• Mijn oom wordt over een tijdje 50 en nu heeft de rest van de familie besloten dat we (naast een groot feest) een boek voor hem gaan maken waar elk familielid iets in zet. Dit kan een tekst zijn, gedicht, lied, tekening, whatever you like. Nu is het niet dat ik niks wil doen voor mijn oom (het is per slot van rekening mijn peetoom, dus ik voel me wel verplicht om iets te bedenken), maar ik weet even niet zo goed wat. Hij woont 60 min rijden van ons vandaan, waardoor ik hem vroeger als klein meisje vrij weinig heb gezien, ik kan dus niet echt herinneringen van vroeger ophalen aangezien ik er vrij weinig heb. Dus ik wilde jullie vragen of jullie wellicht een origineel idee voor mij hebben, ik vind een gedichtje nogal vrij standaard voor zo'n gelegenheid.

    Ik weet dat hij zwaar verslaafd is aan geocaching (het opsporen van verborgen 'schatten' met een GPS-ontvanger) en wilde hier graag iets mee doen, wellicht een soort 'zoektocht' in het boekje maken. Maar ik heb totaal geen kennis van het hele gebeuren, wat dit nogal lastig maakt. Daarnaast heb ik maar enkele pagina's tot mijn beschikking, waardoor het niet super uitgebreid kan zijn (maximaal 2 pagina's). Daarnaast is hij docent op een middelbare school (voor zowel kids met als zonder beperking) en speelt hij saxofoon.

    Iemand die verhelderende ideeën voor mij heeft? ^^ Want ik weet even niet waar ik de inspiratie zoeken moet... :c


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Hey, dat geocaching, klinkt echt heel erg leuk! Misschien kunnen jullie dat doen, terwijl je dan bijpraat? Of gewoon een ruimte huurt waar je met je familie/vrienden gezellig kan zitten? Dat doet mijn stiefvader met zijn verjaardag aankomende weekend + hij wil geld voor een olijfboom, dus lekker gemakkelijk voor mij hehe.


    Don't walk. Run, you sheep, run.