• Hi allemaal!

    Voor mijn master Communicatie & Beïnvloeding ben ik op zoek naar respondenten voor een onderzoek over de kracht van verhalen. Invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten en ik zou het heel fijn vinden als jullie me willen helpen.

    De enige voorwaarde is dat je van Nederlandse komaf moet zijn (om uit te sluiten dat cultuurverschillen tussen Nederlanders en Belgen een rol spelen).

    De enquête kan videofragmenten bevatten. Zorg er dus voor dat je het geluid hardop aan kan zetten of dat je een koptelefoon binnen handbereik hebt.

    Als je op het einde je e-mailadres invult, maak je kans op een Bol.com cadeaubon van €15,-

    De enquête is het makkelijkste in te vullen op een computer of een tablet. Mocht het niet lukken, laat dat dan even hieronder weten.

    Thanks guys (H)

    Klik op onderstaande link om naar de vragenlijst te gaan:
    https://radboudletteren.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_5pxjBuxU5PxRXyl?Q_CHL=social&Q_SocialSource=facebook

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 12:14 ]

    Die dokter komt mij echt onprofessioneel over ;'D
    "Gelukt!" zegt bakker enthousiast.
    Ja leuk hé, iemand dood maken :W

    Maar ik heb hem ingevuld!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Diable schreef:
    Die dokter komt mij echt onprofessioneel over ;'D
    "Gelukt!" zegt bakker enthousiast.
    Ja leuk hé, iemand dood maken :W

    Maar ik heb hem ingevuld!


    Haha we zullen zien of meer mensen dat vinden! (Denk het wel). Bedankt!!!

    Ik heb hem ingevuld! Veel succes met het onderzoek (:


    oi, suzy

    Ingevuld! (:


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ingevuld.

    Ik had eigelijk nog gehoopt op een speciaal vakje waar je je mening of gedachten kon uiten. Ik zit hier namelijk met bepaalde vragen en irritaties. Zoals, komt Carmen er ooit achter dat hij vreemdging? En waarom denken die filmmakers dat een kind van 4/5 jaar al het consept van dood begrijpt?
    Daarbij vond ik het stuk dat geschreven is over haar dood, niet erg ingrijpend. Misschien komt het wel omdat ik de rest van het boek nooit gelezen heb, maar voor iemand die snel huild bij boeken of films, heeft dit mij totaal niet geraakt. Hoe kan een boek als dit dan ooit verfilmt zijn?!


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Ik heb hem ingevuld. (Hij was zo gelijkend op de dingen die ik normaal invul, dat ik echt ergens dacht: shit wat is mijn EMS-nummer :') Want ik moet onderzoek meedoen voor mijn opleiding oops)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Avenir schreef:
    Ingevuld.

    Ik had eigelijk nog gehoopt op een speciaal vakje waar je je mening of gedachten kon uiten. Ik zit hier namelijk met bepaalde vragen en irritaties. Zoals, komt Carmen er ooit achter dat hij vreemdging? En waarom denken die filmmakers dat een kind van 4/5 jaar al het consept van dood begrijpt?
    Daarbij vond ik het stuk dat geschreven is over haar dood, niet erg ingrijpend. Misschien komt het wel omdat ik de rest van het boek nooit gelezen heb, maar voor iemand die snel huild bij boeken of films, heeft dit mij totaal niet geraakt. Hoe kan een boek als dit dan ooit verfilmt zijn?!


    Ik denk dat het erg persoonlijk of de schrijfstijl van het boek je wel of niet raakt. Ik kan je vragen wel beantwoorden. Het kind begrijp het concept dood niet inhoudelijk, maar snapt 'weggaan' wel. Het verhaal is gebaseerd op Kluuns eigen leven en ja, Carmen weet dat hij vreemd gaat. Een groot deel van zowel het boek als de film ging hierover.

    Deze enquête meet echter andere dingen dan jouw mening over het verhaal, daarom was het toevoegen van zo'n opmerkingenvakje niet relevant (; Heb ik je vragen zo beantwoord?

    Nikiforov schreef:
    Ik heb hem ingevuld. (Hij was zo gelijkend op de dingen die ik normaal invul, dat ik echt ergens dacht: shit wat is mijn EMS-nummer :') Want ik moet onderzoek meedoen voor mijn opleiding oops)


    Haha! Nou dan hebben we het iig goed uit de literatuur nagedaan (; Bedankt!

    Ik heb nog 5 respondenten nodig. Jullie hulp wordt echt heel erg gewaardeerd <3

    Kon me niet 100 % op het filmfragment focussen, maar ingevuld.
    Wel was het verwarrend dat niet al de plaatsingen van de eens/oneens op dezelfde manier waren.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    Kon me niet 100 % op het filmfragment focussen, maar ingevuld.
    Wel was het verwarrend dat niet al de plaatsingen van de eens/oneens op dezelfde manier waren.


    Dat is bewust, dan kun je testen of iemand aan het opletten is of de enquete maar half aandachtig invult (: Bedankt!

    "Ik was afgeleid tijdens het lezen en/of bekijken van dit verhaal"

    Ik was afgeleid tijdens het bekijken van het fragment, maar niet tijdens het lezen van de stuk. Dus ik vond het lastig om daarop antwoord te geven aangezien het eigenlijk twee vragen in een zijn. En dat was eigenlijk met alle vragen waarbij het lezen en bekijken waren samengevoegd.

    [ bericht aangepast op 16 nov 2016 - 23:30 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    "Ik was afgeleid tijdens het lezen en/of bekijken van dit verhaal"

    Ik was afgeleid tijdens het bekijken van het fragment, maar niet tijdens het lezen van de stuk. Dus ik vond het lastig om daarop antwoord te geven aangezien het eigenlijk twee vragen in een zijn. En dat was eigenlijk met alle vragen waarbij het lezen en bekijken waren samengevoegd.


    Ik zal die opmerking meenemen!

    Het gaat echt om beide dingen samen en dus niet apart, daarom vragen we ze ook niet apart, maar het kan natuurlijk een verklaring voor de resultaten zijn. Heb je uiteindelijk het 'gemiddelde' van je gevoel gebruikt?

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik zal die opmerking meenemen!

    Het gaat echt om beide dingen samen en dus niet apart, daarom vragen we ze ook niet apart, maar het kan natuurlijk een verklaring voor de resultaten zijn. Heb je uiteindelijk het 'gemiddelde' van je gevoel gebruikt?


    Ah oké, ik denk dat dat wel werkt als je bij allebei afgeleidt bent, maar mijn interesse in de tekst en in het beeld lagen zo onwijs ver uit elkaar haha. Ik heb inderdaad geprobeerd het gemiddelde te gebruiken (:


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Ah oké, ik denk dat dat wel werkt als je bij allebei afgeleidt bent, maar mijn interesse in de tekst en in het beeld lagen zo onwijs ver uit elkaar haha. Ik heb inderdaad geprobeerd het gemiddelde te gebruiken (:


    Per conditie gebeurt er iets anders, waardoor we dan hopen te zien wat het effect van een bepaald medium/twee media is (: