• Sorry voor dit anonieme account maar ik ben echt ten einde raad.

    Twee weken geleden op een woensdag heb ik perongeluk mijn pil kapot gebeten. Ik heb als het goed is wel alles binnen gekregen (ik heb hem kapot gebeten na het tandenpoetsen en ben daarna gelijk gaan slape maar ging stuk tussen mijn kiezen).
    Ik had opgezocht op Internet of het kwaad kon maar de antwoorden liepen nogal uit een en nam ik mezelf voor om de rest van de week geen seks te hebben of het veilig te doen. Nou was ik het voorval eigenlijk weer vergeten en heb ik toch seks gehad. Mijn vriend is niet in mij klaar gekomen en we zijn er gelijk mee opgehouden toen ik er opeens weer aandacht. Maar ik weet dat ook zonder klaar te komen er zaadcellen in mijn lichaam terecht kunnen komen.
    De dag daarna heb ik de apotheek gebeld en het verhaal uitgelegd en de vrouw aan de telefoon zei dat ik zolang ik alles van de pil binnen heb gehad ik alsnog veilig was.
    Maar nu heb ik mijn stopweek ingelast. Afgelopen woensdag heb ik mijn laatste pil ingenomen en normaal gesproken zou ik nu al iets moeten voelen/merken. Als ik ongesteld moet worden zit ik normaal gesproken onder de pukkels, heb ik een opgeblazen gevoel en ga ik dood van de buikpijn. Ik heb op het opgeblazen gevoel (die ik ook minder heb dan normaal) niks van deze symptomen.
    Toen ik toe net in de spiegel keek leek het net of mijn vorsten groter zijn geworden en ook heb ik sinds een paar weken last van erge hoofdpijn terwijl ik normaal eigenlijk nooit hoofdpijn heb.
    Misschien zie ik dingen die er niet zijn maar ik ben hopeloos op dit moment. Ik durf eigenlijk ook geen zwangerschaps test te halen want in dit dorp kent iedereen elkaar.
    Ik kan dit alles er niet bij hebben op dit moment. Ik kan geen kind opvoeden en ook het zwanger zijn komt echt niet goed uit. (Ik ben op dit moment bezig om terecht te komen bij een psycholoog aangezien het persoonlijk niet goed gaat met mij).
    Mijn vriend wil ik er op dit moment niet meer lastig vallen. Hij zit in zijn tentamens en staat er sowieso niet goed voor dus tot aankomende vrijdag wil ik hem niet nog meer problemen geven.

    In welke week zat je van je pil??
    En zo te horen lijkt me er geen probleem te zijn. Al die extra dingen zijn gewoon los maar door de stress koppel je het allemaal aan zwangerschap.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik zou me eerlijk gezegd nu nog geen zorgen beginnen maken. Als je echt heel de stopweek door je maandstonden niet krijgt, zou ik toch naar de huisarts or apotheker stappen. Zij hebben zwijgplicht, dus al kent iedereen in je dorp elkaar, dan nog zullen ze het niet van hen te weten komen. Zoals ik het hier lees denk ik dat je gewoon dingen ziet die er niet zijn omdat je een beetje in paniek bent. Je borsten gaan de eerste week van de zwangerschap echt nog niet merkbaar groter worden, denk ik. Ik zou nog even afwachten en je niet te veel zorgen maken. Normaal maakt het ook niet uit hoe je de pil binnen krijgt, als je hem maar binnen krijgt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Waarom heb je geen morningafterpil gehaald? Of dat nu in je eigen dorp is of ergens anders.

    Er zit nu niets anders op dan een zwangerschapstest kopen of bij de huisarts laten doen. Als je zwanger bent kan je een overtijdsbehandeling regelen. En anders abortus of het kind houden en eventueel afstaan.

    Perffect schreef:
    In welke week zat je van je pil??
    En zo te horen lijkt me er geen probleem te zijn. Al die extra dingen zijn gewoon los maar door de stress koppel je het allemaal aan zwangerschap.


    In de eerste week maar ik had al wel twee maanden doorgeslikt.

    Woar schreef:
    Waarom heb je geen morningafterpil gehaald? Of dat nu in je eigen dorp is of ergens anders.

    Er zit nu niets anders op dan een zwangerschapstest kopen of bij de huisarts laten doen. Als je zwanger bent kan je een overtijdsbehandeling regelen. En anders abortus of het kind houden en eventueel afstaan.


    Omdat de apotheek mij had verteld dat het niet uitmaakte dat ik de pil kapot had gebeten. Daarom niet.

    Dan hoef je je toch ook geen zorgen te maken?

    Ik zou me geen zorgen maken dan!!

    En mijn borsten zijn ook vaak wat groter/gezwollen tijdens mijn menstruatie.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Woar schreef:
    Dan hoef je je toch ook geen zorgen te maken?


    Heb je de tekst gelezen? Dan zie redenen waarom ik mezelf zorgen maak...

    Perffect schreef:
    Ik zou me geen zorgen maken dan!!

    En mijn borsten zijn ook vaak wat groter/gezwollen tijdens mijn menstruatie.


    Bedankt. Dan ga ik nu proberen rustig te blijven en hopen dat ik morgen ongesteld word

    En van stress kan je menstruatie ook uitblijven.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Anoniem123 schreef:
    (...)

    Heb je de tekst gelezen? Dan zie redenen waarom ik mezelf zorgen maak...

    Ja, dat heb ik.

    Ik ben onlangs met de pil begonnen en net toen bleven mijn regels een week extra weg. Ik was zo in paniek. :') Dus ik snap je, maar ik zou me geen zorgen maken. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Als ik het zo lees hoef je je geen zorgen te maken, al kan ik me goed voorstellen dat je dat toch doet.
    Wel of geen gespannen borsten hoeft helaas niks te zeggen, ik had er bij mijn zwangerschappen al heel vroeg last van, maar ook wanneer ik ongesteld moest worden. Je lichaam kan je heel erg goed voor de gek houden, vooral wanneer daar spanning en stress bijkomt omtrent de zorgen voor een eventuele zwangerschap, en dan kun je wat later dan normaal ongesteld worden. Het enige wat je uiteindelijk echt honderd procent zekerheid kan geven is een zwangerschapstest, die kun je zelf halen of bij de huisarts laten doen. Mocht je je stopweek niet ongesteld worden zou ik wel even de huisarts bellen, als je dan nog niet getest hebt doen zij dat alsnog en zoals eerder al gezegd is hebben zij zwijgplicht.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb mijn pil enkele maanden geleden meer dan 12 uur te laat ingenomen en toen was ik ook in paniek. De apotheek heeft me toen verteld dat één pil vergeten/te laat innemen normaal niet erg is. De kans om zwanger te worden is een klein beetje groter, maar op zich is die kans sowieso als je de pil gewoon neemt er ook altijd.
    Omdat ik in paniek was, kwamen mijn maandstonden pas later door en voelde ik me ook niet zo lekker omdat ik zo enorm veel op mijn eigen lichaam focuste. Ik weet dat het vreselijk klinkt, maar ik zou echt proberen rustig te blijven.
    Wat bij mij 'hielp' was de gedachte dat ook al ben ik zwanger, dan heb ik nog 9 weken de tijd om het bevruchtte eitje te laten weghalen zonder dat het een 'echte abortus' is. Het klinkt misschien stom, maar het meeste waar ik me druk om maakte was niet het zwanger zijn zelf, maar de gedachte wat iedereen zou zeggen als ze het te weten zouden komen. Het idee dat ik het nog in het geheim en heel snel zonder er veel last van te hebben kon laten weghalen, heeft me wat gekalmeerd en daardoor zijn mijn maandstonden ook doorgekomen.
    Ik heb toen ook ergens gelezen dat als je de pil krijgt je geen echte maandstonden krijgt, maar er soort van 'fake' maandstonden. Maar dat maakt niet uit want ook al zijn ze niet echt, ze zorgen er wel voor dat de bevruchtte eicel dan mee uit je lichaam komt.

    Een zwangerschapstest nemen is een optie, gewoon zodat je niet op het doorbreken van je maandstonden moet wachten, maar deze zijn wel pas betrouwbaar als je al minstens twee weken ver bent. (ik herinner me toch dat ik dat toen had gelezen)

    [ bericht aangepast op 19 maart 2017 - 8:36 ]


    The soul needs autumn.

    ^ Je kunt een zwangerschapstest al doen op de dag dat je eigenlijk ongesteld hoorde te worden, oftewel op je NOD. Daarvoor hoef je niet eerst twee weken te wachten, want dan zou je al in je zesde zwangerschapsweek zitten.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'