• Sorry voor dit anonieme account maar ik ben echt ten einde raad.

    Twee weken geleden op een woensdag heb ik perongeluk mijn pil kapot gebeten. Ik heb als het goed is wel alles binnen gekregen (ik heb hem kapot gebeten na het tandenpoetsen en ben daarna gelijk gaan slape maar ging stuk tussen mijn kiezen).
    Ik had opgezocht op Internet of het kwaad kon maar de antwoorden liepen nogal uit een en nam ik mezelf voor om de rest van de week geen seks te hebben of het veilig te doen. Nou was ik het voorval eigenlijk weer vergeten en heb ik toch seks gehad. Mijn vriend is niet in mij klaar gekomen en we zijn er gelijk mee opgehouden toen ik er opeens weer aandacht. Maar ik weet dat ook zonder klaar te komen er zaadcellen in mijn lichaam terecht kunnen komen.
    De dag daarna heb ik de apotheek gebeld en het verhaal uitgelegd en de vrouw aan de telefoon zei dat ik zolang ik alles van de pil binnen heb gehad ik alsnog veilig was.
    Maar nu heb ik mijn stopweek ingelast. Afgelopen woensdag heb ik mijn laatste pil ingenomen en normaal gesproken zou ik nu al iets moeten voelen/merken. Als ik ongesteld moet worden zit ik normaal gesproken onder de pukkels, heb ik een opgeblazen gevoel en ga ik dood van de buikpijn. Ik heb op het opgeblazen gevoel (die ik ook minder heb dan normaal) niks van deze symptomen.
    Toen ik toe net in de spiegel keek leek het net of mijn vorsten groter zijn geworden en ook heb ik sinds een paar weken last van erge hoofdpijn terwijl ik normaal eigenlijk nooit hoofdpijn heb.
    Misschien zie ik dingen die er niet zijn maar ik ben hopeloos op dit moment. Ik durf eigenlijk ook geen zwangerschaps test te halen want in dit dorp kent iedereen elkaar.
    Ik kan dit alles er niet bij hebben op dit moment. Ik kan geen kind opvoeden en ook het zwanger zijn komt echt niet goed uit. (Ik ben op dit moment bezig om terecht te komen bij een psycholoog aangezien het persoonlijk niet goed gaat met mij).
    Mijn vriend wil ik er op dit moment niet meer lastig vallen. Hij zit in zijn tentamens en staat er sowieso niet goed voor dus tot aankomende vrijdag wil ik hem niet nog meer problemen geven.

    Nerha schreef:
    ^ Je kunt een zwangerschapstest al doen op de dag dat je eigenlijk ongesteld hoorde te worden, oftewel op je NOD. Daarvoor hoef je niet eerst twee weken te wachten, want dan zou je al in je zesde zwangerschapsweek zitten.


    Ik bedoelde eigenlijk dat je de eerste twee weken van een zwangerschap niet kan vertrouwen op zo'n test. Dus als de dag dat ze ongesteld hoorde te worden meer dan twee weken is na de bevruchting, kan ze het inderdaad onmiddellijk doen. (:


    The soul needs autumn.

    Perffect schreef:
    Ik zou me geen zorgen maken dan!!

    En mijn borsten zijn ook vaak wat groter/gezwollen tijdens mijn menstruatie.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Ik bedoelde eigenlijk dat je de eerste twee weken van een zwangerschap niet kan vertrouwen op zo'n test. Dus als de dag dat ze ongesteld hoorde te worden meer dan twee weken is na de bevruchting, kan ze het inderdaad onmiddellijk doen. (:

    De dag dat je ongesteld hoort te worden is altijd 14 dagen na de eisprong. Hoe je cyclus ook is.

    Ik snap niet waarom het überhaupt een probleem zou zijn om de pil stuk te bijten voor je hem doorslikt? Het maakt toch niet uit of hij in je mond of in je maag oplost? Zolang je alles doorslikt, worden die stoffen toch wel opgenomen.


    i put the fun in funeral

    Ik zie geen reden waarom je zwanger zou zijn, eigenlijk. Zoals Overkill zegt - je hebt toch alles binnen gekregen en niet de helft weer uitgespuugd. Ik denk dat je het best gewoon een test kunt doen voor je eigen rust. Anders blijf je twijfelen en dan ga je in ieder klein detail zwangerschapssymptomen zien.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen