een draadloze koptelefoon in de aanbieding die het best lekker doet. ^^ verder heb ik ook altijd een prima tijd met de goedkope oordoppen van de Action. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ik dacht zo rond de €30 voor een koptelefoon, want ik wil er een die het goed doet, maar de nieuwste of de beste hoeft niet per se.

    Als ik bij de Action kijk dan zijn ze heel goedkoop, maar waarschijnlijk niet van goede kwaliteit of misschien gaan die snel stuk. [color]

    Volgens mij zijn er voor 30 euro best goeie koptelefoons te koop


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ignatius schreef:
    Ik zou gewoon voor een koptelefoon gaan. Koptelefoons klinken over het algemeen beter. Ik heb vroeger wel oortjes gebruikt, maar die zaten voor geen meter en/of klonken echt niet zo goed. Zover ik weet maken Sennheiser en AKG goede koptelefoons.

    En omdat je zegt dat koptelefoons nooit helemaal goed op je hoofd zitten: Heb je al wel eens een koptelefoon met een automatisch verstellende hoofdband geprobeerd?


    Nu heb ik Senheiser oortjes en die bevallen goed. Dus ik geloof je meteen als je zegt dat ze ook goeie koptelefoons hebben.

    Nee, voor zover ik weet niet.


    Physics is awesome

    Probeer ze eens! Zelf vond ik de koptelefoons die je zelf moest verstellen nooit fijn zitten, maar die met een bandje dat vanzelf..verschuift wanneer je ze op zet zitten veel lekkerder. Enige nadeel is dat er minder van in de winkel liggen, dus je zal misschien iets meer moeten zoeken. (:

    ik heb een koptelefoon voor in m'n laptop omdat ik dat fijner vind bij het huiswerk maken, dan ben ik niet afgeleid door dingen die in het huis gebeuren + ik kreeg hem gratis bij het openen van m'n bankrekening hahahaha.

    naar school neem ik oortjes van de H&M mee, die zijn zo fijn!!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Eledhel schreef:
    Appleoortjes vind ik nog het meest asociaal van allemaal. Daar hoor je het geluid zo goed doorheen; heb er een hekel aan als ik in de trein zit en er luisteren meerdere mensen muziek door van die verschrikkelijke Apple oortjes zodat de hele coupé verplicht is om mee te luisteren :'D hahaha dat is echt mijn grootste trein-frustratie.
    Maar om even on topic te blijven: Samsung oortjes zijn prima en anderen hebben er geen last van. Verder heb ik 0 verstand van koptelefoons.


    Mocht ik dus oortjes gaan kopen, dan geen Apple. Niet dat ik dingen luister die niemand anders mag horen, maar ik denk niet dat iedereen dezelfde muzieksmaak heeft als ik.

    Goed om te weten.



    Physics is awesome

    cobblepot schreef:
    Ik gebruik Apple dopjes; ik wilde heel graag een koptelefoon maar ik heb enorm gevoelige oren en als ik de headset tijdens bvb het gamen opzet, kan ik dat maar voor max 1 á 1,5 uurtje. Plus met koptelefoons heb ik heel erg het gevoel dat de druk in mijn oren wordt verpest? Dat ligt vast en zeker alleen aan mij hoor, ik heb gewoon hele gevoelige oren door een bepaalde conditie maar daardoor gebruik ik dus alleen oortjes. En qua oortjes zijn die van Apple wel het fijnst, want oortjes met van dat zachte heeft het zelfde effect bij mij als wanneer ik koptelefoons gebruik.


    Vervelend voor je. Hopelijk komen ze ooit met een koptelefoon die wel prettig is voor jouw oren.

    Ik heb die van Sennheiser en daar zitten ook zachte dingetjes op. Die vind ik het fijnst, je hebt die andere, maar die zitten niet lekker of mijn oren gaan zeer doen na verloop van tijd.


    Physics is awesome

    Gibbs schreef:
    Action heeft momenteel een draadloze koptelefoon in de aanbieding die het best lekker doet. ^^ verder heb ik ook altijd een prima tijd met de goedkope oordoppen van de Action. (:


    Ja, mijn moeder zei dat ik beter andere kon kopen dan die van de Action. Maar die gebruikt bijna nooit oortjes.


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Ja, mijn moeder zei dat ik beter andere kon kopen dan die van de Action. Maar die gebruikt bijna nooit oortjes.


    Naja als het niet goed is kun je het altijd weer terugbrengen, nietwaar? ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Over je twijfels van de Action koptelefoon: ik heb diegene van de Action die wat duurder is. Je hebt er volgens mij drie in verschillende prijsklasse en de goedkoopste heb ik een jaar geleden aangeschaft. Ik twijfelde ook over koptelefoon/oortjes maar kan nu nooit meer terug náár oortjes. Deze koptelefoon vam Action past trouwens prima, ook op mijn rare hoofd. Hij is daarnaast natuurlijk ook verstelbaar.

    Daarvoor had ik er een van Hema, die werkt ook prima! Maar mijn kitten destijds beet de snoertjes door.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 8:52 ]


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    MT, want ik moet (helaas) ook een opvolger kopen voor mijn oordopjes.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ignatius schreef:
    Probeer ze eens! Zelf vond ik de koptelefoons die je zelf moest verstellen nooit fijn zitten, maar die met een bandje dat vanzelf..verschuift wanneer je ze op zet zitten veel lekkerder. Enige nadeel is dat er minder van in de winkel liggen, dus je zal misschien iets meer moeten zoeken. (:


    Dan ga ik morgen wel even rondneuzen in wat winkels.

    Dus even een lijstje opstellen. Op zoek naar de Philips, misschien is daar ook wel een versie van die vanzelf verstellend bandje heeft. Anders naar een andere zoeken en anders toch een van de Action, denk ik.


    Physics is awesome

    Gibbs schreef:
    (...)

    Naja als het niet goed is kun je het altijd weer terugbrengen, nietwaar? ^^


    Dat is waar. Maar ik wist niet dat de Action ook draadloze koptelefoons had.

    Gelukkig heb ik iets van drie of vier Action winkels in de buurt.


    Physics is awesome